Ecco Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda
Ayakkabıda Daha Gidecek Çok Yolumuz Var
Yılda yaklaşık 150 milyon çift ayakkabının satıldığı Türkiye’de, kişi başı tüketim 2 çift olarak gerçekleşiyor. Bu rakam AB ülkelerinde ise 8-9 çifte kadar yükseliyor. Yani daha ayakkabı tüketiminde daha gidecek çok yolumuz var gibi görünüyor.
Zaman zaman kendimizi ‘tüketim toplumu’ olarak eleştirsek de rakamlar ayakkabı tüketiminde hala AB ülkelerinin dörtte biri seviyelerinde olduğunu söylüyor. Türkiye’de yıllık kişi başı 2 çift ayakkabı satılırken, satılan ayakkabıların ise %50’sinin sadece kadınlar tarafından satın alınıyor. Onu %35 ile erkek ayakkabı satışları ve %15 ile çocuk ayakkabı satışları takip ediyor. Ancak Türk kadınının bu satın alma üstünlüğüne rağmen yine Avrupalı hemcinslerinin çok gerisinde kaldığını görüyoruz.
Türkiye’de Yılda 2.5 Milyar Euro’luk Ayakkabı Satılıyor
ECCO Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda “Türkiye’deki büyüme stratejimiz çerçevesinde 2014 yılı içerisinde İstanbul’da 5 mağazaya açmayı ve 5 yıl içinde de Türkiye’de 35 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz” derken ayakkabı sektörü ile ilgili şu bilgileri verdi:
“Türkiye’de yılda yaklaşık 2.5 milyar Euro’luk perakende ayakkabı satışı gerçekleşiyor. Bu rakam Almanya’da 9.7 milyar Euro. Yani hala Avrupa satışlarının çok gerisinde olduğumuzu söyleyebilirim. ECCO dünyada yılda 20 milyondan fazla ayakkabı satan bir marka. Bu günde 55 bin ayakkabı satışı demek. Önümüzdeki sezondan itibaren çocuk ve spor koleksiyonumuzla reyonlarımızı genişleteceğiz.”
ECCO, dünya çapında sahip olduğu 5 üretim tesisi ve 1.200 mono-brand satış mağazası, 15.000’in üzerinde satış noktası ile dünyanın ikinci en büyük ayakkabı üreticisi konumunda bulunuyor. Yılda 20 milyon çiftten fazla ayakkabı satan ECCO, ilk mağazasını mart ayında İstanbul Marmara Forum’da açarak Türk tüketicisi ile tanıştı. Daha sonra dünyaca ünlü markanın Forum İstanbul mağazası açıldı. ECCO, son olarak haziran ayında, üstün kaliteli ayakkabı ve deri ürünlerini Mall of İstanbul’daki yeni mağazasında tüketicileriyle buluşturdu.
ECCO Hakkında:
Karl Toosbuy’ın Danimarka'da şirketi kurduğu 1963’den bu yana 350 milyon çiftten fazla ECCO ayakkabısı yeryüzünde yürüdü. ECCO, deri üretiminden kendi fabrikalarında üretim yoluyla mağazalara uzanan üretim sürecindeki her aşamayı kendisi yöneten dünyadaki sayılı ayakkabı üreticisinden biridir. ECCO’nun İskandinav tasarım felsefesi, ayakkabı ayağı takip etmeli sloganıyla şirkete rehberlik ediyor. ECCO, yüksek konforlu, fonksiyonel, şık ayakkabılar, zaman tanımayan çanta, aksesuar ve küçük deri eşyalar ile ayakkabı bakım ürünleri yaratıyor. Halen aile şirketi olan ECCO’nun merkezi Danimarka’da ve markanın 50 milletten 19,500’den fazla çalışanı bulunuyor. ECCO ürünleri 91 ülkede, 1200 ECCO mağazası ve diğer 15,000 satış noktasında satılıyor.
Haberin Kaynağı : Sade İletişim Danışmanlığı
26.08.2014