Galva Metal, Teknolojik Dönüşüme Yönelik Yatırımlarını Sürdürüyor
Galva Metal Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Kısacıkoğlu, teknolojik dönüşüm kapsamında ilk önemli makinalarının Aralık 2023’te devreye gireceğini belirtti.
Galva Metal, Teknolojik Dönüşüme Yönelik Yatırımlarını Sürdürüyor
2024 sonuna kadar kademeli olarak bütün hatları yenilemek, otomasyonu artırmak ve 3 misli kapasiteye ulaşmak için hazırlık içerisinde olduklarını söyleyen Galva Metal Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Kısacıkoğlu, bu dönüşüm kapsamında ilk önemli makinalarının Aralık 2023’te devreye gireceğini belirtti.
SUBCONTURKEY: Çelik servis merkezi hattınız/ tesisiniz ve teknolojiniz hakkında bilgi verir misiniz?
Tolga Kısacıkoğlu: Çelik seriş merkezimiz Kocaeli Arslanbey bölgesinde 20.000 metrekare arazi üzerinde şu an 13.000 metrekare kapalı alandan oluşuyor. Bunun yanında 4000 metrekarelik daha devam eden inşaatımız sonrası kapalı alanımız 17.000 metrekareye çıkacak. Şu an 4 dilme hattı, 2 boy kesme hattı, gofraj hattı, göz yaşı desen hattı, 2 hadde, 2 pres, 2 trapez, bir giyotin, bir de GalvaFence çit üretim hattımız mevcut.
Teknolojik olarak şu an bir dönüşüm içerisindeyiz. 2024 sonuna kadar kademeli olarak bütün hatlarımızı yenilemek, otomasyonumuzu artırmak, aynı sayıda işçiyle 2-3 misli kapasiteye ulaşmak ve dolayısıyla genel giderleri ciddi oranda düşürecek bir hazırlık içerisindeyiz. Bunu yaparken de tüm sistemi ERP sistemimizle %100 olarak entegre edip maliyet, denetim, kalite ve verimlilik konularında ciddi oranda seviye atlamayı planlıyoruz.
Türkiye artık işçiliği ucuz bir ülke değil. Avrupa haritasının ortasından dikey bir çizgi çizerseniz, bu çizginin doğusunda kalan Arnavutluk, Hırvatistan, Sırbistan, Bosna, Macaristan, Moldova, Romanya, Bulgaristan gibi ülkelerle karşılaştırdığımız da en yüksek asgari ücret USD bazında Türkiye’de. O nedenle çok daha teknolojik olup, aynı insan gücüyle çok daha katma değerli ve kapasiteli üretim yapmazsak, önümüzdeki dönemde sürdürülebilir olmak çok zor olacak.
Bu sebeple ciddi bir modernizasyon ve otomasyon dönüşümü sürecine girdik. Bunun önümüzdeki yıllarda olmazsa olmaz olduğuna inanıyoruz.
Bu dönüşüm kapsamında ilk önemli makinamız Aralık 2023’te devreye girecek. Aynı anda hem dilme hem de dilinmiş bantlara çoklu boy kesme yapabilen, dilme bıçağı ve separatörlerin robotlar tarafından dizildiği, tam otomatik, hava destekli ve kendi palet besleme ünitesi olan istifleme sistemi ve istif pozisyonlama, bıçak boşluğu ayarlama, rulo yükleme gibi tüm fonksiyonların tam otomatik yapma becerisinde multi-cut makinamız üretime başlayacak.
SUBCONTURKEY: Merkezinizde verilen çelik servis merkezi hizmetleri nelerdir? Ürün ve sektör bakımından değerlendirir misiniz?
Tolga Kısacıkoğlu: Az önce bahsettiğim makinalardan anlaşılacağı gibi dilme, boy kesme, haddeleme, giyotin kesin, göz yaşı deseni, gofraj deseni gibi hizmetleri müşterilerimize veriyoruz.
Hemen hemen her sektörde varız diyebilirim. İnşaat, beyaz eşya, otomotiv yan sanayi, elektrik sistemleri, kablo, muhtelif tüm endüstriyel sanayi üretim sektörlerine hizmet ediyoruz.
SUBCONTURKEY: Neden tercih ediliyorsunuz? Müşteri memnuniyeti ve hizmet kaliteniz konusundaki değerlendirmenizi paylaşır mısınız?
Tolga Kısacıkoğlu: Her müşterinin tercih sebebi farklı olabilir. Kalite, hız, fiyat, benzersiz bir ürün olması, güven, finansal opsiyonlar, istikrar, samimiyet… Her müşteriye bu kriterlerden en az bir, pek çok kere birçoğunda değer yaratabildiğimiz için firmamız yıllardır tercih ediliyor ve sürekli büyüyoruz.
SUBCONTURKEY: Çelik servis merkezi sektöründeki gelişmeleri ve sektörün geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Pek çok üretici firma bünyesinde çelik servis hizmeti veriyor? Bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Tolga Kısacıkoğlu: Her işte olduğu gibi çelik servis merkezlerimizde de yarattığımız katma değeri artırmaya, verimliliği artırmaya, aynı kaynaklarla daha fazlasını üretmeye, teknoloji ve kalitemizi geliştirmeye ve rakiplerin yapamayacağı ya da yapmakta zorlanacağı hizmet ve ürünleri yaratmaya odaklanmak zorundayız. Üreticilerin verdiği çelik servis merkezi hizmeti tam olarak çelik servis merkezi değil. Basit kesme ve dilme hizmeti diyelim. Üreticiler yapıları gereği üretim odaklıdırlar ve üretim verimliliğine odaklanmaları normal ve doğrudur. Gerçek bir çelik servis merkezi ise müşteri odaklıdır. Müşteri için gerektiğinde verimsiz bile olsa gereken hizmeti vermekten çekinmemeniz lazım. Ancak bu şekilde just-in-time teslimatlar, hız ve hizmet kalitesi sağlanabilir. Ayrıca finansal maliyetleri aşırı denebilecek boyutta arttığı bu dönemlerde güçlü ve güvenilir çelik servis merkezleriyle çalışan son kullanıcıların anında ve hızlı teslimatlar ve miktar esneklikleriyle serbest kalan sermayeleri ile çok daha karlı ve sürdürülebilir olacakları net bir hesapla ortadadır.