Daikin Yılı Büyümeyle Kapatacak
Daikin Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hasan Önder, Daikin Türkiye cirosunu 2 yılda 2'ye katladı, bu yılı yüzde 30 büyüyerek 670 milyon lira ciro ile kapatacağız dedi.
Daikin Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hasan Önder, iklimlendirme sektörünün Japon oyuncusu Daikin'in, faaliyet gösterdiği 162 ülke arasında en hızlı büyümeyi Türkiye'de kaydettiğini belirterek, Daikin Türkiye cirosunu 2 yılda 2'ye katladı, bu yılı yüzde 30 büyüyerek 670 milyon lira ciro ile kapatacağız dedi.
Hasan Önder ve Daikin Türkiye Başkan Yardımcısı Takayuki Kamekawa'nin ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında iklimlendirme sektörü değerlendirilirken, şirketin Türkiye'deki faaliyetleri ve yurt dışına yönelik çalışmaları hakkında bilgi verildi.
Isıtma ve soğutma sektörü üreticilerinden Daikin'in, Türkiye'de hızlı büyümesini kesintisiniz devam ettirdiğini, Temmuz 2011'de Airfel'ı satın alarak Türkiye'de yatırımcı olan Daikin'in 2 yılda 2 kat büyüme kaydettiğini belirten Hasan Önder, 2015 yılındaki 1 milyar liralık ciro hedefine emin adımlarla ilerlediklerini vurguladı.
Önder, yılın ilk yarısı ile ilgili yaptığı değerlendirmede, Daikin Türkiye'nin büyüme planlarını da açıkladı.
Yıl sonu için belirledikleri 640 milyon liralık ciro hedeflerini aşarak 2013 yılını 670 milyon liralık ciro ile kapatacaklarını dile getiren Önder, şunları kaydetti:
Bu 670 milyonluk ciro da Daikin Türkiye'nin önceki iki yılda olduğu gibi, bu yıl da çift haneli büyüyeceğini ve 2012 yılındaki 518 milyon liralık cirosunun yüzde 30 üzerine çıkacağını gösteriyor. Yılın başında sektör genelinin yüzde 10, Daikin Türkiye'nin ise yüzde 25 civarında büyüyeceği yönünde bir öngörümüz vardı. Geldiğimiz noktada, sektörün yıl sonunda yüzde 10 civarında büyümeyi yakalayacağınızı düşünüyoruz, ancak biz kendi hedefimizi 5 puan yukarı çektik. Bu yılı yüzde 30 büyüyerek 670 milyon lira ciro ile kapatacağız. Yeniden yapılanmamızı tamamlamış olmamız, Daikin markasına Türkiye'de duyulan güven, inşaat sektöründeki ivmenin devam etmesi, kentsel dönüşüme ilişkin projeler, iç pazarın dinamizmi ve sorumlu olduğumuz dış pazarların potansiyeli gibi faktörler hedeflerimize emin adımlarla ilerlememizi sağlıyor.
Nisan-ağustos döneminde 317 milyon lira ciroya ulaştık-
Airfel markasını satın alarak Türkiye’de doğrudan yatırımcı oldukları 2011 yılında 339 milyon lira olan ciroyu, bu yılın ilk yarısında yakaladıklarını söyleyen Önder, Bu büyümeyi mevsimsel etkilerden dolayı split klima satışlarının beklendiği gibi olmamasına karşın elde ettik. Bunun nedeni Daikin Türkiye'nin sadece split klima üreticisi olmaması, aynı zaman da merkezi sistemlerde faaliyet göstermesi ve VRV sistemlerin Türkiye'de hızlı bir gelişim kaydetmesi diye konuştu.
Önder, soğutma sezonu olan nisan-ağustos döneminde 317 milyon lira ciroya ulaşarak yüzde 40'lık bir büyüme kaydettikleri bilgisini vererek konuşmasına şöyle devam etti:
Bireysel alandaki pazar daralmasına karşın Daikin Türkiye büyümeyi başardı. Bu büyümedeki asıl faktör, merkezi sistemlerdeki satışımızın yüzde 50'nin üzerinde artması oldu. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de iklimlendirme çözümlerinde merkezi sistemlere yöneliş olması, VRV sistemlerin mucidi olarak hem konut hem de ticari gayrimenkul projelerinde Daikin'e büyük bir avantaj sağlıyor. Sektörün en geniş ürün gamına sahip şirketi olarak önümüzdeki yıllarda da yüzde 20-25 oranlarında büyüyerek 2015 yılında 1 milyar lira ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Böylece Türkiye'deki 5'inci yılımızın sonunda 5 kat büyüme sağlamış olacağız.
Bu büyüklük Daikin Türkiye'yi iç pazar liderliğine taşımakla kalmayacak, Türkiye'yi bölge için stratejik üs yapacak. Bu doğrultuda Daikin Ailesi de büyümeye devam edecek. Çalışan sayımız 2011 yılında 420 kişi iken şu anda 770 kişiye ulaştı. Bu yıl sonunda 850 kişilik bir aile olmayı bekliyoruz, 2015 yılına ilişkin hedefimiz ise bin 500 kişiye ulaşmak.
Konuşmasında, yeni ürünlerle girdikleri ısıtma pazarına ilişkin hedeflerini de paylaşan Önder, ısıtma pazarındaki pozisyonlarına ilişkin şunları anlattı:
Daikin çatısı altına girdikten sonra ısıtmaya konumlandırdığımız Airfel markamız bu sezona yüzde 25'lik büyüme ve 70 milyon lira ciro ile başlangıç yaparken yeni ürünleri ile iddiasını daha da artırdı. Bu sezon kullanıcıyı Airfel Integrity kombi ailesi ile buluşturuyoruz. Daikin, daha çok bir klima markası olarak tanınsa da ısı pompası sistemlerinin mucidi ve bu konuda Avrupa'da lider. Airfel'in bünyesine katılmasıyla birlikte kazan ve kombi üreticisi de olan Daikin, ısıtma sektöründeki büyüme planlarını adım adım devreye soktu.
Bu noktada Airfel markamıza büyük bir görev düşüyor. Önümüzdeki dönemde ihracatımızdaki artışın önemli bir kısmı da Airfel'den gelecek. Kombilerimiz Türkiye ile eş zamanlı olarak Avrupa’da da satılacak. Bu yöndeki çalışmalarımız devam ediyor.
Hasan Önder, Daikin Türkiye'nin Avrupa'ya kombi ve radyatörün yanı sıra split klima ihracatına da başlayacağını açıklayarak, 120 bin adet klima üretecek yeni üretim hattımızı devreye alıyoruz. Bu üretimin önemli bir bölümünü Avrupa’ya ihraç edeceğiz. Önümüzdeki yıllarda bu ihracat artarak devam edecek bilgisini verdi.
Önder, Daikin Türkiye'nin önümüzdeki dönemde ihracata daha fazla ağırlık vereceğini vurgulayarak, İlk 2 yılımızda yeniden yapılanmamızı tamamladık, Daikin bugüne kadar Türkiye'ye yaklaşık 300 milyon dolarlık yatırım yaptı, yeni üretim hatlarımızı devreye aldık. Şu anda Çin dahil pek çok ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracatta asıl büyümeyi ise Daikin Türkiye'ye bağlanmış olan CIS ülkelerinde (Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Gürcistan, Özbekistan, Azerbaycan) yapacağız. Buna paralel olarak, halen 45 milyon avro olan ihracatımızı 2015 yılında 135 milyon avroya çıkaracağız diye konuştu.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
24.09.2013