Fiat Panda ve Fiat 500L Euro NCAP İleri Güvenlik Ödülü'ne Layık Görüldü
Fiat Panda ve Fiat 500L, Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programı'nın (Euro NCAP) İleri Güvenlik Ödülü'nü kazandı.
Fiat Panda ve Fiat 500L, Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programı'nın (Euro NCAP) İleri Güvenlik Ödülü'nü kazandı.
Fiat'tan yapılan açıklamaya göre, dünyanın önde gelen otomobil güvenlik organizasyonlarından Euro NCAP'in, 2010 yılından bu yana düzenlediği ve sürüşü daha güvenli hale getirmek için bilimsel olarak kanıtlanmış yeni güvenlik teknolojilerini kullanan otomotiv üreticilerini ödüllendirdiği Euro NCAP Advanced ödülleri sahiplerini buldu. Fiat Panda ve Fiat 500L, Şehiriçi Fren Kontrol Sistemi ile Euro NCAP İleri Güvenlik Ödülü'ne layık görüldü.
Fiat'ın Şehiriçi Fren Kontrol Sistemi adı verilen güvenlik sistemi, 30 kilometreye kadar olan hızlarda otomatik olarak devreye girerek, olası çarpışmaları önlemeye yardımcı oluyor.
Şehiriçi Fren Kontrol Sistemi
Fiat'ın Panda ve Fiat 500L modellerinde opsiyonel olarak sunulan güvenlik sistemi, aracın önünde aniden beliren başka bir araç veya engeli tespit ediyor ve çarpışmaları önlemek veya çarpışmanın etkisini azaltmak amacıyla, sürücüden bağımsız, otomatik olarak frenleri devreye sokuyor.Sürücülere şehiriçi trafiğinde destek sağlamak amacıyla tasarlanan Şehiriçi Fren Kontrol Sistemi, 5 ila 30 kilometre sürat aralığında, araçta sürekli devrede oluyor. Motorun çalıştırıldığı andan itibaren devreye giren sistem, sürücünün isteğine bağlı olarak devre dışı bırakılabiliyor. Sistem, ESC (Elektronik Denge Kontrolü) sistemine arayüz oluşturmak amacıyla, ön camın üst kısmında bulunan LIDAR (Işık Tespiti ve Mesafe Belirleme) tipi bir lazer sensör kullanıyor. Yol yüzey koşulları, araç dinamikleri ve yörüngeler, engellerin konumu ve lastiklerin durumu gibi belli parametrelere bağlı olarak çalışan sistem, otomatik olarak devreye girerek çarpışmayı tamamen önleyebiliyor veya çarpışmanın etkilerini azaltabiliyor.
Bu gelişmiş sistem, araçta Otomatik Acil Durum Frenleme (AEB), freni önceden doldurma ve fren destek fonksiyonlarını entegre ederek çalışıyor. AEB, normal şartlarda sürücünün tercihlerine uygun hareket ederken, diğer yandan çarpışmanın kaçınılmaz olduğu ve sürücünün herhangi bir müdahalede bulunmadığı durumlarda acil frenlemeyi devreye sokuyor. Freni Önceden Doldurma fonksiyonu ise hem acil durumda Otomatik Frenleme Sistemi devreye girdiğinde, hem de sürücü fren yaptığında daha hızlı tepki sağlamak için önceden fren sistemini dolduruyor. Fren desteği de acil durumları tespit ediyor ve çarpışmanın kaçınılmaz olduğu durumda, hidrolik fren desteği fonksiyonunu daha hassas hale getiriyor. Böylece daha kısa bir frenleme mesafesi sağlamak için fren basıncı destekleniyor.
Haberin Kaynağı : Anadolu Ajansı
17.07.2013