Enerjisa Uzun Vadeli Veri Analitiği için SAS Veri Yönetimine Güveniyor
Türkiye enerji sektörünün lider oyuncularından Enerjisa ve analitik çözümler dünya lideri SAS, ABD’de bulunan SAS Genel Merkezinde biraraya gelerek analitik yaklaşımların Türkiye Enerji Sektörüne sağlayacağı faydaları ileriye taşıyacak adımlar atacak.
Elektrik üretimi, dağıtımı, ticareti ve satışından oluşan dört ana iş kolunda faaliyet gösteren ve 9 milyon müşteriye hizmet veren Türkiye enerji sektörünün lider şirketlerinden Enerjisa, doğru ve güvenilir veri temelini esas alarak operasyonlarını güçlendirmek için 2010 yılından bu yana analitik alanda dünya lideri SAS’ın çözümlerini kullanıyor. İki şirketin üst düzey yöneticileri, uzun süredir devam eden başarılı iş birlikteliğini büyütmek ve analitik çözümlerin Türkiye Enerji Sektörüne sağlayacağı faydaları ileriye taşımak için biraraya geldi.
Enerjisa ve SAS arasında devam eden işbirliği, 19 Şubat 2015 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri’nin Cary şehrinde bulunan SAS genel merkezinde gerekleştirilen toplantı ile pekiştirildi. Aralarında Enerjisa CEO'su Yetik Mert, Enerjisa CIO'su Gül Erol, SAS Global CEO'su Jim Goodnight, SAS Global Başkan Yardımcısı Carl Farrell ve SAS Türkiye Ülke Müdürü Hakan Erdemli'nin bulunduğu üst düzey yöneticiler, Enerjisa'nın analitik tabanlı stratejik hedeflerini görüşmek üzere bir araya geldi.
SAS Veri Yönetimi ile Elde Edilen Başarı
Müşteri verilerini detaylı analiz etmek ve elde edilen sonuçlarla operasyonlarına değer katmak için etkin bir analitik çözümüne ihtiyaç duyan Enerjisa, SAS Veri Yönetimi ve Analitik çözümlerine yaptığı yatırım ile tüm departmanların erişebileceği tek bir müşteri veri kaynağı oluşturabilen bir sisteme geçti. SAS Veri Yönetimi Çözümü ile tüm müşteri veri alanlarını standart hale getiren Enerjisa, birden fazla kayıtta saklanan müşteri verilerini birleştirerek operasyonel yükünü önemli ölçüde azaltmayı başardı. Ayrıca, yine SAS Veri Yönetimi Çözümü ile müşterilerine ait veritabanını ticaret odaları ve nüfus idaresi sistemleri gibi referans veritabanları ile eşleştiren Enerjisa, müşteri bilgilerinin eksiksizlik oranını %30 artırmayı başardı.
SAS ile birlikte gerçekleştirilen proje ile ilgili konuşan Enerjisa CEO'su Yetik Mert, Gerçekleştirdiğimiz veri kalitesi projeleri ile sistemlerimizde kayıtlı olan müşteri verimizi tekilleştirerek veri büyüklüğünü %25 oranında azalttık ve verilerimizin kalitesini büyük ölçüde arttırmayı başardık. Müşterilerimize doğru iletişim kaynakları ve uygun pazarlama kampanyaları ile ulaşarak serbestleşen enerji piyasasında müşteri memnuniyetimizi arttırmak için kaliteli veri sistemlerini temel almamız gerekiyor. Veri kalitesi çalışmaları, uzun vadeli müşteri analitiği vizyonumuza ulaşmamıza yardımcı olacak güvenilebilir ve kaliteli bir veri temeline sahip olmamızı sağladı.”
Veri Yönetimi çalışmalarının yanı sıra 2010 yılından bu yana talep tahminleme çalışmalarını SAS talep tahminleme çözümleri ile destekleyen Enerjisa, kısa dönem tahminleme sonuçlarında elde ettiği gelişmeyi, devam eden projeler ile orta ve uzun dönem tahminleme çalışmalarına da taşımayı hedefliyor. Enerjisa ve SAS, tüm bu projelere ek olarak iç denetim, pazarlama, finans gibi farklı departmanların iş ihtiyaçlarını da analitik yaklaşımlarla adresliyor.
SAS Veri Yönetimi Çözümleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için internet sitemizi ziyaret edebilir, SAS Enerji Talep Tahminleme Çözümlerimizin özetlendiği bültenimizi indirebilirsiniz.
Enerjisa Hakkında:
1996 yılında Sabancı şirketlerinin elektrik gereksinimlerini karşılamak üzere bir otoprodüktör şirketi olarak kurulan Enerjisa, elektrik zincirinin tüm aşamalarında değer yaratmayı hedefleyen büyük portföyü, müşteri ve pazar odaklı iş modelleri, verimliliği ve teknolojiyi esas alan üretim ve dağıtım yatırımları ve rekabetçi stratejileri ile Türkiye’nin büyüyen ve gelişen elektrik piyasasının lider oyuncularından birisi durumuna gelmiştir.
SAS Hakkında:
SAS, iş analitiği yazılım ve servislerinde dünya lideri ve iş zekası alanında en büyük bağımsız çözüm sağlayıcıdır. SAS, 75000’den fazla kurulumda, yaratıcı çözümleriyle müşterilerinin performanslarını geliştirmelerine yardımcı olmakta ve daha doğru, hızlı karar vermelerini sağlayarak onlar için değer yaratmaktadır. Kısaca SAS, 1976’dan bu yana dünyanın dört bir tarafındaki müşterilerini ‘BiLMENiN GüCü’ ile tanıştırmaktadır.
Haberin Kaynağı : F5 İletişim Yönetimi
03.03.2015