Gama Karbon Demir Çelik Sanayi, Yurtdışı Ofisleri İle İhracata Yöneldi
Gama Karbon, 2012 yılında hayata geçirdiği Toronto, Paris ve Atina ofisleri ile ihracatını artırmayı hedefliyor.
2013 yılında ihracat hedeflerini toplam satışlarının %40’ı olarak belirlediklerini ve bu doğrultuda çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Gama Karbon Demir Çelik Sanayi ortaklarından Burak Göşgün, Demir Çelik Sanayindeki ticari faaliyetlerini kurumsallaştırarak 2012 yılından itibaren ihracata yönelik planlı bir yatırım sürecini hayata geçirdiklerini belirtti. Gama Karbon’un Avrupa ve Kuzey Amerika ofislerini kurarak pazardaki ihtiyaçları daha iyi ve yakından takip etmeye başladıklarının altını çizen Burak Göşgün, bu süreçte yassı çelik, dikişsiz çelik boru ve hat borularında yurtdışı pazar payının genişletilmesine yönelik gerekli temsilcilik anlaşmaları yaptıklarını ve hala hazırda yurtdışı projeleri ve uluslararası pazarı takip eden iyi ve tecrübeli acenta network’u ile koordineli olarak pazarlama faaliyetlerini sürdürdüklerini söyledi.
Gama Karbon’un İhracat Hedefi Toplam Satışının %40’ı
Dikişsiz çelik borular ile 400 mm. ve üzeri çapındaki boyuna kaynaklı çelik boruları ithal ederek yurt içinde önemli projelere satış gerçekleştiren Gama Karbon, çelik boru ticaretini kurumsallaştırarak 2000’li yıllardan itibaren ihracat atılımları ile beraber, yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda mamul ve yarı mamul ürünlerde de müşterilerine hizmet veriyor.
Aynı zamanda yarı mamul ve mamul çelik ürünlerin tedarikçisi olan Gama Karbon Çelik Sanayi’nin ürün yelpazesi 400 mm ve üzeri dikişli boru ile soğuk ve sıcak çekme dikişsiz çelik boru, sıcak haddelenmiş saç (HRC), ticari profiller ve kütük içeriyor. Firma yurt içinde inşaat ve alt yapı projeleri ile ilgili alanlarda, yurt dışında ise boru hatları, enerji santralleri gibi projelere spiral ve boyuna kaynaklı çelik boru ve profil ile beraber uzun ve yassı çelik tedariği gerçekleştiriyor.
Gama Karbon Demir Çelik Sanayi ortaklarından Burak Göşgün, çelik boru üretiminin son yıllardaki yatırımlarla ciddi bir ürün arzı oluşturduğunu belirterek, iç pazardaki arzın doğal olarak uluslararası stratejik pazarlama ihtiyacını da beraberinde getirdiğini ve uzunca bir süre uluslararası pazarlama altyapısının geliştirilmesi için çalışarak bu konuda yurt dışı ofisleri ile gerekli yatırımları yaptıklarını ifade etti.
Avrupa ve dünyada ticaret hacminin giderek daraldığı ve Uzak Doğu’nun ‘’ucuz ürün, kabul edilebilir kalite’’ tehdidi ile karşı karşıya kalındığı bir dönemde alternatif pazar arayışının kaçınılmaz olduğunu ifade eden Burak Göşgün “uluslararası pazarlarda özellikle Orta Doğu, Kuzey Afrika, Kuzey Amerika ve Latin Amerika ülkelerinde, Kanada ve Fransa ofisleri ile faaliyetlerini artırdığını, bunun ihracat açısından önemli ölçüde katkı sağladığını vurguladı. 2013 yılında ihracat hedefini toplam satışın %40’i olarak belirleyen firma, istikrarlı büyümesini sürdürüyor.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
19.03.2013