EuroMetal, Güvenilir Bir Marka Oldu
EuroMetal kurulduğu 2011 yılından bugüne, kaliteli ürünle hizmet anlayışının ön planda olduğu, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye tuttuğu ve fiyat politikasıyla rakiplerinin önünde yer alacak yapılanmayı sağlamaya devam ediyor.
Gıda tesislerinden makinacılara, arıtmacılardan dekorasyonculara kadar birçok farklı sektöre ürün temin eden EuroMetal Firma Sahibi Ümit Aslan, paslanmaz çelik sektöründe sac, boru, profil, fittings ve çubuk grubunda bir çok ürün satışlarının mevcut olduğunu belirterek şu bilgileri verdi.
Paslanmaz çelik kullanıcıları malzeme kalitesi konusunda ne kadar bilinçli?
Ümit Aslan: Aslında bu soruyu sadece kullanıcılar için değil satıcılar için de sorulması gerektiğini düşünüyorum. Genel itibariyle bu konuda ülkemizde bir sıkıntı olduğunu gözlemliyorum; bu sıkıntının giderilmesi için sektörün kendi içinde ürün kalitesi, kullanım yerleri, uygulama biçimlerinden tutun da kaynak şekline kadar birçok farklı sorun karşısında yeterli bilgi kaynağı henüz oluşturulamamış. Bu eksikliğin giderilmesi için sektör birlikleri konu üzerinde biraz daha duyarlı olmalı, bu hususta bilgi birikimini sağlayacak çalışmalara destek vermesi gerektiğini düşünüyorum.
Ülkemizde paslanmaz çeliğin kullanımı sizce yeterli mi?
Ümit Aslan: Henüz gelişmiş ülkeler seviyelerinde değiliz. Fakat kullanım alanlarının giderek yaygınlaştığı söyleyebiliriz.
Bu konu aslında toplumsal bilinçle yakından ilgili, yani bizde henüz paslanmaz çelik kullanımının avantajları yeni yeni keşfediliyor. Geri dönüşümden malzeme ömrüne kadar, hijyenden dekoratif olmasına kadar birçok konuda faydasını yeni görmeye başladık; dolayısıyla da bu bilinç geliştikçe kullanımı da artacaktır.
Paslanmaz çelik sektörünün en büyük sorunlarından biri olan düşük nitelikli ürünler hakkında neler düşünüyorsunuz?
Ümit Aslan: Bu sorun sadece sektörün sorunu değil, aynı zamanda ticaret ahlakını da ilgilendirir. Diğer açıdan müşterinin aldatılması ve haksız rekabete yol açması nedeniyle hukuku da ilgilendirir. Müşterinin talep ettiği malzemeyle sizin verdiğiniz malzeme arasında farklılık varsa ve bu farklılık müşteriyle tüccarın lehineyse ortaya çıkan haksız kazanç bir dava konusu olabilir; çünkü yasalarımıza göre “ayıplı mal” satmak suçtur. Fakat bizim sektörümüzde bunu tespit etmek kısa vadede çok da mümkün olmuyor. Aradan geçen zamanda da malzeme kalitesinin düşük olduğu tespit edilse bile bunun ispatı çok zor olacağı için çok az kişi hakkını arama yolunu seçiyor. Bu tip durumlar için de sektör içinde yaptırımları olabilecek bir birliğin olmaması büyük eksiklik.
Sektördeki rekabet ortamı hakkında neler düşünüyorsunuz?
Ümit Aslan: Biraz önce bahsettiğimiz haksız rekabeti önleyebilecek ve müşteri aldatmacasının önüne geçebilecek bir yapı oluşturabilirsek bu herkes için daha adil ve iş yapılabilir bir ortam sağlayacaktır. Bu durum kar marjlarının bu kadar düşük olmasının da ana nedenlerinden biridir. Ciddi cirolar yapmak, iyi kar elde etmenizi sağlamıyor maalesef. Bence şuan için sektörde birçok öncü firma kardan ziyade mevcudiyetini korumak için mücadele
veriyor.
Önümüzdeki dönem gerçekleştirmeyi düşündüğünüz proje ve hedefleriniz nelerdir?
Ümit Aslan: Kısa vadede mevcut durumumuzu biraz ilerletmek, bu iş ortamında yeterli olacaktır. Uzun vade de ise ithalat kalemlerimizi arttırarak, ana ürün grubumuz olan sac grubunda fiyat, kalite, hizmet ve stok açısından daha etkili bir konumda olabilmeyi amaçlıyoruz. EMSS (EUROMETAL STAINLESS STEEL ) adında bir marka oluşturmaya çalışıyoruz bu konuda başvurularımızı yaptık, amacımız müşterilerimize kalite, ürün, hizmet açısında güvenebilecekleri bir marka olabilmek.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
21.02.2013