DHL Supply Chain Türkiye Hayata Geçirdiği Isı Kontrollü Nakliye Uygulamasıyla Sağlık Sektöründe Fark Yaratıyor
Nisan 2015: Sağlık sektörünün ihtiyaçlarına göre çözümler üreten DHL Supply Chain, sunduğu soğuk zincir taşımacılığı hizmetiyle; strafor, buz aküsü ve buz aküsü poşeti gibi ambalaj malzemelerinden tasarruf edilmesinin yanı sıra müşterilerini ve tedarikçilerini onlara yük getiren işlerden kurtararak ilaç tedarik zincirindeki her halkaya önemli faydalar sağlıyor.
• Sağlık sektöründe bir ilke imza atarak 2014 yılı başında sıcaklık kontrollü taşıma hizmetini hayata geçiren ilk lojistik şirketi olan DHL Supply Chain sağlık sektörünün öncü firmaları ile başarı öykülerine imza atıyor.
• Ürünlerin depolama ve satınalma maliyetleri düşerken, ambalaj malzemesi kullanımının azalması sonucunda, süreçlerde yüzde 40’a varan iyileşme sağlandı.
DHL Supply Chain’in verdiği hizmet dahilinde, sıcaklık kontrolünü sağlayan özel paketleme malzemelerine gerek duyulmadan, validasyonu yapılmış araçlarla soğuk zincir ürünlerinin ecza depolarına dağıtımı yapılıyor. Rutindeki uygulamadan farklı olarak bu soğuk zincir ürünlerin hazırlanmasında strafor kutu ve buz aküsü gibi özel sevk malzemeleri kullanılmıyor. Kalite Güvence departmanı tarafından validasyon çalışmaları tamamlanmış olan, sıcaklığı 2 ila 8°C arasındaki araçlara, GDP uygulamaları dikkate alınarak kontrol edilmiş ürünler rotadaki öncelik sırasına göre yerleştiriliyor. Araç dağıtıma çıktıktan sonra, her bir dağıtım noktasında ecza deposu adı, araç kapısının açılma ve kapanma zamanı ve süreç validasyon sonuçları kaydediliyor ve müşteriye iletiliyor.
Online takip ve kısa mesajla uyarı sistemi
Araç içlerine konulan online sistem ile anlık olarak sisteme bağlanarak sıcaklıklar izlenebiliyor. Dağıtım esnasında herhangi bir limit aşımı olması durumunda, araç içerisindeki sıcaklık ölçer cihazlar sesli alarm vererek uyarıda bulunuyor. Ayrıca ısıda meydana gelebilecek olumsuz durumlarda, sistemde tanımlı kişilere SMS gönderiliyor.
Süreçlerde yüzde 40’a varan iyileşme
DHL Supply Chain, projenin başladığı 2014 Ağustos ayından bu yana müşterisine mesai saatlerinde %50 oranında azalma sağladı. Soğuk ürünlerin sevkiyatında kullanılan sarf malzemelerinin de (strafor ve strafor içine konulan buz aküleri) yüzde 38 azalması sayesinde Şirket, sarf malzemelerinde de tasarruf sağladı.
Bu proje ile birlikte soğuk ürünlerin DHL deposundan ecza depolarına teslimine kadar izlenebilirliği sağlanıyor. Yakın bir tarihte devreye girecek ve bakanlık tarafından zorunlu tutulacak olan Good Distrubition Practice (GDP) uygulamaları öncesinde, bu projenin aktif olarak hayata geçirilmiş olması DHL müşterilerini bu geçiş döneminde önemli bir zorluktan kurtarıyor.
DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı, bu konuda şunları söylüyor: İlaç sektörü ürünleri, sağlık sektörü sarf malzemeleri ve medikal araçların lojistiği, insan sağlığıyla doğrudan ilgili olduğundan ciddi bir sorumluluk ve beraberinde önemli riskler getiriyor. DHL Supply Chain, 20 yıllık global ve 10 yılı aşkın yerel tecrübesiyle sağlık sektörünün gerekliliklerini karşılayacak bilgi birikimi, yetişmiş insan kaynağı, ve teknolojik altyapıyı müşterilerinin hizmetine sunuyor. DHL Supply Chain Türkiye olarak sağlık sektöründe hayata geçirdiğimiz uygulamalarla müşterilerimize ‘Siz Tedarik zincirinizi DHL’e emanet edin; hız, kalite ve güvenliğin konforunu sürün’ diyoruz.”
DHL – Dünyanın Lojistik Şirketi
Lojistik sektörünün lider global markasıdır. DHL grup şirketleri sektörel tedarik zinciri yönetimi alanında ulusal ve uluslararası kargo teslimatı, uluslararası ekspres kargo ve uluslararası kara, deniz, demir ve havayolu taşımacılığına kadar uzanan benzersiz lojistik hizmet yelpazesine sahiptir. Dünyada 220’den fazla ülke ve bölgeyi kapsayan küresel ağı, yaklaşık 325.000’den fazla çalışanı ile kişi ve kurumları emniyetli ve güvenli bir şekilde birbirine bağlarken, küresel ticaret ve alışverişi destekler. Gelişen pazarlara ve e-ticaret, teknoloji, yaşam bilimleri ve sağlık, enerji, otomotiv ve perakende gibi sektörlere özel çözümlerinin yanı sıra sosyal sorumluluk bilinci ve gelişen pazarlarda benzersiz mevcudiyetiyle, DHL “Dünyanın lojistik şirketi” olarak konumlanmıştır. DHL, 2014’te 56 milyar avrodan fazla ciro elde etmiş olan Deutsche Post DHL Group’un bir parçasıdır.
Haberin Kaynağı : Marjinal Porter Novelli
15.04.2015