Dünya Lastik Devinden Yan Sanayicilere Önemli Tüyo Otomotivde 4 Unsura Dikkat Edin
İTO Türk Yan Sanayi Borsası’nın konuğu olan Continental Otomotiv Satınalma Başkan Yardımcısı Günter Fella, yan sanayicilere önemli tüyolar verdi. Firmalara güvenli, çevreci, uygun maliyetli üretim ve gençlerin taleplerine duyarlı olma tavsiyesinde bulunan Fella, 2025’te ise tam otomatik, sürücüsü olmayan araçların trafikte boy göstereceğini söyledi.
TÜRK yan sanayi üreticileri, Alman mühendislik firması Schaeffler ve lastik üreticisi Continental ile İstanbul Ticaret Odası’nda (İTO) bir araya geldi. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Schaeffler ve Continental işbirliğinde iki gün organize edilen Tedarikçi Günleri’nde, İTO bünyesindeki Türk Yan Sanayi Borsası (TYSB) üyeleri ile Schaeffler ve Continental firmalarının satınalma yetkilileri ikili görüşmeler gerçekleştirdi.
1.000 Firma Faaliyette
Toplantının açılışında konuşan İTO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Hasan Erkesim, Türk otomotiv sanayiinin üretimde kalite ve yüksek verimliliği ile rekabet gücünü kanıtladığını belirterek, yan sanayinin ise küresel otomobil markalarının en stratejik parçalarını ürettiğini söyledi. Sektörde 1.000’in üzerinde firmanın faaliyet yürüttüğünü dile getiren Erkesim, İTO bünyesindeki Türk Yan Sanayi Borsası hakkında da şu bilgileri paylaştı: “Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Teşkilatı’nın (UNIDO) işbirliği ile 1990’da kurulan TYSB, yan sanayi alanındaki KOBİ’leri ihracata yönlendirmek amacıyla hizmet veriyor. TYSB’nin 3 bine yakın üyesi bulunuyor.”
Maliyet Kontrol Edilmeli
Küresel lastik markalarından Continental Otomotiv Satınalma Başkan Yardımcısı Günter Fella ise otomotiv sanayinde 4 unsurun önemini vurguladı. Fella, şöyle devam etti: “Birincisi güvenlik. Sıfır kaza amacıyla çalışıyoruz. İkinci unsur çevre. Karbondioksit salınımları büyük problem oluşturuyor. Kirlenme artıyor. Biz de buna engel olma amacıyla çalışıyoruz. Üçüncü unsur ise gençler. Genç insanlar evde rahatça ulaştığı eğlence ve bilgi sistemine her yerde ulaşmak istiyor. Bunu karşılamaya çalışıyoruz. Son unsur ise maliyet. Maliyet kontrol altında tutulmalı. İnsanlar çok fazla para harcamak istemiyorlar. Bu konuda da çalışıyoruz.”
Sürücüsüz Araçlar 2025’te
“Tüketici sürücüsüz, tam otomatik olarak gidebilen araçların ne zaman trafikte olacağını merak ediyor ve soruyor” diyen Fella, 2016’de kısmen otomatik olacak araçların trafiğe çıkacağını, 2020’de bunun biraz daha geliştirileceğini ve 2025’te ise tam otomatik, sürücüsü olmayan araçların trafikte boy göstereceğini kaydetti.
Ar-Ge Gerekli
Hedeflerinin Türk otomotiv tedarik sanayini tasarım, teknoloji ve tedarik alanında dünyanın ilk 10 ülkesi arasına taşımak olduğunu belirten Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı, otomotiv sektöründe yenilik ve Ar-Ge’ye yönelmek gerektiğini söyledi. Türkiye’de toplam akredite olmuş Ar-Ge merkezinin 155’ten fazla olduğuna dikkat çeken Baybalı, “Bu rakamın üçte biri otomotive ait” dedi.
Schaeffler Türkiye Genel Müdürü Onur Karahan, küresel pazarda rekabetin arttığını ve bu tür ikili iş görüşmeleriyle yeni fırsatlar oluşturmak gerektiğini söyledi. Türkiye’de iç pazarın sürdürülebilir bir güvenilirliğe sahip olduğuna inandığını ifade eden Karahan, “Buradaki ikili görüşmelerde firmaların çok verimli işbirliklerine imza atacaklarına inanıyorum” dedi.
10 ayda 8.77 milyar dolarlık ihracat
Yılın ilk 10 ayında otomotiv sektörü toplam 19 milyar 79 milyon 57 bin dolarlık ihracat yaptı. Bu rakamın 11 milyar 1 milyon 391 bin dolarını ana sanayi gerçekleştirirken, kalan 8 milyar 77 milyon 665 bin doları ise yan sanayi tarafından karşılandı.
Öte yandan Avrupa’da bu yılın ocak-ekim döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.9 artışla 11 milyon 20 bin 107 bin otomobil satıldı. Bu dönem satışını en çok artıran ilk üç pazar yüzde 34.7 ile Portekiz, yüzde 30.4 ile İzlanda ve yüzde 29.6 ile İrlanda oldu. Aynı dönem içinde satışlarında en fazla düşüş yaşayan ülkeler yüzde 4.9 ile Hollanda, yüzde 3.8 ile Avusturya, yüzde 3 ile İsviçre ve yüzde 0.6 ile Belçika oldu.
Söz konusu dönemde Türkiye ise yüzde 16.4 daralmayla otomobil satışlarında 7’nci sırada yer aldı.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
22.12.2014