Demiryolu Yan Sanayine Daha Fazla Destek Verilmeli
Estetik Yay İdari Mali İşler Sorumlusu Feti Çiçek, demiryolu sektöründe yaşadıkları sorunlar hakkında şöyle konuştu:
Estetik Yay olarak sektörümüzdeki bazı sıkıntılardan bahsetmek istemekteyiz. Ülkemizde demiryolu araç üreticileri olarak 3 adet Devletimizin onur kaynağı olan fabrikamız mevcuttur. Bunlar TÜLOMSAŞ – ESKİŞEHİR, TÜDEMSAŞ – SİVAS ve TÜVASAŞ – ADAPAZARI firmalarıdır. Bunların yanında ANKARA MAKİNA FABRİKASI – BEHİÇBEY/ANKARA ve TCDD’ye bağlı bakım onarım merkezleri mevcuttur.Özel sektör vagon üretiminde yeni yeni hamleler yapmaya başlamış ve konularında başarılar sergilemeye başlamışlardır.
Ülkemizde alt yapısı ve araç üretimi gerçekleşmesine rağmen yeterli ilgi ve destek gösterilmemesi sebebi ile bu yöndeki sanayimiz gelişmemiştir. Hükümetimiz bu konu hakkında atmış olduğu adımlar ile takdir edilecek bir çaba ve gayretin içindedirler. Bunu Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın yerli sanayicimizin önünü açmak adına Başbakanlık düzeyinde bir duyuru ile öncelik ile sanayicimizi desteklemek için “YERLİ MALI” tercihi önceliklerinin verilmesi konusunda uyarılarda bulunur iken maalesef bunu uygulamada sadece biz değil bütün yerli sanayicimizin kanayan yarası olarak İmalat Teknik şartnamelerinde bulunan “İMALATÇI” olma hükmünün kaldırılarak, İdari Şartnamelere “YERLİ İSTEKLİ” ibaresi ile yerli üreticilerin önü tıkanmış Yurt Dışından “İTHALAT” ile ürün getirilerek bu Müesseselerimize imalat ve işle alakası olmayan rant (sermaye) sahiplerinin önü açılmıştır.
Rant sahiplerinin fayda analizi ile imalatçı fayda analizinde en başta istihdam sağlama gibi özellikli bir durum ile imalatçının fark atarak önde olacağı kaçınılmaz bir gerçektir. Üretici bir firma olarak öncelik ile ülkemizde üretilme şansı olan ürün ve üreticilere Devlet Desteği bazında parasal sınırlar çizmeden örneğin yatırım yapacaksın 50 Milyonun altında olmayacaksın belki’ de Ülkenin iş hacmi bu değer kadar yok o zaman teşebbüs etmeyecek misin? Teşvik ve destekte bölgesel sınırlamalar konusunda ise özellikli işlerin daha fazla detaylandırılması Demiryolu yan sanayine daha fazla parasal ve bölgesel sınırlamalar olmadan destek verilmesi konusunda çalışmalar yapılması öncelikli dileklerimizdir.
Haberin Kaynağı : RailwayTurkey Demiryolu Tedarikçileri Dergisi
03.01.2014