DHL’den Müşterilerine Rekabet Avantajı Sağlayan Yeni Risk Yönetimi Çözümü Resilience360
Dünyanın lider lojistik şirketi DHL, müşterilerine 360 derece esneklik sunmayı hedefleyen Resilience360 risk yönetimi çözümünü tanıttı.
Tedarik zincirindeki aksaklıkları ortadan kaldıran ve global pazarlardaki sosyoekonomik dalgalanmaları şirketler için birer rekabet avantajına çeviren yeni Risk Yönetimi Çözümü, tedarik zincirlerinde bütünlükçü bir bakış açısı ve gerçek zamanlı risk ölçümü gibi fırsatlar sunuyor.
DHL’in Resilience360 çözümüyle herhangi bir nedenle tedarik zincirinde bir aksaklık oluştuğunda, üretimde durma ya da satış kaybı gibi sorunlar yaşanmıyor. Kaynak yapılandırma ve alternatif stratejilerin benimsenmesi sayesinde, şirketlerin mali istikrarı artırılarak rakipler karşısında satış ve pazar payı açısından avantaj elde etmesi sağlanıyor.
DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı, “Tedarik zinciri, müşterilerimiz için kritik önem taşıyan bir unsur. Bu önem sebebiyle DHL olarak, müşterilerimizin güvenli tedarik hizmeti alabilmeleri için DHL Resilience360 gibi çözümler geliştiriyoruz. Geliştirdiğimiz bu çözümler, müşterilerimizin oluşabilecek riskleri minimuma indirmelerine yardımcı oluyor.” şeklinde konuştu.
Esnekli İndeksi’ne Göre En Karlı Tedarik Zincirleri:
Resilience360, ilk olarak Lharrington Group LLC Başkanı Lisa Harrington tarafından hazırlanan “Tedarik Zincirinde Esneklik” konulu son raporun sonucunda hayata geçirildi. Rapor, tedarik zincirleri içerisinde uluslararası pazarlardaki kuralları belirleyen trendlere cevap verecek esnek bir yapı sağlamayan şirketlerin büyük risklerle karşı karşıya olduğunu ortaya koydu.
Bu yıl ilk kez yapılan Esneklik İndeksinde teknoloji, otomotiv, tüketici perakende, sağlık ve üretim olmak üzere beş sektör esneklik seviyesine göre incelenerek sıralamaya tabi tutuldu. İndekse göre en esnek ve kârlı tedarik zincirleri, teknoloji ve otomotiv sektörlerinde yer alıyor. Onları perakende sektörü izlerken, sağlık ve üretim sektörlerinin esnek bir tedarik zinciri kurma, yürütme ve sürdürme konusunda biraz geride kaldığı gözleniyor.
Lharrington Group LLC Başkanı Lisa Harrington “Raporda oluşturduğumuz dört basamaklı esneklik modelinde, hiçbir sektörde hiçbir şirket dördüncü ve en son seviyeye ulaşmayı başaramadı. Tedarik zincirlerindeki öngörülemezliği ve zayıflıkları görmezden gelen ya da bu duruma cevap vermekte geç kalan şirketler kâr marjları, paydaş ve müşteri güveni açısından kritik risk taşıyor. Herhangi bir aksama durumuna doğru cevap verebilmek, kaynak akışını yeniden düzenlemek ve alternatif stratejiler benimseyebilmek için şirketler, maliyet etkin esneklik ve acil durum planlarını lojistik süreçlerine entegre etmeliler. Böylece aynı sorunu yaşayan rakiplerine nazaran satış ve pazar payı elde etme konusunda daha şanslı olabilirler.” dedi.
DHL Resilience360, DHL müşterilerinin tedarik zincirlerindeki kritik noktaları görebilmelerini ve muhtemel düşüşlere karşı risk profili oluşturmalarını sağlıyor. Araçlar, dDoğal afet, soygun, coğrafi ve diğer riskler müşterinin global üretim ve dağıtım kapsama ağını göz önüne alınarak değerlendiriliyor ve tedarik zinciri açısından dört temel risk noktasını esas alınıyor: operasyonlar, riskler, sosyopolitik ve doğal afet riskleri. Müşterinin tüm tedarik zinciri bir harita üzerinde görselleştirilerek, riskleri somutlaştırmak ve anında müdahale eylemlerini oluşturmak için müşterilerle birebir işbirliği içinde çalışılıyor.
DHL Supply Chain Türkiye
Lojistik endüstrisinin dünya çapında pazar lideri olan DHL grubu şirketlerinden DHL Supply Chain, 60 ülkede 140 binden fazla çalışanı ile müşterilerine tedarik zinciri ve sözleşmeli lojistik hizmet çözümleri sunmaktadır. Dünyanın bir numaralı tedarik zinciri yönetimi şirketi olan DHL Supply Chain, Türkiye’de 3000’den fazla çalışanı ile 31 lokasyonda, 400.000 metrekareyi aşan depolama alanıyla teknoloji, tüketici, sağlık, perakende, otomotiv, üretim ve kimya sektörlerinde faaliyet göstermektedir. Tedarik zincirlerini yönetmek için entegre çözümler üreten DHL Supply Chain Türkiye, müşterilerinin iş kollarına dair ihtiyaçlarına özel depolama, dağıtım ve katma değerli hizmetler gibi tedarik zinciri yönetimi hizmetleri sunmaktadır. Son 3 yılda 20 milyon Euro’dan fazla değerde tesis ve altyapı yatırımında bulunan DHL Supply Chain Türkiye, toplumsal sorumluluğunun farkında bir firma olarak insana ve çevreye duyarlılık bilinciyle faaliyetlerine devam etmektedir.
www.dhl.com.tr
DHL – Dünyanın Lojistik Şirketi
Lojistik sektörünün küresel pazar lideri olan DHL, sözleşmeli lojistik hizmetleri, uluslararası taşımacılık (kara, deniz, demir ve havayolu), ekspres kargo ve uluslararası posta hizmetlerindeki uzmanlığıyla müşterilerine özel çözümler sunar. Dünyada 220’den fazla ülke ve bölgeyi kapsayan küresel ağı, yaklaşık 285.000 çalışanı ile üstün hizmet kalitesini yerel tecrübesiyle birleştiren DHL, müşterilerinin tedarik zinciri boyunca tüm ihtiyaçlarını karşılar. Sosyal sorumluluğunun bilincinde bir şirket olan DHL, iklim koruma programlarını desteklerken, afet yönetimi ve eğitim konularında da çalışmalar yürütmektedir. DHL, Deutsche Post DHL Grubu’nun bir parçasıdır. Deutsche Post DHL 2012 yılında 55 milyar Euro’dan fazla ciro elde etmiştir.
www.dhl.com
Haberin Kaynağı : Marjinal Porter Novelli
05.02.2014