Fiat 500L Türkiye Yollarına Çıktı
Fiat’ın efsanevi 500 ailesinin 5 kapılı yeni üyesi 500L Türkiye’de satışa sunuldu.
Fiat 500L'in Türkiye'de satışa sunulmasına ilişkin düzenlenen basın toplantısında Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, Türkiye'nin, dünyada Fiat markalı araçların en fazla satıldığı 3. ülke olduğunu, Avrupa'da ise İtalya'nın ardından en fazla Fiat markalı aracın Türkiye'de satıldığını anlattı.
Baş, dünyada Fiat markalı araç satışlarında ise Türkiye'nin İtalya ve Brezilya'nın ardından üçüncü sırada yer aldığını ifade ederek, dünyada satılan her 100 Fiat markalı aracın 6 tanesinin, Avrupa'da ise her 5 aracın 1 tanesinin Türkiye'de satıldığını söyledi.
Türkiye otomotiv pazarı için bu yıl göstergelerin çok olumlu olduğuna işaret eden Baş, Yine 800 bin ve üzerinde bir pazar tahminimiz var. Yıl başlarken biz 750 bin adetler civarında bir tahminimiz vardı. Ancak ilk 5 ayı yaşadıktan sonra yılın bütününde 800 bin adetlerin üzerine çıkacak diyebiliriz. Hafif ticari araç pazarı geçen yıl ile kıyaslandığında bir miktar aşağıda. Artışın tümü otomobil pazarındaki büyümeden kaynaklanıyor. Biz de Fiat olarak otomobil pazarının bu büyüme trendinden faydalanmayı düşünüyoruz. Hafif ticari araç pazarında da geleneksel varlığımızı sürdürelim dedik. İlk 5 aylık satışlara da baktığımızda bu hedefi gerçekleştirdiğimizi çok net görüyoruz'' diye konuştu.
Baş, Gezi Parkı odaklı gelişmelerin otomotiv pazarına etkisine ilişkin de, ''Bu etkiyi ölçmek için biraz beklemek lazım. Önümüzdeki günlerde gidişatı görmek lazım. Buna ilişkin konuşmak için çok erken. Haziran ayının ilk 15 günlük satışlarına baktığımızda geçen aydan çok farklı bir gösterge yok. Satışlar aynı seviyede. Ancak bu olayların etkisini görmek için biraz daha beklemek lazım değerlendirmesinde bulundu.
Fiat 500L ile yılın ikinci yarısında güçlü bir satış grafiği yakalamayı hedeflediklerini dile getiren Baş, kendini tüm dünyada sevdiren tasarım ikonu Fiat 500’ün hatlarını, geniş yaşam alanı, fonksiyonellik ve bir SUV’un sürüş özelikleriyle birleştiren Fiat 500L’yi Türkiye pazarına sunmaktan ve ön satış döneminde gördükleri büyük ilgiden son derece memnun olduklarını söyledi.
Baş, 500L'in Rockstar versiyonunun dünyada ilk kez Türkiye'de satışa sunulmasının da kendilerini ayrıca mutlu ettiğini dile getirerek, Fiat 500, lansmanından bu yana, 5 yıl gibi kısa bir sürede dünya genelinde 1 milyon adedin üzerinde satış rakamına ulaşarak ne derece başarılı bir model olduğunu kanıtladı. Fiat, 500 modelinin yakaladığı bu başarıdan yola çıkarak yeni bir strateji oluşturdu ve 500’ü tek bir model olmaktan çıkarıp bir ürün ailesi haline getirmeye karar verdi. Fiat’ın küresel satış hacmine ve marka imajına önemli katkı sağlayan 500 ailesinin son üyesi 500L, Türk tüketicilerinin beklentilerine uygun bir model. Ön satış döneminde ulaştığımız rakamlar da bu görüşümüzü destekliyor değerlendirmesinde bulundu.
Fiat 500L modelinden mayıs ayında 190 adetlik ön satış yaptıklarını bildiren Baş, Yıl başında Fiat 500L için 2 bin adetlik satış hedefi koyduklarını, ancak bu hedeflerini 5 bin adete çıkartarak revize ettiklerini dile getirdi.
Fiat Pazarlama Müdürü Özgür Süslü ise şu değerlendirmelerde bulundu:
“Üç ayrı versiyonla pazara sunduğumuz 500L, 1,5 metrekarelik panoramik cam tavanı, bi-color dış renk seçenekleri, kullanım alışkanlıkları doğrultusunda verimli sürüş önerileri geliştiren Eco:Drive Live teknolojisi, 5.4 inçlik dokunmatik multimedya ekranı ve birçok teknolojik özelliğiyle, kendini özel, farklı ve daha özgür hissetmek isteyenlerin hayran kalacağı bir otomobil. Fiat 500L, geniş yaşam alanıyla fonksiyonelliği birleştirmenin yanı sıra üstün tasarım ve sürüş özellikleriyle de bir kompakt SUV’un performansını sergiliyor. 4.14 m uzunluğa, 1.78 m genişliğe, 1.66 m yüksekliğe ve 412 litrelik bagaj hacmine sahip 5 koltuklu Fiat 500L, tasarıma önem veren ve tarzıyla fark yaratmak isteyen otomobil severlerin vazgeçilmezi olacak.
Fiat 500L
Biri otomatik şanzımanlı olmak üzere, iki adet Multijet II dizel motor ve yenilikçi Turbo Twinair dahil, iki adet benzinli motor seçeneğiyle pazara sunulan Fiat 500L, 39.900 TL’lik başlangıç fiyatı ile dikkati çekiyor.
Tasarımı, teknolojisi ve fonksiyonelliğiyle kendini farklı ve özgür hissetmek isteyenlerin ilk tercihi olacak Fiat 500L, oldukça geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor. Mayıs ayında ön satışına başlanan ve geçen bir aylık dönemde sınıfının en çok satan otomobili olan Fiat 500L’nin Popstar versiyonunda, lansmana özel, 3.500 TL değerindeki “Panoramic Edition” paketi, 31 Ağustos’a kadar hediye ediliyor. Müşteriler Panoramic Edition’da, 17 inç alaşımlı camlar, panoramik cam tavan, arka park sensörü, elektrikli bel ayarlı ön ve arka koltuklarla ön ve arka kolçak gibi özelliklere ücretsiz sahip oluyor.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
11.07.2013