Fiat Yeni Fiat Chrysler Logosunu Tanıttı
Chrysler ile birleşerek küresel üretici haline gelen Fiat yeni Fiat Chrysler logosunu tanıttı, sahip olduğu markaların gelecek planlarını anlattı.
Tofaş’ın 520 milyon dolar yatırımla hayata geçireceği ve 2015’in sonlarında satışa sunacağı yeni sedan da, bu planlarda “yeni kompakt sedan” olarak yerini aldı.
Levent Köprülü'nün Milliyet'teki haberine göre adını “Fiat Chrysler Automobiles” (FCA) olarak değiştiren ve 2014- 2018 yılları arasını kapsayan planlarını açıklayan şirket, bünyesindeki tüm markaların çıkaracağı yeniliklerin takvimini paylaştı. Aralarında gazeteciler ve yatırımcıların da bulunduğu yaklaşık 400 kişinin katılımıyla Detroit’te yapılan toplantıda, Fiat markasının satışlarının 2018 yılına kadar 1.9 milyon adede çıkarılacağı belirtildi. 520 milyon dolarlık yatırım Fiat’ın model atağının da anlatıldığı toplantıda, Tofaş’ın 520 milyon dolarlık yatırımla üretimine başlayacağı sedan da yerini aldı.
Araç, Türkiye’nin de dahil olduğu EMEA bölgesinde (Avrupa, Ortadoğu, Afrika), yönelik 2015 yılı sonunda satışa sunulacak “kompakt sedan” olarak gösterilirken, yine aynı tabloda 2016 için de bir “kompakt Hatchback” ve “kompakt SW” yer alması dikkat çekti.
Tofaş CEO’su Kamil Başaran, geçen yılın sonlarından verdiği demeçte yeni sedanın aynı zamanda platformunu da kendilerinin geliştirdiğini ve bu platformun, grubun başka ülkelerde üreteceği farklı modellerde de kullanılabileceğini söylemişti. Başaran, buna ek olarak geliştirdikleri yeni sedanın “tek” olmayacağını da belirtip, “Tofaş’ın bir ‘mono’ modelle devam etmesi mümkün değil. Rekabet, bu platform üzerinden yeni modeller geliştirmeye zorluyor. Farklı versiyonlar ve modeller de olabilir“ demişti. Dolayısıyla kompakt HB ve SW modellerinden birinin de, Tofaş’ta üretilme ihtimalinin gündeme gelmesi bekleniyor. Ayrıca 2017’ye kadar EMEA bölgesinde piyasaya çıkacak yeni modellerin geliştirilmesinde Tofaş’ın Ar-Ge desteği vereceği belirtilmişti.
Alfa Romeo artık lüks olacak FCA’nın açıkladığı diğer planlar da ilginç. Nitekim şirket, Alfa Romeo’yu tamamen lüks ve küresel bir marka yapma niyetini de açıkladı. Fiat Chrysler, Alfa’yı VW Grubu’nun Audi’si gibi ayrıcalıklı yapmak için kesenin ağzını açacak ve 9 milyar Euro’ya yeni modeller getirecek. Maserati’nin de satışlarını artırmak planları arasında. Bununla birlikte FCA, Jeep markasını da tam anlamıyla küresel hale getirecek. Renegade modelini Avrupa’da da üretecek ve Çin’de Jeep satışlarını katlamak için çalışma yapacak. Yıllık 1 milyon Jeep satacak. Dodge’u “halk otomobili” olmaktan çıkarıp, performans markası haline getirecek. Chrysler ise halk markası olacak.
Haberin Kaynağı : TAYSAD
25.08.2014