Gençler Kablo, 2013 Yılında 5 Milyon Euro’luk Yatırım Yaptı
2013 yılını yatırım yılı olarak planladıklarını ve 5 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını söyleyen Gençler Kablo Satış ve Pazarlama Departmanı Sorumlusu Sayat Çakır, buna rağmen 2012 yılının rakamlarını Eylül ayında yakaladıklarını, Kasım ayı itibariyle 2012 yılı cirosunu geçtiklerini söyledi. 2014 yılı içinse hedeflerinin çok daha büyük olduğunu söyleyen Sayat Çakır şu bilgileri verdi.
Gençler Kablo’nun kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Sayat Çakır: Kurumsal kimlik Türkiye’de bizler gibi aile firmalarında, firma sahiplerinin kişiliğini taşıyan, yaşayan varlıklar haline gelmiştir. Özellikle kuruluşu 1990 ve öncesi olan bir firmada bu güne kadar yaptıklarınız ve yapmadıklarınız, firmanızın logosu/ismi görüldüğünde kişiye göre değişiklik gösterebilen düşüncenin firmanıza atfedilmesi anlamına gelir. Firma kurucularımızdan bu güne gelen kimliğin dışa vurumu kaliteli/pahalı ekseninde hatırlanan bir firma oldu. Bunun sebebi idare eder mantığını asla benimsemeyerek, daima gerekli olanı yapıp, maliyet endişesi taşımadan müşteri portföyümüze aynı çizgide hizmet sunmamızdır. Burada önemli olan soru; neye ve kime göre pahalı olduğunuzu kavrayabilmek!
Kurumsal kimlik çalışmalarımıza üst yapı olarak daha çok 2000’li yıllarda başlayarak; değişimci ol, esnek ol ve eğitimci ol düşüncelerini tüm çalışma çatımız altında benimsedik. Değişmeye mecbur kalmadan önce değişmek; rekabet gücünüzü, esnek olup kırmadan ve kırılmadan hizmet vermek; müşteri memnuniyetinizi, bildiklerinizi paylaşarak ortak bilgi kültürü kurmak, yenilikçiliğinizi artırır.
2013 yılı gençler kablo için nasıl geçti? 2014 yılından beklentileriniz nelerdir?
Sayat Çakır: Kısa vadeli projeksiyonda 2013 yılı yatırım yılı olarak benimsenmiş ve tüm çalışmalarımız bu yönde sürdürülmüştü. Öncelikli hedef 2012 verilerine ulaşmak ve devamında cirosal artış hedefinin tutturulmasıydı. Eylül 2013 ayı itibariyle 2012 verilerine ulaşılıp, Kasım ayı ile beraber 2012 cirosu aşılarak bu hedefe ulaşma sevincini yaşadık.
2014 yılı içinse hedeflerimiz çok daha büyük. 2013 yılı içerisinde tamamlanan 5 Milyon Euro’luk yatırım ile global oyunculuğumuzu bir üst seviyeye taşıdık. Kurulumu tamamlanan iki adet Rosendahl Damar ve Kılıf Hattı ile İtalyan Curti firmasından alınan otomatik fişli kablo işleme hatları özellikle beyaz eşya ve kahverengi eşya pazarındaki ciddiyetimizi Avrupa pazarında hissettirecek. Kablo sektöründe Türkiye’nin yeri tescilli olarak belli olmasına karşın, fişli kablo konusunda çalışan 2-3 ciddi firma bu konunun Türkiye’de ne denli düzgün yapılabileceği konusunda ülkemizi dünyaya refere etmekte. Umarım kablonun yanında fişli kablo da baz sektör olarak Türkiye’de kemikleşebilir.
İhracat faaliyetlerinizden bahseder misiniz? Üretiminizin ne kadarını ihraç ediyorsunuz? Yeni pazarlar için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?
Sayat Çakır: Üretilen ürünlerimizin total ciroda ihracat oranı Kasım ayı sonu ile beraber %19 olarak gözükmekte. Bu hedeflediğimiz %25’lik dilimin altında olmak ile beraber burada Avrupa’daki kriz ve batan firmaların da etkisi yüksek. Sektör olarak beyaz eşyaya hizmet veren bir firmanın, beyaz eşya üssü Türkiye’de kapasitesini ihracata ayırması da aslında fazla mümkün gözükmüyor. Artan iç talep ile beraber bizlerin yatırım atakları birbiri ile paralel yürüyerek sektörün ihtiyacını karşılamak adına eş değer gözükmekte. Ancak ihracat hedeflerimizden vazgeçmeyerek İMMİB çatısı altında yürütülen faaliyetler eşliğinde yeni hedef ülke çalışmaları ve pazar araştırmaları yapmaktayız. 2014 yılı için öngördüğümüz 4 ülke ile ilgili temaslara başladık ve kısa sürede ülkemizi yeni pazarlarda temsil edeceğimize eminiz.
Yeni ürün çalışmalarınız var mı? Ar-Ge konusundaki çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Sayat Çakır: Beyaz Eşya sektörü ile ilgili ürün değil ancak ürünlerimizin tasarımları ve daha kolay kullanımlı modeller ile ilgili çalışmalarımız var. Ar-Ge departmanımız olmamak ile beraber Almanya ve Çin’de yıllardan bu yana çalışmakta olduğumuz iki Ar-Ge ofisi ile projelerimizi yürütüyoruz. Projelerimizden detaylı olarak bahsetmeyi çok isterdim ancak bunlar özellikle Beyaz Eşya’da yenilikçi ürünler olacağından şu anlık bilgi paylaşamıyorum. Tek eklemek istediğim ürünlerimiz her ne kadar yeniliklere açık olarak gözükmese de yarar ve zaman bakımından yapılabilecek birçok açık konu mevcut. Fark yaratan düşünceler, değer katan ürünler olarak geri dönebilir.
Önümüzdeki dönem hedefleriniz nelerdir? Yeni yatırımınız olacak mı?
Sayat Çakır: Yatırım kapısını henüz kapatmış değiliz ve 2014 ilk çeyrek performansına göre 2014 son çeyrek için yeni yatırım planlarımız var. Tabi bu günden net konuşmak pek doğru olmamak ile beraber, her şeyin istediğimiz gibi gitmesi durumunda büyümeye devam etmek istiyoruz.
Önümüzdeki süreçte Gençler Kablo Ailesi olarak haddimizi bilerek, sağlam adımlar ile yaptığımız işten keyif alarak ve keyif vererek imalat hayatımızı devam ettirme niyetindeyiz. Kablo bitmiş ürün veya nihai tüketiciye hitap eden bir ürün değil ancak Beyaz Eşya, Kahverengi Eşya gibi nihai tüketiciye ulaşan ürünlerde kendi kablonuzu, fişli kablonuzu görmek sanki o buzdolabını, televizyonu, fön makinasını siz yapmışsınız gibi haz veriyor. Bu hazzı kaybetmediğimiz sürece sektörde büyümeye devam eden, yenilikçi ve öğretici bir firma olmaya devam edeceğiz.
Beyaz eşya sektörünün gelişimini değerlendirir misiniz? BEYSAD’da aldığınız görevler hakkında bilgi verir misiniz?
Sayat Çakır: Beyaz Eşya sektörü gelişimine devam ediyor. Bizlerin de Ana sanayi yetkilileri ile yapmış olduğumuz görüşmelerde hedefler büyüme üzerine kurulmuş durumda. 2013 yılı içerisinde pazardan çekilen Avrupalı oyuncuları da düşünürsek, pazar paylarının artışta olacağı tezi pek de uzak gözükmüyor.
Beysad dünya üzerinde eşi olmayan, Beyaz Eşya Yan Sanayicileri için kurulmuş bir dernek. Çalışmalarımız tamamen gönüllülük esasına dayanarak sektörün geleceği için yaptığımız çalışmalardan baki. Beysad içerisinde bulunan Genç Beysadlılar oluşumunda görev yapmaktayım. Amacımız ana sanayi desteğinde Beysad bünyesinde oluşturulan Strateji Belgemizin devamlılığını ve gelişimini sağlamak. Bunun için kurulan 5 komite altında yönetim kurulu üyelerimiz ve ana sanayi temsilcilerimiz ile beraber çalışmaktayız. Sizin vesileniz ile beraber bu çalışmaya tüm Beyaz Eşya Yan Sanayinin katkısını beklediğimizi, yapılan çalışmaların tüm sektör için olduğunu hatırlatmak istiyorum.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
25.03.2014