Demiryolu Kaynak Teknolojisinde Lider Şirket SCHLATTER INDUSTRIES AG
Schlatter Industries AG 1916 yılında kurulmuştur ve o günden bu yana elektrik rezistanslı kaynak teknolojileri alanında çözümler üzerine odaklanmaktadır.
• Schlatter’in ilk demiryolu kaynak makinelerinden biri SSM250. Yıl 1949
• One of Schlatter’s first rail welders SSM250 in the Year 1949.
Schlatter Industries AG kaynak sistemlerini temel olarak üç hedef sektör için sunmaktadır: tel örgü kaynağı, radyatör kaynağı ve demiryolu kaynağı.
Schlatter daha 1950’li yılların başında ilk yakma alın kaynağı makinesini geliştirmişti. Bugün, Schlatter uzun kaynaklı demiryolu üretimi (LWR) için sabit demiryolu kaynak makinelerinde ve makas parçaları, makas göbeği noktaları ve geçitlere yönelik kaynak makinelerinde piyasa lideridir. Şirketin, mobil demiryolu kaynak sistemleri de tüm dünyada tanınmakta ve yüksek hızlı hatlar ve ağır yük hatlarında devamlı kaynaklı rayların kaynaklanmasında kullanılmaktadır.
Schlatter demiryolu kaynak makinelerinde kaliteye odaklanmaktadır. Bu da şu iki unsurdan oluşmaktadır: Makinelerin kaliteli ve uzun kullanım ömrü ve düşük işletme maliyetleri ile birlikte nihai demiryolu kaynaklarının kalitesi.
Yüksek kaliteli kaynaklar için Schlatter, Schlatter Kaynak Prosesörü’nü (Schlatter Weld Processor - SWEP) geliştirmiştir, bu ürün “akım”, “güç” ve “seyir” ana parametrelerini ve bunların doğru zamanlanmış etkileşimini kontrol etmektedir.
Bu üç parametre, her kaynağı kaydeden yeni Schlatter Kaynak Analizörü ile devamlı takip edilmektedir. Tolerans alanlarının belirlenmesi ile kaynak sürecinin hemen ardından parametrelerin istenilen aralıkta olup olmadığı belirlenmektedir.
SCHLATTER GAAS80 İLE KISA RAYLARIN UZUN KAYNAKLI RAYLARA KAYNAKLANMASI
Alanında tanınmış Schlatter demiryolu kaynak makinesi GAAS80 tüm dünyada demiryolu kaynak fabrikalarına günlük olarak kaynak operasyonunu yerine getirmektedir. Cihaz, DC kaynak akımı, ray uçlarının kusursuz hizalanması (çalışan taraf üzerinde, sağ veya sol taraf olması seçilebilmektedir), “taç pozisyonu” dahil tam dikey hizalama, sıra dışı kaynak kalitesi ve kaynaktan sadece saniyeler sonra otomatik çapak alma özelliklerini barındırmaktadır. Ray uçları çapak alma esnasında kelepçeli olarak kalmayı sürdürür, bu da kaliteye katkı sağlamaktadır. Ray profili çevresinde kalan az miktarda çapak kolay ve maliyet açısından verimli taşlamaya imkan tanımaktadır.
Üretim hatlarının tamamı için Schlatter, ray ucu fırçalama makineleri, düzleştirme pres makineleri ve ray profili taşlama makineleri gibi ilave cihazlar için deneyimli ortakları ile işbirliği yapmaktadır.
DEMİRYOLU MAKASLARI VE HEMZEMİN GEÇİTLER SCHLATTER GAA100 İLE KAYNAKLANIYOR
Schlatter GAA100 yakma alın kaynağı makinesi oldukça kompakt bir yuvaya sahip ve kolay yükleme ile çalışma araçlarının konulması için önden açılabilmektedir. Her biri 1000kN kelepçeleme gücüne sahip toplam dört adet kelepçeleme presi herhangi bir kayma olmamasını temin etmektedir.
Demiryolu makas parçaları, uçlar ve geçitlerin yanı sıra makas dilleri çok yüksek yüklere maruz kalmaktadır. Uzun bir kullanım ömrü olması için üreticiler sert mangan ve yüksek alaşımlı çelik kullanmaktadır, bunlar da konvansiyonel ray çeliğine Schlatter GAA100 ile kaynaklanmaktadır. Bu, karmaşık kaynak programları ve özel süreçlerin kullanılmasını gerektirmektedir.
Esnekliği, yüksek kaliteli kaynağı ve geometrik doğruluğu nedeniyle büyük makas ve makas dili üreticileri Schlatter GAA100’ü tercih etmektedir.
MOBİL DEMİRYOLU KAYNAK MAKİNELERİ VE SİSTEMLERİ
Devamlı kaynaklı rayların ray içi kaynaklanması için Schlatter çeşitli mobil demiryolu kaynak sistemleri sunmaktadır. En son gelişmeler sayesinde destressing işlemi için ayrı çekici cihazlara ihtiyaç olmaksızın kaynaklı raylar imal edilebilmektedir. Müşteriler üç farklı mobil demiryolu kaynak makinesi arasında seçim yapmaktadır: Supraflex tip AMS200, AMS100 ve AMS60. Her üç makine de aynı ölçüde yüksek kaynak kalitesi sunarken, farklı ray ucu hizalama sistemlerini barındırmaktadır. AMS200 ve AMS60, sağ veya sol taraf seçilebilecek şekilde çalışan tarafta hizalama yapmaktadır ve en uygun kullanıma yolcu taşımacılığı için yüksek hızlı demiryolu hatlarında sahiptir. AMS100 ise profil gövdesinin merkezini hizalamaktadır ve temel olarak ağır yük ile konvansiyonel demiryolları için tasarlanmıştır.
AMS200’de kendi kendine yetebilen (otarşik) bir çapak alma sistemi yer almaktadır ve bu sistem ray profilinin tamamının etrafında, her iki ray ucu da kelepçeli pozisyonda
olsa dahi, kaynak işlemi bittikten hemen sonra otomatik olarak çapak alma işlemini gerçekleştirmektedir.
İki adet alternatif demiryolu kaynak sistemi mevcuttur: Supra roadflex: bu sistem oldukça yüksek esnekliğe sahip olan demiryolu ve otoyol kullanımı için uygun kamyona monte edilen bir sistemdir. Supra multiflex: bu sistem, düz vagonlara monte edilebilen ya da iş sahasında yarı sabit olarak kullanılabilen iki adet standart konteynırdan oluşmaktadır.
Haberin Kaynağı : RailwayTurkey Demiryolu Tedarikçileri Dergisi
11.03.2014