Damak Tadına Göre Peynir İhracatı
Muratbey, Dünya Markası Olma Yolunda
Dünya pazarlarına sunduğu ürünlerle Türkiye adına önemli başarılara imza atan Muratbey, her ülkenin damak tadına ve tüketim alışkanlıklarına göre peynir ihracatı yapıyor.Muratbey Yönetim Kurulu Üyesi Hamit Erol, her ülkenin damak tadına ve tüketim alışkanlıklarına bağlı olarak ihracat yaptıklarını söyledi.
Dokuz Eylül Üniversitesi Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Zirvesi’ne konuşmacı olarak katılan Erol, “Ürün kullanım alışkanlıklarının uyum göstermesi en büyük ihracat artılarından biri. Damak zevkinin örtüşmesi ürünlerimizin beğeniyle tüketilmesini sağlıyor. Örneğin Irak'ta en hızlı satılan ürün, bu bölgenin kültürel dokusuna, beslenme alışkanlıklarına, uygun olan tel ve örgü peynirken Kuveyt ve Katar'da Burgu peyniri çok daha hızlı bir satış performansı gösteriyor” dedi.Dünya markası olma yolunda hızla ilerlediklerini belirten Erol, cirolarının yüzde 11’ini ihracatın oluşturduğunu kaydetti. Erol, “Hedefimiz bu rakamı yüzde 20’e çıkarmak. Büyüme ve global marka olma hedefi ile Türkiye'nin ihracatını artırmayı planlayan Turquality programının adayları arasındayız. Turquality ile yurtdışı marka yatırımlarımız hız kazanacak” diye konuştu.Yaklaşık 15 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini dile getiren Erol, Ürdün, BAE ve Katar’da ise bayilikleri olduğunu hatırlattı. Erol, “Japonya, ABD, S.Arabistan, BAE, Irak, Bahreyn, Kuveyt, Katar, KKTC, Mısır, Türkmenistan, Ürdün ve Azerbaycan sofralarında yer alan Muratbey dünyanın dört bir köşesindeki tüketicileriyle kendi markasıyla buluşuyor” dedi.Muratbey’in peynirlerinin Ortadoğu’nun 8 ülkesinde keyifle tüketildiğini ifade eden Erol, şunları kaydetti: “Irak’ta pazar lideriyiz. Japonya ve BAE pazarına giren üçüncü Türk markası olduk. Azerbaycan pazarında en çok tüketilen markalardan biriyiz. Muratbey Burgu Peyniri, Helix Cheese markasıyla Fransa’da ve Türkmenistan’da tescillendi. Aynı markamızla yaptığımız başvurumuz Lübnan’da da kabul edildi. Yine Irak’ta ve Çin’de yaptığımız başvurularımızla ilgili de çalışmalarımız devam ediyor.”
Haberin Kaynağı : Lorbi Tanıtım & Halkla İlişkiler
27.12.2013