Erenli Kauçuk, Yıllık 1500 Ton Karışım Kapasitesine Sahip
Üretiminin %75’ini OEM’lere sunduklarını belirten Erenli Kauçuk firma yetkilisi Erçin şahin, toplam satışlarının %70’lik kısmının ise ihracat olduğunun bilgisini verdi.
Erenli Kauçuk’un kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Erçin şahin: Erenli Kauçuk 1965 yılında bir aile şirketi olarak kurulmuş olup, kurulduğu yıldan itibaren otomotiv sanayine yönelik kauçuk parçalar üretmektedir. Son 25 yıldır Avrupa pazarı hedef alınmış ve bu pazarda etkin olmayı başarabilmiştir. Son yıllarda da otomotiv sanayinin dinamiklerine uyum sağlanmış ve sürdürülebilir bir büyüme vizyonuna erişilmiş, sahip olduğu güçlü yönetim ekibiyle müşterilerine değer katmaya devam etmektedir.
Otomotiv sektörüne sunduğunuz kauçuk ürünler hakkında ve yıllık karışım kapasiteniz hakkında bilgi verir misiniz?
Erçin Şahin: Firmamız extrüzyon prosesisyle üretilen şekilli soğutma ünitesi hortumları, hava filtre hortumları, turbo ünitesi hortumları üretmektedir. Bir diğer yandan teknik kauçuk parçaların üretimini gerçekleştirmekteyiz. Yıllık karışım kapasitemiz 1500 ton /yıl’dır. Karıştırdığımız teknik kauçuk tipleri başlıca EPDM, AEM, ACM, ECO, NBR ve PVC-NBR’dir.
OEM’lere ürün veren bir firma olarak sizi ön plana çıkaran özellikler nelerdir? OEM ve aftermarket satış yüzdeniz nedir?
Erçin Şahin: OEM’lerde küçük ve orta büyüklükteki projelerdeki esnekliğimiz, sunduğumuz mühendislik hizmetleri bizleri hedef pazarımızda etkin olmamızı sağladı. Firmamız %75 oranındaki üretimini OEM’lere sunmaktadır. Bu oranın %50’si ihracat olarak gerçekleşmektedir. Toplam satışımızın %70’lik kısmı ihracat olarak gerçekleşmektedir.
2013 yılı için hedeflediğiniz rakamlara ulaştınız mı? 2014 yılı için beklentileriniz nelerdir? Kapasite artırımınız olacak mı? Yeni yatırım planlarınız var mı?
Erçin Şahin: 2013 yılı için hedeflediğimiz değerlere ulaştık, 2014 yılı içinde büyüme planlarımız bulunmaktadır. 2013 yılı içersinde gerçekleştirdiğimiz yeni üretim tesisi tam olarak 2014 içerisinde faaliyete alıp oluşan kapasite için hedeflediğimiz iki veya üç yeni müşteriyi portföyümüze katıp yeni projeler almak istemekteyiz. Bu amaç için hazırlamış olduğumuz stratejik plan doğrultusunda tüm yönetim ekibi çalışmalarına devam etmektedir.
İhracat faaliyetlerinizden bahseder misiniz? Hangi ülkelere ihracat gerçekleştiriyorsunuz? Yeni Pazar arayışlarınız var mı? İç pazar ihracat oranınız nedir?
Erçin Şahin:İhracat pazarı olarak Avrupa’da etkin durumdayız. Almanya, İtalya, Avusturya, Belçika ve Finlandiya başta olmak üzere diğer AB ülkelerine de ihracat yapmaktayız. A.B.D ve yeni giriş yaptığımız İngiltere de ihracat yaptığımız ülkelerdendir. Toplam üretimimizin %70’i ihracat olarak gerçekleşmektedir. İç pazar oranımız %30 olarak gerçekleşmektedir.
Otomotiv sanayinin gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz? Ana sanayilerin yeni yatırımları hakkında neler düşünüyorsunuz?
Erçin şahin: En büyük ihracat kalemi otomotiv olasına rağmen üretilen araç sayısı şu an için birçok Avrupa ülkesinin gerisinde kalmaktadır. Ana sanayide yatırım yapılması ve 2 milyon araç üretimi hedeflenmesi çok ütopik bir durum değildir. Bu hedefe hizmet edecek yan sanayi kapasitesi yaratılması mümkündür. Hali hazırda birçok yan sanayiye üretim yapan tesis kapasitelerinin büyük bölümlerini Avrupalı üreticilere satmaktadır. Yabancı ya da yerli ana sanayi yatırımı sektörü tetiklemesi olasıdır.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
23.01.2014