“Dünyanın Yeni Harikaları”İstanbul’da Sergileniyor
İstanbul Autoshow 2015’te 2’si dünya lansmanı olmak üzere 60'ın üzerinde yeni model Türkiye’de ilk kez tanıtılıyor
TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 22-31 Mayıs’ta düzenlenen İstanbul Autoshow 2015’te, otomobil tutkunları “dünyanın yeni harikaları” ile buluşuyor.
ODD(Otomotiv Distribütörleri Derneği) ve TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. işbirliği ile 22-31 Mayıs 2015 tarihleri arasında, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde düzenlenen İstanbul Autoshow 2015’te, 60’ın üzerinde yeni model Türkiye’de ilk kez otomobil meraklılarıyla buluştu. Yeni modellerin ikisi ise dünyada ilk kez İstanbul Autoshow’da tanıtıldı. TÜYAP’ta, 14 salon ve toplam 120.000 metrekare kapalı alanda düzenlenen Autoshow 2015’te otomobil tutkunları dünyanın yeni harikaları olan son model otomobillerle biraraya geldi.İstanbul Autoshow 2015’in açılışına katılan T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, hükümet olarak otomotiv sektöründe yerli üretime önem veren ve Ar-Ge yapan firmaları destekleyeceklerini belirterek Ar-Ge ve inovasyonun önemine değindi. Fikri Işık şunları söyledi. “Önümüzdeki dönemde seri üretimde esneklik ve çeşitlilik artacak ayrıca çevreci otomobiller de yaygınlaşacak. 2020 yılında her 5 otomobilden birinin elektrikli otomobil olmasını öngörüyoruz. Yerli markaların yükselmesi için en önemli fazı gerçekleştirdik. TUBİTAK ile birlikte geleceğin teknolojilerini kurmak üzere çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Türk otomotiv sektörünün dünyada yaygınlaşan yeni trendde aktör olması ve öncü rolü üstlenmesi için gereken gayreti göstereceğiz. Yeni çıkan kanunla Ar-Ge merkezlerini destekliyoruz Türkiye’de halen 184 Ar-Ge merkezine ulaştık. Yerli üretimi destekleyerek üretimle birlikte tüketimi artırmaya varız. Türkiye de bilgi satmanın hesabını yapmalıdır.”
İstanbul Autoshow 2015’in açılışı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar da, fuarın, Türkiye ve otomotiv sektörünün yurt içi ve yurt dışındaki itibarına ve bilinirliğine katkı sağlayacak en önemli etkinliklerden birisi olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: “Fuar çalışmalarına 90’lı yıllarda başladık. O günlerden beri 1 milyon m²’de 8 milyon otomobil sever ziyaretçimizi gelecekle ve geleceğin bugüne yansımış güncel marka ve modelleriyle buluşturduk. Bu yıl da 2’si dünya lansmanı olmak üzere 37 ayrı marka ve 60’dan fazla yeni model huzurlarınızda. Bu çerçevede bu yılın konsepti de “Dünyanın yeni harikaları” oldu. Biliyorsunuz ki; bizler uzun vadeli plan ve yatırımlar yapan bir sektörüz ama piyasanın gereği hayatı 30 günlük safhalar halinde yaşıyoruz. İstanbul Autoshow 2015 vesilesiyle o uzun vadeli plan ve yatırımlarla kurguladığımız gelecek yorumlarını beğeni ve görüşlerinize sunuyoruz.” 2015 yılının sektör için 2014’e oranla biraz daha iyi geçmesinin beklendiğini belirten Bayraktar, “2015 yılının ilk 4 ayına bakınca sanki pazarda yüksek bir büyüme trendi yakalanmış gibi görünmekle beraber, iyi analiz edildiğinde 2013’ten 2014’e yaşanan hızlı düşüşün baz etkisinin olduğunu anlıyoruz. Bir önceki yıla göre yüzde 50 üzerinde gerçekleşmiş gibi gözüken büyüme aslında baz etkisi dikkate alındığında sadece yüzde 17 civarında. Yılın geri kalan bölümü içinse aynı tedbirli iyimserliğimizi korumak istiyoruz. Yılsonu için pazar tahminimiz de hala değişmedi, 900 bin adetler civarında olacağını öngörüyoruz.” dedi.TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal ise açılışta yaptığı konuşmada: “İstanbul Autoshow 2015 için çok heyecanlıyız. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde, 120.000 metrekare kapalı ve 25.000 metrekare açık olmak üzere toplam 145.000 metrekare fuar alanında, katılımcılara ve ziyaretçilere her türlü konforu sunuyoruz. Dünyanın yeni harikalarını otomobilseverlerle buluşturacak olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Gerek katılımcı gerek ziyaretçi profiliyle dünyanın en önemli otomobil fuarları arasında yer alan İstanbul Autoshow, hem yaratıcı konseptiyle hem de markalarıyla bu yıl da ziyaretçileri büyüleyecek.” dedi.
Türkiye’nin ve otomotiv sektörünün yurtiçi ve yurtdışındaki itibarına ve bilinirliğine katkı sağlayacak en önemli etkinliklerden birisi olan İstanbul Autoshow, bu yıl “harikalar diyarı” konsepti ile ziyaretçilerini karşılıyor. Konsept, otomobil markalarının artık fuarları sadece yeni modellerini sergileyecekleri bir alan olarak değil aynı zamanda geleceğin teknolojilerini tüketici ile tanıştırmak için bir platform olarak da gördüğü gerçeğinden yola çıkarak geliştirildi. Fuarlarda sergilenen ‘acaba gerçeğe dönüşür mü, çok mu fütüristik?’ diye düşünülen bir teknolojinin kısa sürede satışa sunulan modellerde yer alması artık şaşırtıcı değil. Son dönemde yeni teknolojilerin hayata geçme süresi de oldukça kısaldı ve birkaç yıl önce hayal olan özellikler hızlıca gerçeğe dönüşebiliyor. Bu yaklaşımla geliştirilen ‘harikalar diyarı’ konsepti kapsamında sergilenecek otomobiller de ‘dünyanın yeni harikaları’ olarak tanımlandı.İstanbul Autoshow 2015, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde, 120.000 metrekare kapalı ve 25.000 metrekare açık olmak üzere toplam 145.000 metrekarelik fuar alanında gerçekleştiriliyor. İstanbul Autoshow, gerek katılımcı gerek ziyaretçi profiliyle dünyanın en önemli otomobil fuarları arasında yer alaıyor ve hem yaratıcı konseptiyle hem de markalarıyla büuük ilgi görüyor.
21 Mayıs’ta basın ve VIP açılışı yapılan fuar, 22-31 Mayıs 2015 tarihleri arasında ziyaretçileri ağırlayacak. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde gerçekleşecek İstanbul Autoshow için ziyaret saatleri hafta içi 12:00 – 21:00, hafta sonu ise 11:00 – 21:00 olarak belirlendi.
İlk günden bu yana sürekli gelişen ve büyüyen İstanbul Autoshow, bugün sadece Türkiye’nin değil Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük otomobil fuarlarından biri. İstanbul Autoshow, 2006 yılında uluslararası otomotiv üreticileri derneği OICA tarafından Uluslararası Otomotiv Fuarları Takvimi’ne alındı ve resmi olarak dünyaca kabul gören bir fuar haline geldi. Otomotiv fuarları içinde belli bir düzeye ve kaliteye ulaşanların alındığı takvime girebilmiş olmak, Türkiye otomotiv sektörünün uluslararası alandaki prestiji açısından da son derece önemli.
İstanbul Autoshow 2015’in ana sponsorluğunu Shell, ulaşım sponsorluğunu Continental, etkinlik sponsorluğunu Çelik Motor Filo, hizmet sponsorluğunu Generali Sigorta ve medya sponsorluğunu ise Doğan Burda Medya Grubu üstleniyor.
TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. Hakkında:
1979 yılında kurulan TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. 1996 yılında hizmete giren TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde katılımcı ve ziyaretçilere 120.000 metrekare kapalı ve 25.000 metrekare açık olmak üzere toplam 145.000 metrekare fuar alanında, uluslararası standartlarda hizmet sunuyor. Tüyap Fuarcılık Grubu, bugüne kadar yurtiçinde 1.397 ve yurtdışında 36 ülkede 158 olmak üzere toplam 1.555 fuar düzenledi. 97 ülkeden 263.177 katılımcı kuruluşa, 165 ülkeden 42.521.243 ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. 14 sergi salonu, uluslararası standartta teknik alt yapı, gelişmiş hizmet donanımı, 550’nin üzerinde insan kaynağı ile TÜYAP, İstanbul, Bursa, Konya, Adana, Diyarbakır ve Samsun’da sahibi olduğu fuar alanlarında, 2014’te 110 fuar düzenleyerek, 4 milyona yakın ziyaretçiye ev sahipliği yaptı.
TÜYAP, uluslararası standartta teknik alt yapı olarak pnömatik sistem, 8 - 10 bar basınçlı hava sistemi, su, atık su sistemi, 28.800 kVA/h elektrik gücü, 11.090 kVA/h jeneratör gücüne sahip.Kesintisiz telefon, faks ve kablosuz internet erişimi olan fuar alanında ayrıca, toplam etkinlik alanı 8.000 metrekare olan servis binası, 750 kişiye kadar değişen kapasitede çok amaçlı 28 adet farklı ölçülerde toplantı salonu, tam ofis donanımlı basın, özel protokol ve yönetim odaları, 10.000 metrekare kongre ve hizmetler bölümü bulunuyor.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Hakkında:
1987 yılında, tümü Avrupa otomobil markalarının Türkiye Mümessili olan 5 firmayı temsil eden 10 iş adamı/yönetici girişimci tarafından kurulan Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin 2015 yılı itibariyle 48 uluslararası markayı temsil eden 31 üyesi bulunmaktadır. ODD, sektörün gelişmesine yardımcı olacak şekilde misyonu doğrultusunda çalışmalar yapmaktadır. Dernek faaliyetleri, istatistiklerin oluşturulması, ilgili kurum ve üyelerle paylaşılması, mevzuat çalışmalarında kamu kuruluşlarına istişari katkı sağlanması, otomotiv fuarlarına destek verilmesi şeklinde sürmektedir. Fuarların otomotiv sektörünün geniş kitlelere tanıtımını sağlamadaki yararını gören ve sektörün sürekli gelişimini hedefleyen Derneğin çabaları ile İstanbul Autoshow Fuarı, 2006 yılından itibaren OICA’nın Uluslararası Fuarlar takvimine kabul edilmiştir.
Haberin Kaynağı : Ogilvy PR
21.05.2015