Endonezya, Malezya ve Yeni Zelanda’ya Satış Yapacak
Bomaksan, Güneydoğu Asya’da Etkinliğini Artıracak
Bomaksan, Güneydoğu Asya’da Etkinliğini Artıracak
Endonezya, Malezya ve Yeni Zelanda’ya Satış Yapacak
Bomaksan, özellikle demir çelik ve metal işleme gibi sektörler açısından dünyanın en büyük pazarlarından biri olan Güneydoğu Asya’da etkinliğini artırmaya hazırlanıyor. Avustralya ve Hindistan’da bulunan partnerleri aracılığı ile bölgedeki operasyonlarını genişleterek Endonezya, Malezya ve Yeni Zelanda gibi ülkelere satış yapmayı hedefliyor.
Malezya, Endonezya, Myanmar, Brunei, Kamboçya, Laos, Filipinler, Singapur, Tayland, Vietnam gibi ASEAN (Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği) ülkelerinin toplam ekonomik büyüklüğü 3,3 trilyon dolar, nüfus büyüklüğü ise 700 milyona tekabül ediyor. Türkiye’de öne çıkan firmalar Güneydoğu Asya ülkeleri ile ticarette yeni iş birliklerine yöneliyor. Halihazırda Avustralya ve Hindistan’da partnerleri bulunan Bomaksan da, Güneydoğu Asya’da etkinliğini artırarak partnerleri aracılığıyla Endonezya, Malezya ve Yeni Zelanda’ya satış yapmayı hedefliyor.
“Bomaksan ürünleri de bu pazarlarda faaliyet gösterecek”
Dünya ekonomisinin en önemli noktalarından biri olan Güneydoğu Asya pazarının firma için önemli olduğunu kaydeden Bomaksan Genel Müdürü R. Bora Boysan, “Avustralya ve Hindistan’da partnerlerimiz bulunuyor. Bu partnerler aracılığı ile bölgeye hizmet ediyoruz. Diğer yandan Avustralya’da yer alan partnerimiz, operasyonunu genişleterek Endonezya, Malezya ve Yeni Zelanda gibi ülkelere satış yapmaya başlıyor. Bu sayede Bomaksan ürünleri de bu pazarlarda faaliyet göstermeye başlayacak” şeklinde konuştu.
“Bu adımlar geniş bir coğrafyada yer almak açısından çok değerli”
Söz konusu pazarda son kullanıcılara yönelik bir aksiyon alınmayacağını belirten Bora Boysan, konuşmasına şöyle devam etti: “Bölgedeki en önemli zorluk, sosyoekonomik ve sosyokültürel yapının bize göre çok farklı olmasıydı. Ancak bu durumu pazarı iyi tanıyan bir partner yardımıyla rekabet avantajına dönüştürmeyi planlıyoruz. Bomaksan olarak bu bölgede son kullanıcılara gitmek gibi bir hedefimiz yok. Bizim ana amacımız orada faaliyet gösteren ve bölgeyi iyi tanıyan partnerlerimizi desteklemek. Partnerlerimizin lojistik kabiliyetlerinin yüksek olması bizim için önemi bir avantaj. Bu sayede müşterilerin ihtiyaçlarına direkt stoktan çözüm üretebiliyoruz. Bu adımlar markamızın daha geniş bir coğrafyada tanınması ve etkin olması açısından çok değerli.”