ESSA GRUP SEKTÖRDE 45. YILIN GURURUNU YAŞIYOR
Dünyaca ünlü markaları bünyesine katarak Türkiye’nin adını dünya saat sektöründe duyurmaya başlayan Essa Grup, 2016 yılında Uluslararası Basel Fuarı’nda diğer dünya markaları ile bir arada yer alacak olmanın gururunu yaşıyor. 50´ye yakın ülkeye saat ve gözlük ihraç eden, geçtiğimiz yıl 1,5 milyonun üzerinde kol saati ve 500 binden fazla gözlüğü Türkiye ve Dünya’ya satan Essa Grup, 2014 yılında yüzde 12 oranında büyüme hızı yaka
Sektörde 45. yılını kutlayan Essa Grup, uzun yıllardır dağıtımını üstlendiği Daniel Klein, Sebago ve Bigotti markalarına dünyaca ünlü üç markayı daha dahil etti. Grup dünyaca ünlü İtalyan markası Sergio Tacchini ve Santa Barbara Polo & Racquet Club’ın dünya üretim ve satış hakları lisans anlaşması yaptı. Tasarımlarıyla göz dolduran Fransız markası Freelook’un ise tüm lisans hakları Essa Grup tarafından satın alındı.
2020 yılsonu hedefi dünya saat sektöründe Türkiye’nin adını Dünya’ya en iyi şekilde duyurmak
Türkiye ve Hong Kong merkezli 3 ofis, Dünya’da 50´ye yakın ülkede ve Türkiye´de 1450 bayisiyle hizmet veren Essa Grup, geride bıraktığımız 2014 yılında Türkiye ve Dünya’ya 1,5 milyon kol saati ve yaklaşık 500 binin üzerinde gözlük sattı. 47 farklı ülkede Türkiye’yi temsil etmekten duydukları gurur ve mutluluğu paylaşan Essa Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Çevik; “Sektörde 45. yıl mutluluğumuzu yaşadığımız bu önemli günde geriye dönüp baktığımızda tüm ekibimiz ve tecrübelerimizle birlikte güzel işlere ve birbirinden anlamlı başarılara imza attık. Hedefimiz önümüzdeki yıllarda ticari ilişkilerimizi daha da geliştirmek ve Essa Grup’u dünya saat sektörüne üreten ve rekabet eden bir Türk firması olarak tanıtmak. 1970 yılında aile şirketi olarak ilk adımları atılan şirketimizin sektördeki 45. yılını kutlamanın sevincini yaşadığımız bu özel günde bünyemize kattığımız dünyaca ünlü markası Sergio Tacchini saatlerini, Freelook’un saat ve gözlüklerini ve Santa Barbara Polo & Racquet Club’ın hem saat hem de gözlüklerinin tüm dünya lisans haklarına sahip olduğumuzu sizlere açıklamanın heyecanı içindeyiz. Yeni markalarımızdan aldığımız güç ve saat sektöründe yaşanan büyümeyle 5 yıllık planlarımıza göre hedefimiz dünyaya saat sektöründe Türkiye’nin adını çok daha iyi yerlere getirmek.” dedi.
“Biz akıllı saat değil saatin akıllısını yaptık”
2016 yılında Uluslararası Basel Fuarı’nda satışa sunulması planlanan Sergio Tacchini markasına ait Akıllı Saat ( Smart Watch) ile sektörde fark yaratmayı hedeflediklerini söyleyen Ercan Çevik; “Sergio Tacchini’nin QF-S1 ürünüyle geleneksel moda saat ile akıllı (smart) saatleri birleştirdik. Akıllı saatlerin tüm özelliklerine sahip olan bu saat sadece iki saat şarjla tam bir ay kullanılabiliyor. Böylelikle zamanın çok daha değerli olduğu günümüzde sürekli şarj etme zorunluluğu da ortadan kalkıyor.” dedi.
Lisans anlaşması yapmaya gittik, “Freelook” markasının sahibi olduk
Dünyaca ünlü Freelook markasının lisans haklarını almak için yaklaşık 2014 ekipçe Paris’e gittiklerini belirten Ercan Çevik; “Kuruluşumuzdan bu yana hedefimiz bünyemize dahil ettiğimiz yeni markalarımızla büyümek ve adımızı daha büyük kitlelere duyurmak. Bu felsefeden yola çıkarak Freelook markasının lisans haklarını almak için marka yöneticileriyle iletişime geçtik. Daha sonra ise onlardan markayı satın almamız konusunda bir teklif aldık ve 6 ay süren görüşmelerimiz başladı. Bu görüşmelerin ardından Freelook’u ESSA Grup bünyesine kattık. Yüzde 90 oranında kadın tüketicilere hitap eden Freelook markası, saat, gözlük, çanta ve tekstili ile ünlü bir marka. Dünyaca ünlü bir diğer marka olan Swarovski ile yaptığı özel anlaşma neticesinde ürünlerinde swarovski taşlarını kullanıyor. Anlaşma neticesinde tüketici saatiyle birlikte Swarovski sertifikasının da sahibi oluyor. Bu sertifika ile tüketicilerde gerçek swarovski taşları konusundaki oluşan yanıltıcı algınında önüne geçmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Essa Grup tecrübeli kadrosuyla büyümeye devam ediyor
Satış sonrası hizmetleri, müşteri odaklı yaklaşımları ve sağladığı garanti süreci sayesinde 45 yıldır daha iyi ve daha kaliteli hizmet vermeyi ilke edinen Essa Grup, saat sektöründe yaşanan rekabeti geniş koleksiyonu, marka bilinirliği, kaliteli ürün kullanımı, uygun fiyat politikası ve modayı yakından takip eden güçlü tasarımlarıyla her geçen gün büyümeye devam ediyor. Adını her geçen gün daha geniş kitlelere duyuran Essa Grup’un hedefi önümüzdeki yıl tüm dünya ve Türkiye’de 2 milyonun üzerinde saat satmak.
Yeni sezon saat modellerinde sadelik ve zarafet ön planda
Özellikle son yıllarda her sektörde yaşanan rekabet gibi saat sektöründe de güçlü bir rekabet yaşandığının altını çizen Essa Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Çevik; “Geride bıraktığımız 15 yılda Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de saat modellerinin yılın moda tercihlerine göre tasarlandığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Renk ve model alternatiflerinin oldukça fazla olması, modayı yakından takip ederek hazırlanan saat koleksiyonları Türkiye’yi diğer ülkelere kıyasla bir adım daha ileriye taşıyor. Müşteri portföyümüzü değerlendirirsek erkeklerin kadınlara oranla saat alımına daha yatkın olduğunu belirtebiliriz. Örnek vermek gerekirse sadece geçtiğimiz yıl yüzde 60 oranında erkek yüzde 40 oranında kadın saati sattık. Erkeklerin saatlere olan ilgisinin nedeninin sadece zamanı takip etmek olmadığını saatlerin kıyafetlerini tamamlayan bir parça olduğunu ve erkeklerin tek aksesuarının saat olduğunu söyleyebiliriz. Essa Grup olarak model ve teknoloji alanında AR-GE çalışmalarımızı İsviçre ve Hong Kong’da dünyaca ünlü tasarımcılarla bir araya gelerek yapıyoruz. 2016 yılının saat modasının hazırlıklarını ise tamamladık. Önümüzdeki yıl kadın saatlerinde mavi, sarı ve toprak tonlarında deri kayışlı saatler ve değerli taşlarla süslenmiş altın rengi metal kordonlu saatler öne çıkarken erkek saat koleksiyonunda ise lacivert, toprak tonları ve bordo ağırlıklı büyük kasa kayışlı saatler sezonun favorileri arasında yerini alacak” dedi.ESSA GRUP hakkında: 1970 yılında Muammer Çevik tarafından kurulan aile şirketi, 1993 yılında yönetimi devralan yeni jenerasyon ile ‘Ercan Saat’ olarak faaliyetlerine devam etti. 2000 yılı itibariyle Essa Grup Dış Tic. Ltd. Şti. olarak giderek yükselen bir trend yakalayıp, kurumsallaşma süreçlerini tamamlayarak bugün ürün gamında bulunan markalarla sektöre yön veren şirketlerden biri haline gelmiştir.Türkiye’de ilk moda saat akımını başlatan şirket, Daniel Klein markası ile şu an hem yurtiçi hem yurtdışı pazarında büyük ilgi görmektedir. Kol saatleri ve gözlükleri ile faaliyet gösteren Daniel Klein markası, Essa Grup güvencesi ve yönetimiyle tam 15 yıldır Türkiye ve 50´ye yakın ülkede distribütörler kanalıyla tüketicilerle buluşmaktadır.
Haberin Kaynağı : Ajanda PR
05.10.2015