Egeli Sanayiciler Türkiye’nin Büyümesine Daha Fazla Katkı Vermeye Hazırlanıyor
EGEPLASDER bünyesinde örgütlenen Ege Bölgesi plastik sanayicileri, Menemen’de yapılan Plastik İhtisas OSB’de yatırıma başlamaya hazırlanıyor. Sektörün geleceği için analiz ve altyapı çalışmalarını hızlandıran EGEPLASDER gelec
Plastik Sanayicileri İzmir’de Bir Araya Geldi: Büyümede Katkımız Daha Fazla Olabilir
PLESFED’e üye beş dernek, İzmir’de yapılan toplantıda sektörün geleceğini tartıştı. Plastik Zirvesi’nde bir araya gelen sanayiciler, sektörün Türkiye’nin genel büyümesinin üzerinde bir büyüme ile ülkeye katkısının arttığını vurguladılar. Zirvede, sektörün, savunma, medikal ve elektronik sektöründeki payının artırılması için potansiyel bulunduğu ve bu üç alanda çalışmaların yoğunlaştırılması gerektiği vurgulandı.
Zirvede konuşan Ege Plastik Sanayicileri Derneği Onursal Başkanı ve Esen Plastik Yönetim Kurulu Başkanı Salih Esen, sektörün ihracatın önemli parçalarından biri olduğunu hatırlatarak, 2023 hedefi olarak konulan 500 milyar Dolarlık ihracat için bütün sektörlerin ortalama yıllık yüzde 15 büyümesi gerektiğini, plastik sektörünün bu ivmeyi yakalamasının mümkün görüldüğünü hatırlattı.
Ekonominin soğutulması kararı çerçevesinde plastik sektörünün de yıllık büyümesinin yüzde 10 olarak gerçekleşeceği tahminini yapan Esen, “Dünya ile rekabet şansımızın her geçen gün azalmasına rağmen, dinamik bir sektör olarak hızlı büyümeye devam ediyoruz. Maliyetlerdeki sıkıntıların sona ermesi, hammadde ithalatındaki zorlukların ortadan kaldırılması halinde büyüme rakamlarının kısa sürede en az ikiye katlanması mümkün. Sektörümüz şu anda bile 3’üncü büyük ihracatçı durumda. Ekonomiye geçen yıl 11 milyar dolarlık katkı sağladık” dedi.
PLASFED Başkanı Selçuk Aksoy ise Dünya plastik sektöründe 60 milyon kişinin çalıştığını hatırlatarak, “Sektör, Türkiye’de 250 bin kişiye istihdam olanağı sağlıyor. Plastik tüketimimiz kişi başına 70 kilo civarında. Bu tüketim oranı, yetişmeyi hedefl ediğimiz gelişmiş ülkelerin ise yarısı kadar. Tonu ortalama 300 dolar olan hampetrol, plastik hammaddesi haline geldiğinde değeri bin 900 dolara çıkıyor.
Türkiye’de son fi yat artışları ile sektör sıkıntılı bir sürece girdi. Devletin bu konuda sektöre bazı destekler vermesi gerekiyor. Bizim de fi rmalar olarak bundan sonraki süreçte katma değeri yüksek olan ürünlerin üretimi için Ar-Ge’ye daha çok kaynak ayırmamız gerekiyor” diye konuştu.
Plastik Sanayicileri Derneği Başkanı Hüseyin Semerci de, plastik sektörü olarak Ar- Ge çalışmalarına daha çok kaynak ayırmaları gerektiğini vurguladı. Sektörün katma değeri yüksek savunma, medikal ve elektronik sanayiine odaklanması gerektiğini belirten Semerci, sektör yatırımlarının desteklenmesi gerektiğini, bu bağlamda yatırımların, teşvik sistemi içinde en yoğun teşviklerin verildiği 6’ncı Bölgeye dahil edilmesini talep etti.
Menemen Plastik İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nde Yatırım Başlıyor
Ege Bölgesi Sanayi Odası’nın girişimiyle ve EGEPLASDER desteğiyle yürütülen Menemen Plastik OSB’de yatırım aşamasına gelindi.
Plastik sanayicilerine, yapılaşma, üretim ve ulaşım altyapısı sağlanmış bir yatırım-üretim ortamı sağlanacak olan OSB’de, 2012 sonu- 2013 başında yatırımların başlaması bekleniyor. Bölgede 15 bin kişiye istihdam sağlayabilecek 45 parselin bulunduğu, bunların 34’ünün satın alınmış durumda olduğu kaydedildi. Bölgeye geliştirme aşamasında 8 milyon TL’yi aşan yatırım yapıldığı belirtildi.
EGEPLASDER ve İzmir Ticaret Odası’ndan Plastik Endüstrisine Rekabet Katkısı
EGEPLASDER ve İzmir Ticaret Odası, plastik sanayiinde faaliyet gösteren şirketlerin ihracatını artırmak ve küresel piyasada rekabet etkinliğini artırmak için “Plastik Sektöründe Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi” projesini uygulamaya koydu.
Ekonomi Bakanlığı desteğiyle yürütülen proje kapsamında, 34 plastik sanayi fi rmasının katılımıyla yapılan çalışmada, mevcut ihracatın durumu, uluslararası
alanda rekabet gücünü artırmak amacıyla eğitim ve danışmanlık hizmetleri ile hedef pazarlar konusunda görüş alışverişinde bulunuldu. İhracatın artırılmasına odaklanılarak yapılan analizlere dayalı olarak, bu yönde yapılacak çalışmalara yol haritası
niteliğinde “Plastik Sektöründe Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi İhtiyaç Analizi’’ raporu hazırlandı. Raporda, fi rmaların dış ticaret ve rekabet eğitimi ve danışmanlık hizmetleri, yurtdışı pazarlama (ortak pazar araştırmaları, pazar ziyaretleri, ticaret heyetleri, yurtdışı fuar ziyaretleri, eşleştirme, küme tanıtım faaliyetleri gibi diğer organizasyonlar), alım heyeti programlarına ihtiyaç duyulduğu tespit edildi.
Hazırlanan ihtiyaç analizinde, İzmir’deki plastik sektöründe katma değerin gerileme eğiliminde olması ve ulaşım zorluğu sorun alanı olarak belirlendi.
Haberin Kaynağı : PLASFED DERGİSİ
07.01.2014