Emuge Franken, Türkiye’de 6 yılda 10 Kat Büyüdü
Kurulduktan sonra geçen 6 senede 10 kat büyüme sağladıklarını ve önümüzdeki 5 sene için de hedeflerini belirlediklerini söyleyen Emuge Franken Türkiye Ülke Müdürü Atilla Saygıner, Türkiye’de satışını yaptıkları ürünler ve çalışmaları hakkında bilgi verdi.
Emuge Franken ne zaman kuruldu? Kurulduğu günden bu yana nasıl gelişim sağladı?
Atilla Saygıner: Türkiye’de 2008 yılının Mayıs ayında kurulduk ancak ilk sevkiyatımızı krizin tam ortasında 2008 yılının Aralık ayında yaptık. Krizin iyisi olmaz ama bizim için avantaj oldu. Bizim Türkiye için bir sistem kurmamız gerekiyordu, 2009 yılının kriz ortamı bize bu sistemi kurmamız için fırsat oldu.
Bugün, 2009 yılında elde ettiğimiz cironun 10 katına ulaştık. Emuge’nin Türkiye’de bilinirliliği çok yüksek ve yeni bir şirket olmanın avantajları ile beraber bu büyümeyi sağladık. 2015 yılı hedefimiz ise 2014 yılından %20 fazla ciro yapmak. Toplam 10 kişilik ekibimizle bu hedefimize de ulaşacağımızı düşünüyorum.
Emuge ve Franken’in Türkiye’de satışını yaptığı ürünler hakkında bilgi verir misiniz?
Atilla Saygıner: Diş açma takımları olarak bakıldığında çok geniş bir ürün yelpazemiz var. Kılavuzlar bu ürün yelpazemizin amiral gemisi durumundadır. Diş frezeleri, kılavuz tutucu sistemleri, diş açtığımızda bu dişi kontrol eden mastarlar, ezme ruloları ürün yelpazelerimizin içerisinde yer alıyor. Kardeş şirketimiz Franken’in parmak frezeleri ve değiştirilebilir uçlu frezeleri de geniş ürün yelpazemiz içerisinde yer almaktadır. Ayrıca Emuge’nin ürün yelpazesi içerisinde çok önemli bir ürünümüz daha bulunmakta. Bu ürün parça tutma sistemleridir. Türkiye’de özellikle Otomotiv ve Otomotiv Yan Sanayii’nin hizmetine sunduğumuz bu sistemler Delphi Diesel Systems, Bosch Sanayi A.Ş. ve Oyak Renault A.Ş. gibi sektörünün lideri müşterilerimiz de yoğun olarak kullanılmaktadır. Silindirik ya da dairesel parçaların tutulmasına yönelik parça tutma sistemlerinin satışının ve servisinin hizmetini vermekteyiz. Türkiye’de bazı önceliklerimiz olduğu için bu ürünün üzerine çok fazla düşmüş değiliz. Önceliğimiz şu an Franken’in parmak freze takımlarıdır. Bu ürüne ağırlık vermeye geçen sene başladık. 2014 yılı bizim için Franken yılıydı. Bunda da çok iyi bir başarı sağladık. Bizim kendi ciromuz içerisinde Franken %6’larda iken şu anda bu oran %30’lara çıktı. Bunu yaparken de Emuge cirosundan birşey kaybetmedik. Emuge cirosu aynı kalarak Franken ciromuzu %6’dan %30’a çıkarmış olduk.
Parmak frezeler konusunda Uzak Doğu’dan gelen ürünlerle yüksek kalite farkımız var. Bu bakımdan çok fazla sayıda müşteriye hitap etmek yerine, ileri teknoloji üretim yöntemleri kullanarak üretim yapan 10-15 müşterimize yoğunlaştık ve onlarla ilerliyoruz.
Emuge’nin ürünleri arasında diğer bir grup da karbür matkaplardır. Bu konuda dünyada iki tane rakibimiz var.
Biz Müşteri Memnuniyetini Sağlayan Bir Firmayız
Müşterilerinize sunduğunuz hizmetler ve avantajlar nelerdir?
Atilla Saygıner: Emuge Franken olarak uygulama teknikleri sorumlusu bir çalışanımız var. Örneğin X firması için onların programına göre 3 günlük bir program hazırlıyoruz. Uygulama teknikleri sorumlumuz bu üç gün boyunca şirketin diğer çalışanları gibi sabah sekizde orada hazır bulunuyor ve akşam saat beşte firmadan ayrılıyor. Öncelikle bu üç gün belirlenmeden önce bize müşterimiz datalarını gönderiyorlar. Takım yollarını kontrol ediyoruz ve düzeltilmesi veya iyileştirilmesi gereken yerler varsa müşterimizi konu ile ilgili olarak bilgilendiriyoruz. Onlarda bunu değiştiriyorlar. Daha sonra uygulama teknikleri sorumlumuz bu üç gün boyunca operatörlerle birlikte o parçayı işliyor. Bu hizmetimiz tamamen ücretsizdir. Türkiye’de 10-15 firma ile bu şekilde çalışıyoruz. Bu bir satış stratejisidir. Biz gerçekten müşteri memnuniyetini sağlayan bir firmayız. Bu bakımdan biz, verdiğimiz hizmetin değerini bilen müşterilerle çalışmak istiyoruz ve çalışıyoruz.
Bizim 6 bölgede, bölge sorumlusu olarak görev yapan çalışanımız bulunmaktadır, bir de uygulama teknikleri sorumlumuz var. Şahsen şuna inanıyorum; ne kadar bir dünya markası da olsanız ürünü satmak için yerel olmak zorundasınız. Rekabet dediğiniz şey artık bu; hizmeti müşteriye götürmeniz gerekiyor. Kalite zaten bir gereklilik, kaliteye göre uygun fiyatta bir gereklilik ama bulunabilirlilik olması gerekiyor. Yani lojistik.
Merkezimiz, Almanya İstatistik Enstitüsünden her yıl Türkiye’ye gönderilen takımlarla ilgili rapor alıyor. 2014 yılında Almanya’dan Türkiye’ye gönderilen takımların %14’ü Emuge tarafından gönderilmiştir. Bizim amacımız bu oranı %25-30’a taşımak.
Emuge Franken Bileme Tezgahı Atölyesi Kuracak
Önümüzdeki 5 sene için hedefleriniz nelerdir?
Atilla Saygıner: Öncelikle bir uygulama teknikleri sorumlusu daha almayı düşünüyoruz. Birçok planımız var. Türkiye’de bileme tezgahları projemiz var. Türkiye’de bir atölye kurmayı hedefliyoruz. Emuge’nin Avusturya’daki kardeş şirketi buna benzer bir projeyi hayata geçirdi. İtalya’da da şu an hayata geçirilmeye çalışılıyor. İtalya’dan sonra sırada Amerika ve sonrasında İsveç var. Bu projeler 3-5 yıl beklendikten sonra hayata geçirilen projeler değil. Bir proje başladığında 6-7 ay sonra diğer projeye başlanıyor. Bizde Türkiye’de önümüzdeki 5 sene içerisinde bileme tezgahı atölyesi kurmayı hedefliyoruz.
2014 yılı nasıl geçti? 2015 yılının nasıl geçeceğini öngörüyorsunuz?
Atilla Saygıner: 2014 bizim için ne iyi ne kötü geçti diyebilirim. 2013 yılına göre %5 artışımız oldu. Rölantide geçen bir seneydi. 2015’in ise 2014 yılından daha iyi olacağını düşünmüyorum, aynı seviyede geçeceğini düşünüyorum. Umutsuz değilim ama görünen 2015 yılının da rölantide geçeceği yönünde.
UKUB’ta Kalıpçılık Yarışması ile ilgili komisyonda görev alıyorsunuz. Yarışma hakkında kısaca bilgi verir misiniz?
Atilla Saygıner: Emuge Franken olarak eğitime elimizden geldiği kadar destek vermeye çalışmaktayız. Ulusal Kalıp Üreticileri Birliği üyesi olarak, UKUB’un 2 yıldır düzenlemekte olduğu “Liselerarası Kalıpçılık Yarışması”nda kullanılan bir kısım takımların tedariğini sağladık. Ayrıca bu yarışma için UKUB’ta kurulan komisyonun üyesiyim. Türkiye’de nitelikli ara eleman ihtiyacı çok fazla. Öte yandan Türkiye’de herkes mühendis olmak istiyor. Bana göre mühendis fazlamız var. Sayın başkanımız Şamil Özoğul’un önderliğinde Birlik yönetim kurulumuzun büyük desteği ile düzenlenen bu yarışmaya ürün yelpazemizde bulunan kesici takım ve tutucular ile destek olmaya çalışıyoruz. Bu desteği vermeye devam edeceğiz. Birliğimizin düzenlediği ilk kalıp yarışmasına 3 lise katılmıştı, ikincisine 13 lise katıldı. Endüstri Meslek ve Teknik Liseleri bu yarışmaya katılmaya teşvik ediyoruz. Nitelikli ara eleman konusunda bu yarışmanın sektöre çok önemli katkı sağlayacağını düşüyorum.
Liselerarası Kalıpçılık Yarışmasından ayrı olarak, birde Makine Mühendisleri Odası’nın desteği ile Eskişehir’de, İzmir’de ve Bursa’da düzenlediğimiz diş açma teknolojileri seminerleri bulunmaktadır. Bu seminerlere 200 kişinin üzerinde bir katılım sağlandı. Mart ayı içinde Ankara Makine Mühendisleri Odası ile bir seminer daha gerçekleştireceğiz. Makine Mühendisleri Odası’nın desteği ile düzenlediğimiz bu seminerler Adana ve Samsun ile devam edecek.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
20.02.2015