Daikin Reklamcılığın Oscar'ı Effie'yi İkinci Kez Kucakladı
Effie 2015’in dayanıklı eşya kategorisinde ödül alan tek marka Daikin oldu.
İklimlendirme sektörünün küresel lideri Daikin, reklam dünyasının en prestijli ödüllerinden olan Effie’de bu yıl, Dayanıklı Eşyalar kategorisinde rakiplerini eleyerek ödül alan tek marka oldu. İlk ödülünü 2012 yılındaki lansman kampanyası ile alan Daikin, bu yıl da ‘uzmanlık’ algısına vurgu yaptığı reklam kampanyası ile ödüle layık görüldü.
Dünya klima sektöründeki 90 yıllık öncülüğünü Türkiye’ye taşıyan Daikin, uzmanlığın önemine dikkat çektiği reklam kampanyası ile Effie ödülünün sahibi oldu. İlk ödülünü 2012 yılındaki lansman kampanyasıyla alan Daikin Türkiye, bu yıl ise uzmanlık algısını perçinlediği kampanya ile bir kez daha ödüle layık görüldü. Daikin Türkiye ödül kazanan reklam kampanyasında klimadaki 4 ayrı uzmanlık alanını, farklı alanlarda uzmanlaşan 4 başarılı ismin onayına sunuyor.Bu yıl 7’nci kez düzenlenen ve 226 projenin finale kaldığı Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödüllerine bu yıl beklenenin üzerinde başvuru gerçekleşti. Toplamda 366 başvurudan finale kalan kampanyalar arasından 20 kampanyaya altın, 23 kampanyaya gümüş, 22 kampanyaya bronz Effie verildi. Daikin Türkiye ise “Dayanıklı Eşyalar” kategorisinde rakiplerini de eleyerek ödüle layık görülen tek marka oldu. Alametifarika tarafından hazırlanan ödüllü reklam kampanyasında Daikin, klimadaki 4 ayrı uzmanlık alanını farklı alanlarda uzmanlaşan 4 başarılı isimle birlikte kullanıcıların bilgisine sunuyor.İlk kez 1968 yılında Amerika'da reklamların etkinliğini ve başarısını ölçmek ve ödüllendirmek üzere başlatılan Effie'de ödüller, günümüzde 40 ülkede yapılan yarışmada hedeflediği sonuca ulaşan en etkili kampanyalara veriliyor. Effie ödülleri reklamdaki yaratıcılığı değil reklamın, harcanan bütçeye göre yarattığı etkiyi, elde edilen rakamsal sonuçlar doğrultusunda reklamın asıl amacına hizmet edip etmediğini sorguluyor ve jüri seçimini elindeki net veriler doğrultusunda yapıyor.
Diğer reklam ödüllerinden ayıran en önemli özelliği sonuç odaklılığı olan Effie Reklam Etkinliği ödüllerinin puanlamasında, Strateji yüzde 23.3, Yaratıcılık ve Büyük Fikir yüzde 23.3, Uygulama ve Hayata Geçirme yüzde 23.3, Sonuçlar da yüzde 30 etkili oluyor. Bir reklamın ya da kampanyanın Effie ödülü alabilmesi için mutlaka söz konusu ürün ya da şirkete katkısı, pazar araştırma şirketleri, sektör raporları, satış rakamları gibi tarafsız kurumların belgelemesi gerekiyor. Effie ödüllerinde ayrıca kampanyaya ortak bir proje gözüyle bakılıyor ve şirket ile reklam ajansı ortak olarak ödüllendiriliyor.
DAIKIN TÜRKİYE HAKKINDA:
Türkiye'de 1978 yılından beri distribütörler vasıtasıyla faaliyetlerini sürdüren Daikin, Temmuz 2011'de Airfel'i satın alarak Türkiye iklimlendirme sektörünün iddialı bir yatırımcısı olmuştur. Daikin Türkiye bugün ısıtma, soğutma ve havalandırma alanında Türkiye’nin en geniş ürün gamına sahip şirketidir. Daikin Türkiye çatısı altında bulunan Daikin ve Airfel markalarının iklimlendirme sektörüne yönelik kombi, klima üniteleri, panel radyatörler, fancoil, klima santralleri vb. farklı ihtiyaçlara uygun son teknoloji ile üretilmiş ürünleri bulunmaktadır. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Daikin Türkiye; 6 bölge müdürlüğü, 189 bayi, 500 satış noktası ve 500’ün üzerindeki yetkili servisiyle Türkiye’nin geniş bir coğrafyasına hizmet verebilmektedir. Türkiye’nin yanı sıra Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’nın da Ar-Ge, üretim ve lojistik üssü olarak konumlanan Daikin Türkiye, CIS ülkelerinin (Azerbaycan, Özbekistan, Gürcistan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan ve Ermenistan) ve Kuzey Irak ile KKTC pazarlarının sorumluluğunu da üstlenmiştir.
DAIKIN HAKKINDA:
Osaka-Japonya’da 1924 yılında kurulan Daikin Industries Ltd., bugün 20 milyar doları bulan cirosu, 13.6 milyar dolar toplam varlıkları ve 56.000 çalışanı ile dünya ısıtma, soğutma, havalandırma ve flurokimyasal ürünlerinde sektör lideridir. Konut, ticari ve endüstriyel iklimlendirme uygulamaları için müşterilerinin değişen ihtiyaçlarını gözeten Daikin, tüm dünyada ürün geliştirme alanındaki öncü yaklaşımları ve entegre çözümlerinin rakipsiz kalitesi ve kullanışlılığıyla tanınmaktadır. Daikin Türkiye'nin de bünyesinde yer aldığı Daikin Europe NV, 1972 yılında Avrupa pazarına yenilikçi ürünlerini sunmak için Belçika Oostende kurulmuştur. Daikin Industries Ltd.’in yüzde 100 iştiraki olan Daikin Europe NV, 5.500 çalışanı, Belçika, Türkiye, Çek Cumhuriyeti (2), Almanya, İtalya ve İngiltere'deki 7 üretim tesisiyle Avrupa'nın en büyük klima, ısı pompası ve soğutma cihazı üreticisidir. Bugüne kadar 500.000’in üzerinde kurulumu gerçekleştirilen Daikin VRV ve Daikin Altherma, Avrupa'da en çok satan ısı pompası sistemleridir.
Haberin Kaynağı : Do Medya
20.05.2015