“Endüstri 4.0 Çağını Yakalamak Zorundayız”
Makine İhracatçıları Birliği ve Makine Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Dalgakıran:
WIN EURASIA Metalworking Fuarı’nın kapanışı dolayısıyla bir değerlendirme yapan Makine Tanıtım Grubu (MTG) Başkanı Adnan Dalgakıran, Türkiye’nin, süreç otomasyonunda devrimci yeniliklerin yaşanacağı Endüstri 4.0 çağını yakalamak zorunda olduğunu söyledi.
Akıllı makineler devrinin başlangıcı olarak kabul edilen Endüstri 4.0 konularındaki tartışmaların WIN EURASIA fuarında gördüğü ilgiyi değerlendiren Dalgakıran, Türkiye'nin Makinecileri olarak destek verdikleri fuarın sektör için önemli bir tartışma platformu sunduğunu söyledi. Teknoloji alanında hızla devam eden dönüşümün, gelişmiş sanayileri fiziksel süreçlerden bağımsız bir üretim sistemine doğru taşıdığını belirten Dalgakıran sözlerini şöyle sürdürdü:
Gelişmiş ülkeler, sanayide yeni bir evreye geçiyor. Geleneksel sanayideki standart işçilik anlayışının yerini akıllı fabrika sistemlerinin alacağı bir endüstri anlayışı gelişiyor. İleri teknolojili ülkeler, tedarik ve müşteri ağlarını data analiziyle yönetecek, Endüstri 4.0 diye adlandırılan bir sanal fabrika sistemine hazırlanıyorlar. Uluslararası rekabette Endüstri 4.0 anlayışının öne çıkacağı 21. yüzyıl, internet üzerinden yönetilen ve birbirleriyle konuşan makinelerin çağı olacak. Türkiye olarak, süreç otomasyonunda devrimci yeniliklerin yaşanacağı Endüstri 4.0 çağını yakalamak zorundayız. Türkiye'nin Makinecileri bu yönde özverili bir çalışma içine girmiş durumda. Makine İhracatçıları Birliği olarak biz de dünyadaki gelişmeler konusunda üyelerimizi ve sektörümüzde faaliyet gösteren tüm kurumları bilgilendirmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Türkiye’nin Makinecileri fuarda yabancı yatırımcıları ağırladı
TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde, Türkiye'nin Makinecileri sponsorluğunda düzenlenen fuarda Robot Teknolojileri, İleri Robotik Uygulamalar, Akıllı Fabrikalar ve Endüstri 4.0 konularında 20'yi aşkın sunum gerçekleştirildi. Fuarda, robot teknolojilerinin üretim süreçlerindeki rolünü ele alan “Robotics” bölümü ziyaretçilerden büyük ilgi gördü.
Türkiye’nin Makinecileri geniş çaplı reklam çalışması gerçekleştirdiği fuar kapsamında Ürdün, İran, Fas, Kamerun ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden 25 firmanın katılımıyla Alım Heyeti Programı düzenledi. Heyet ikili iş görüşmelerinin ardından fuarı ziyaret ederken, Makine Tanıtım Grubu’nun davetlisi olarak Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri ve İran’dan gelen editörler fuarı gezerek Türk firmalar ile röportaj yaptı.
Haberin Kaynağı : Grup 7 İletişim Danışmanlığı
19.02.2016