“Demiryolu 21. Yüzyılda Türk Taşımacılığının Belkemiği Olacaktır.”
Bombardier Transportation’ın Türkiye Başkanı Bay Furio Rossi ile modern demiryolu teknolojisi ve yaklaşan InnoTrans sergisi hakkında konuştuk.
RailwayTurkey: Bombardier demiryolu teknolojisinde küresel bir lider konumunda. Türkiye demiryolu pazarındaki mevcut durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Furio Rossi: Türkiye etkileyici büyüme oranlarıyla hızlı bir şekilde modernleşen bir ülke. Ayrıca Orta Doğu ve Avrupa’yı bağlayan dünyanın en önemli demiryolu pazarlarından biri. Bununla beraber 2023 yılına kadar taşımacılık sektörüne 45 milyar Dolar yatırım yapılması konusundaki Türk devletinin resmi taahhüdüne bağlı olarak daha da önemli hale gelecek. O zamana kadar 6.792 km yüksek hızlı tren yolu ve 4.707 km yeni konvansiyonel tren yolu yapılması planlanmaktadır. Önemli bir potansiyel mevcut.
RailwayTurkey: Bombardier Transportation, 1986 yılından beri Türkiye’de taahhütler gerçekleştiriyor. Bombardier projelerinden bazılarını nasıl tanımlarsınız?
Furio Rossi: Bombardier, Türkiye’de 1986 yılından beri güçlü bir şekilde yer alıyor ve önemli muhtelif projeler gerçekleştirmiş durumda. Bombardier, Ankara’da Türkiye’nin ilk metro sistemini inşa etti. İstanbul için kalite ve konforları nedeniyle milyonlarca insanın büyük ölçüde taktirini kazanan 55 oldukça yenilikçi BOMBARDIER FLEXITY tramvay vagonunu teslim etmiş bulunuyoruz. Ek olarak Bombardier, İzmir’de, Eskişehir’de, Adana’da prestijli Hafif Raylı Taşımacılık Sisteminin kurulmasından sorumlu olmuştur.
Bombardier, yerel satış esaslı olmak üzere Kasım 2013 tarihinden beri Ankara’da bir temsilciliğe sahiptir. Bombardier her zaman yerel olarak kök salmaya ve bölgesel tedarikçiler için birinci sınıf kalite standartları ile birlikte yenilikçi teknolojiler sağlamaya kendini adamıştır.
RailwayTurkey: Bombardier, Türkiye’deki taşımacılık sektörü zorluklarını hedef alan hangi demiryolu çözümlerini sunmaktadır?
Furio Rossi: Mühendislik, üretim, teknolojik yenilikler, hizmetler ve filo yönetimi konularında Bombardier, önemli bir uluslararası tecrübeye sahiptir. 100.000’in üzerinde Bombardier demiryolu aracı küresel olarak hizmet vermektedir. Hızlı ve kapasite odaklı bölgesel trenler ve çekici kentsel kamu toplu taşımacılığı için modern araçlar dahil olmak üzere bölgesel ve şehir raylı taşımacılığı için uzun süreli bir uzmanlığa sahip bulunmaktayız. Örneğin BOMBARDIER ZEFIRO platformu ile 380 km/saat hızlara ulaşan dünyadaki en hızlı, en modern ve yenilikçi VHS trenlerinden birini hizmete sunmaktayız.
Bombardier ayrıca intermodal e-mobilite çözümlerinin gelişmesi konusunda da itici güçtür. Endüktif güce dayalı olan PRIMOVE teknolojimiz, tramvaylarda, hafif raylı araçlarda, otobüs ve otomobillerde kullanılabilmektedir. Portföyümüzde ayrıca Londra, Berlin, Toronto, Singapur ve Stockholm’de çalışan oldukça takdir toplayan metrolar bulunmaktadır. Metro konusundaki uzmanlığımız Türkiye’ye taşımak istediğimiz ana varlıklarımızdan biridir. Demiryolunun 21. yüzyılda Türk taşımacılığının belkemiği olacağına katılıyorum.
RailwayTurkey: Bu yıl Berlin’deki InnoTrans sergisinde Bombardier hangi ürünleri ön plana çıkaracaktır?
Furio Rossi: Bu yıl üç küresel zorluğa çözüm sağlamaya odaklanmış bulunuyoruz: Şehir ulaşımı, kapasite ve verimlilik.
Örneğin, operatörler için bakım maliyetlerini azaltmakla birlikte yeni bir esneklik, güvenlik ve konfor seviyesi sunan en yeni tramvay araç tipimiz olan FLEXITY 2 tramvayımızı sunacağız. Bombardier, dünyanın lider otomatik insan taşıyıcı (APM) sistemleri sağlayıcısıdır. Ayrıca Suudi Arabistan, Riyad’da bulunan Kral Abdullah Finans Merkezi için oldukça yenilikçi BOMBARDIER INNOVIA 300 tek rayı vitrine çıkaracağız.
RailwayTurkey: Şehir merkezleri ile kırsal alanların bağlantısı hiç olmadığı kadar önemli hale geldi. Bu konuyla ilgili olarak Bombardier’ın portföyünde hangi trenler mevcut?
Furio Rossi: BOMBARDIER TWINDEXX VARIO çift katlı trenimiz, ihtiyaçlara göre trenleri yapılandırmak için operatörler bakımından istisnai esneklikle birlikte yüksek kapasiteyi bir araya getirmektedir. Maksimum hız 160 km/saattir. Modüler iç tasarımla birlikte kanıtlanmış bir tekli vagon konsepti özelliğine sahiptir ve itmeli çekmeli hizmet veren elektrik veya dizel lokomotif ile veya elektrik çoklu ünitesi olarak çalışabilmektedir. Bu, kısa platform uzunluğunda yüksek yolcu hacmi için ideal bir çözümdür.
Sonuncu ama son derece önemli olarak ayrıca ziyaretçilerin BOMBARDIER OMNEO’ya göz atmalarını sağlayacağız. Bu tren konsepti banliyö, bölgesel ve şehirlerarası hizmetler için uygundur ve ekstra geniş vagon karoseri, geniş pasajlar ve ilk kez olarak trende baştan sona görsel avantajlar sunulmaktadır. Trenler tekerlekli sandalyeler için tam erişebilirlik sağlamakta ve enerji tüketimini azaltmaktadır.
Bu araçları bizzat görmeyi ve mevcut ayrıntıları öğrenmeyi çok arzu ediyoruz. Teşekkür ederiz!
Haberin Kaynağı : Railway Turkey
03.09.2014