Enerji Kullanımında Oyunun Kuralları Değişiyor
Accenture’ın Global Raporuna Göre…
Accenture tarafından dünya çapında 21 ülkede 40 bin tüketici, 9 ülkede 2 bin küçük ve orta ölçekli işletmeyle yapılan araştırma, gelişmekte olan enerji pazarındaki eğilimleri ele alıyor.
Accenture’ın 40 bin tüketici ve 2 bin küçük ve orta ölçekli işletmeyle gerçekleştirdiği “Yeni Enerji Tüketicisi” araştırmasında dört yıllık veriler incelenerek konut tüketicisinin ihtiyaçları ve tercihlerine dair bilgiler ele alınıyor. 2013’te yapılan araştırmanın kapsamı, küçük ve orta büyüklükteki işletmeler de araştırmaya dâhil edilerek genişletildi. Türkiye ile birlikte, Brezilya, Kanada, Çin, Japonya, Singapur, Güney Afrika, ve ABD’nin bazı eyaletlerinin yanı sıra; Avustralya, Belçika, Danimarka, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda, Norveç, Polonya, Güney Kore, İspanya, İsveç, Birleşik Krallık gibi ülkeler de araştırmada yer aldı.
Geniş Katılımcı Kitlesi
Yeni Enerji Tüketici Araştırması, yaklaşık dört yıllık süreçte pek çok ülkeden konut tüketicisi ile küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin dahil edilmesi ile gerçekleştirildi. Araştırmada aynı zamanda, 50’den fazla enerji tedarikçisinden pazarla ilgili bilgiler ve yol gösterici uygulamalar edinildi. 8 büyük pazarda da teknolojinin benimsenmesiyle ilgili derinlemesine analiz yapıldı.
Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş araştırmayla ilgili, “Yaklaşık dört yıl süren bu araştırmanın sonuçları gelişmekte olan enerji pazarındaki eğilimleri ele alıyor. Araştırma sonuçlarına baktığımızda, tüketicilerin yüzde 27’sinin önümüzdeki 12 ay içinde başka bir enerji tedarikçisinden hizmet almaya hazır durumda olduklarını görüyoruz. Düşük fiyat, alternatif enerji tedarikçisini düşünmede en büyük etken olarak göze çarpıyor. Bu nedenle enerji fiyatlarında rekabet yaşanarak, tüketici ve işletmeler daha uygun fiyatlarla enerjiye kavuşacak.” diye belirtti.
Accenture Türkiye Enerji ve Tabii Kaynaklar Grubu Lideri Hakan Irgıt konuyla ilgili olarak, “Türkiye enerji sektörü, tüketici odaklı piyasalara geçiş konusunda yeni bir dönüşüm içinde. Artık 150 TL üzerinde aylık faturası olan bireysel tüketiciler ve KOBİ’ler de elektrik tedarikçilerini değiştirebilmektedirler. Bu durum tüketicilere farklı tedarikçiler arasından seçme imkanı tanırken, tedarikçilerin de müşterileri kazanmak ve elde tutmak için yeni çalışma modellerine yönelmelerini gerektirmektedir. 2015 yılında Türkiye’de yaklaşık 31 milyon tüketicinin elektrik tedarikçisini seçme konusunda özgür davranabileceği öngörülüyor.” dedi.
Analiz ve Öngörüler
Tüketicilerin yüzde 27’si önümüzdeki 12 ay içinde başka bir enerji tedarikçisinden hizmet almaya hazır durumda…
Konut tüketicilerine önümüzdeki 12 ay içinde başka bir enerji tedarikçisine geçmeyi düşünüp düşünmedikleri sorulduğunda, katılımcıların yüzde 27’si geçmeye hazır olduğunu, yüzde 41’i ise geçmeye hazır olmadığını belirtiyor. Kalan yüzde 32’lik kesimin ise kararsız olduğu görülüyor.
Düşük fiyat, alternatif enerji tedarikçisini düşünmede en büyük etken…
Önümüzdeki 12 ay başka bir enerji tedarikçisine geçmeyi düşünen tüketiciler açısından bu tercihin nedeni, yüzde 52’lik katılım oranıyla yeni tedarikçinin daha düşük fiyat sunuyor olması. Yüzde 40’lık bir kesim ise tedarikçinin bir temsilcisiyle konuşup ürünlerini görebileceği ve hizmetlerini görüşebileceği bir mağazasının olmasını talep ediyor. Yeni tedarikçinin daha iyi hizmet sunması, daha çok güven vermesi, indirimli paketler sunması, daha iyi hizmet politikasının olması ise sırasıyla tüketiciyi etkileyen diğer etkenler arasında bulunuyor.
Farklı coğrafyalarda tarife tercihleri değişiyor
“Enerji tedarikçiniz değişken (enerjinin fiyatı gün boyunca değişen) ve sabit (enerjinin fiyatı gün boyunca sabit) tarife sunsaydı hangisini tercih ederdiniz?” diye sorulduğunda ise ülkelere göre sonuçların farklılık gösterdiği ortaya çıkıyor. Türkiye ve Avustralya’dan katılan tüketiciler yüzde 61, Çin yüzde 77 ve Güney Kore yüzde 76’lık bir oranla değişken tarifeyi tercih ederken; Hollanda’daki tüketiciler yüzde 54, Amerika’dakiler ise yüzde 51 ile sabit tarifeyi tercih ediyor.
Maliyet tasarrufu ve finansman seçenekleri, tüketicilerin enerjiyle ilgili ürünlere yatırım yapmalarını teşvik ediyor
Enerjiyle ilgili ürünler (güneş panelleri, enerji tasarruflu aletler vb.) pahalı olsa bile tedarikçi maliyet tasarrufu sağlarsa yatırım yapıp yapmayacakları sorusuna ise Türkiye’den katılımcıların yüzde 73’ü enerji faturasında azalma garantisi verirse bu ürünleri alabileceğini belirtiyor.
Akıllı sayaç terimiyle ilgili farkındalık, coğrafyalara göre değişkenlik gösteriyor.Akıllı sayaç teriminin ne kadar bilindiği tüketicilere sorulduğunda yine ülkelere göre farklılık ortaya çıkıyor. Güney Kore’den katılan tüketiciler yüzde 50 oranında “Duydum ama gerçekten tanımıyorum.” derken, bu oran Türkiye’de ve Norveç’te yüzde 29, Danimarka’da yüzde 17, İtalya’da ise yüzde 19.
Tüketicilerin %90’ından fazlası akıllı sayacın fonksiyonları hakkında daha çok bilgi sahibi olmak istiyor
Akıllı sayacın fonksiyonlarıyla ilgili nasıl daha fazla bilgi sahibi olmak istedikleri sorulduğunda ise tüketicilerin farklı yaklaşımlarının söz konusu olduğu görülüyor. Türkiye’den baz alınan katılımcılar yüzde 52’lik oranla bilginin faturayla gönderilmesini isterken, yüzde 49’u faturadan bağımsız e-posta, basılı posta ya da kapıya bırakılan duyurularla bilgi sahibi olmak istiyor.
Accenture Türkiye Hakkında:
Accenture, 120 ülkede yer alan 275.000 çalışanıyla uluslararası yönetim danışmanlığı, teknoloji ve dış kaynak hizmetleri alanlarında profesyonel hizmetler sunmaktadır. Tüm sektörler ve iş kollarında sahip olduğu tecrübesi ve dünyanın en başarılı şirketleri üzerinde yaptığı yoğun araştırmaları birleştirerek, Accenture, müşterilerinin yüksek performansa sahip firmalar ve kurumlar haline gelmesine yardımcı olmaktadır.
31 Ağustos 2013’de sona eren mali yılı neticesinde, Accenture’ın küresel cirosu 28,6 milyar dolardır. Yönetim Danışmanlığı ve Sistem Entegrasyon alanında uluslararası tecrübeye sahip olan Accenture, Türkiye’de 14 yıldır faaliyet göstermekte, İstanbul, Ankara ve İzmir’de 550’yi aşkın uzman danışmanıyla profesyonel hizmetler sunmaktadır. Accenture’ın Türkiye’de uzmanlaştığı sektörler arasında Finans, Telekomünikasyon, Üretim, Ulaşım, Perakende ve Enerji yer alırken yerel sektör ve mevzuatı uygun şekilde yorumlayarak sektör tecrübe ve birikimlerini aktarmaktadır.
Uzmanlık ve yetkinlikleri arasında Kurumsal Stratejilerin Geliştirilmesi, Organizasyonel ve Operasyon Modellerin Optimizasyonu ve Tanımlanması, Risk Yönetimi, Bilgi Teknoloji Stratejileri ve Yönetişimi, Sistem Geliştirme ve Entegrasyonu, Sistem ve Alt Yapı Bakım ve Operasyonları ve İş Süreçleri Operasyonları yer almaktadır. Daha fazla bilgiye www.accenture.com.tr adresinden ulaşılabilir.
Haberin Kaynağı : Bersay İletişim Danışmanlığı
10.12.2013