Dünyanın En Değerli Lastik Markası
Türkiye’de Brisa tarafından üretilen ve pazara sunulan Bridgestone, marka değerlendirme ve danışmanlık şirketi Brand Finance tarafından “Dünyanın En Değerli Lastik Markası” olarak gösterildi.
Dünya lastik devi Japon Bridgestone; yenilenebilir veya geri dönüşümlü hammaddeler kullanarak en yüksek kalitede ürünler sunmak, CO2 emisyonlarını azaltmak ve doğanın dengesine uyum sağlayacak metodlar kullanarak operasyonlarını sürdürmek olarak belirlediği hedefleri doğrultusunda ilerleyerek lastik sektöründeki lider konumunu pekiştiriyor.
Türkiye’de Brisa tarafından üretilen ve pazara sunulan Bridgestone, dünyanın lider marka değerlendirme ve danışmanlık şirketi Brand Finance tarafından yapılan araştırmada “Dünyanın En Değerli Lastik Markası” seçildi. Dünyada bir çok farklı coğrafyada, farklı yol ve iklim koşullarında müşteri ihtiyaçlarına cevap verirken özellikle hassasiyet gösterdikleri üç nokta bulunduğunu belirten Bridgestone yetkilileri, söz konusu üç noktayı; yenilenebilir veya geri dönüşümlü hammaddeler kullanarak en yüksek kalitede ürünler sunmak, CO2 emisyonlarını azaltmak ve doğanın dengesine uyum sağlayacak metodlar kullanarak operasyonlarını sürdürmek olarak açıklıyor.
Araştırma sonuçlarıyla ilgili açıklamada bulunan Brand Finance yetkilileri ise, lastik pazarının 2015’e kadar her yıl %5 oranında büyüyeceğini ve bu büyümenin rekabeti de kızıştıracağını öngörüyor. Endüstriyel sektörler arasında markalaşma oranının yüksekliğiyle dikkat çeken lastik sektöründe faaliyet gösteren üreticiler; sponsorluk anlaşmalarına, reklama ve promosyon çalışmalarına milyonlarca dolar harcayarak, pazar payını yükseltmeye çalışıyor.
Bridgestone Corporation, yakın zamanda yaptığı açıklamalarla, Çin’deki Shenyang tesisindeki 299.7 Milyon USD yatırım ile günde 5.000 adet kamyon ve otobüs lastikleri üretim kapasitesine ulaşacağını, Hindistan’daki yeni üretim tesisinde yıl sonuna dek günde 10.000 binek araç lastiği üreteceğini ve Bridgestone Amerika’nın Güney Carolina, Aiken County’deki üretim tesislerinde ise günlük üretiminin 37.750 adede yükseldiğini belirtti.
Türkiye’de ise Bridgestone Corporation ve Sabancı Holding ortaklığıyla kurulan Brisa, 2013 yılına kuruluşundan bu yana toplamda yaklaşık 800milyon USD yatırımı tamamlayarak girdi.
Brand Finance sıralamasına ilişkin ayrıntılı tabloya erişmek için: http://brandirectory.com/league_tables/table/top-5-tyre-brands-2013
Brisa hakkında
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone ile Sabancı Holding’in ortak kuruluşu olan Brisa, Türkiye lastik endüstrisinin lideridir. Brisa’nın kökleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atılmıştır. Lastik sektöründe dünyada yaşanan gelişmelere paralel olarak; 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda Brisa, bugünkü adını almıştır.
1993 yılında ilk Ulusal Kalite Ödülü’nü kazanan Brisa, 1996 yılında da iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’nü kazanan ilk Türk şirketi olmuştur. Brisa, bugün Avrupa’nın yedinci büyük lastik üreticisi konumundadır. Brisa Kocaeli Üretim tesisleri, 361.000 m2’ye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biridir. Bu tesis, aynı zamanda, Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliğini de taşımaktadır.
www.brisa.com.tr
Haberin Kaynağı : Ünite İletişim
11.04.2013