Gençler Kablo, 2019’da Tasarım Merkezi Olacak
40 yıllık bilgi birikimi ile kurulduğu günden itibaren büyümeyi hedef almış bir firma olan Gençler Kablo, 2018 yılında da hedeflerine ulaştı.
Firmanın 2. kuşak yöneticilerinden İş Geliştirme ve İnsan Kaynakları Yöneticisi Arden Çakır, 2019’da Amerika pazarında yer edinebilmek için çalışmalar yapacaklarını ve fişli kablo üretimi için de yeni bir yatırımları olacağını söyledi.
Gençler Kablo 2018 yılını nasıl geçirdi? Üretim, ihracat, ciro anlamında bir önceki seneye göre değerlendirir misiniz?
Arden Çakır: Gençler Kablo kurulduğu ilk günden itibaren büyümeyi hedef almış ve belirlenen hedefleri gerçekleştirmiştir. Bu bağlamda 2018 yılının ilk 3 çeyreğinde senelik hedeflere ulaşılmıştır; fakat Ağustos ayında Türkiye’nin ekonomik konjonktürü ve global ekonomik faktörler, şirketin bir koruma politikası izlemesine yol açtı. 2018’in son ayına girerken ise şirketin verimliliğine geri kavuştuğumuzu belirtmek isterim.
Üretim hacmimizi büyütürken, buna bağlı olarak ihracat hedeflerimizi de büyütmekteyiz. Şirket kültürü olarak bu büyüme adımlarını tek boyutlu olarak atmıyoruz; çoklu bir perspektifle ilerleyip Ar-Ge, kalite, teknoloji gibi hedeflerimizi de büyüterek ilerliyoruz. Bu minvalde diyebilirim ki, ihracat hacmimiz her sene katmanlı olarak genişliyor.
Gençler Kablo olarak bugün geldiğiniz noktada firmanızı farklı kılan ve tercih edilir yapan hususlar nelerdir?
Arden Çakır: Gençler Kablo’nun ikinci kuşağı olarak bu sorunun cevabı benim için hem zor hem de çok kolay. İlk olarak şunu söyleyebilirim, 2019 yılında 40. yılımıza gireceğiz. Burada 40 yıllık bir bilgi ve birikim söz konusu. Öte yandan kalite belgeleri ve onaylı ürünleriyle geniş ürün yelpazesi olan bir şirketiz.
1985 yılında TSE, 1995 yılında VDE belgelendirmesi ve Türkiye de ilk 105° ısıya dayanıklı kablo belgesi alan şirketiz; 2004 yılında KEMA, 2005 yılında VDE enstitüsünden ISO belgesi, 2007 yılında SII İsrail Standarttı, 2009 yılında TSE kurumundan HAR belgesi, 2018 yılında Amerikan standartlarından (UL) belgelerinin sahibi olduk. Şu an bütün belgelerimiz güncelliğini korumaktadır.
Gençler Kablo sadece standart bir üretici değil; müşterisini anlayan, tanıyan ve onların gücünü alarak büyüyen bir firma. Müşterilerimizin taleplerini ve kalite beklentisini maksimum verimlilikte karşılamak, şirket bünyesinde çalışan her bir kişinin asli görevidir. Bu bir şirket kültürüdür. Gençler Kablo çatısı altında çalışan her kişi kalitenin ne olması ve nasıl daha ileri götürülmesi gerektiğini bilir ve bunun için çalışır. Bu vesile ile çalışma arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür ederim.
Diğer konu ise, tedarikçi ağımızdır. Burada sadece sizin kaliteli üretim yapmanız yeterli değil aynı zamanda doğru tedarikçiyle çalışmanızdır. Biz şirket olarak her zaman en iyi araştırır, dener ve çalışmalarımızı yürütürüz. Ürünlerimiz bu sebeple her noktasında aynı kaliteyi yakalamak zorundadır. Biz ürünlerimizi yenileyen ve geliştiren firma olmak zorundayız.
2019 yılı için hedefleriniz nelerdir?
Arden Çakır: İlk olarak 2019 yılının tüm ülkemize ve devletimize yarar sağlayacak, değer katacak proje ve çalışmalar yapmak olacaktır; bu şirket olarak bizim öncelikli hedefimizdir.
Gençler Kablo olarak bu yıl gerçekleştirdiğimiz bazı projelerimizi 2019 yılında devam ettireceğiz. Bunlar arasında Amerika pazarında yer edinebilmek için çeşitli ürünlerimize Amerikan Standartlarından (UL) yeni belgeler almak var.
Şirket altyapımızda ise Sanayi 4.0 çerçevesinde yenilik çalışmalarına başlayacağız. Aslında buna kısaca mevcut sistem iyileştirmesi de diyebiliriz.
Hedeflerimiz arasında, görüşmelerini uzun zamandır sürdürdüğümüz, sektörün ana beyaz eşya üreticilerinden biriyle de yol arkadaşlığımızı başlatmak olacak. Bu konuda oldukça hızlı ilerliyoruz ve 2019 yılında çalışmalarımız başlayacak.
Ar-Ge’ye yaptığınız yatırımlardan bahseder misiniz?
Arden Çakır: Modern insan aslında sürekli değişim içerisinde; son 100 yılda gelinen nokta ve gidilecek yol kimi zaman hayallere sığmıyor. Şirketler de bu hızla gelişiyor, sanayi 1.0, 2.0, 3.0 derken 4.0’a çok hızlı bir şekilde geldik. Bir şirketin en önemli görevi bu gelişime ayak uydurmaktır.
Şirketin büyümesinde en önemli rollerden birisini Ar-Ge oynar. Gençler Kablo olarak gerek patenti alınmış ürün, gerek var olan ürünleri geliştirme bağlamında, doyum noktasına ulaşmayan bir şirketiz. 2019 planlarımız içerisine Tasarım Merkezi olma hedefini de almış bulunmaktayız.
Beyaz eşya sektörü 2018 yılı değerlendirmesini yapar mısınız?
Arden Çakır: Beyaz eşya sektörü Türkiye ve Dünya’da büyümektedir. Bu büyümenin başrolünde ise Türkiye’deki ana sanayi ve yan sanayi firmaları var. Şu an dünyada 2’inci büyük beyaz eşya üreticisi konumundayız. Bu ülkemiz ve bizler adına büyük bir gurur. Bu yüzden 1. sıraya gelene kadar çalışmaya devam etmek gerekiyor. Ben inanıyorum ki, teknolojimiz, altyapımız ve bilgi birikimimizle ilerlememize herhangi bir engel yok.
Ben sadece 2018 yılı olarak değil, 5 yıl 10 yıl 15 yıl 25 yıl 50 yıl ve 100 yıllık planlar çerçevesinde bakmamız gerektiğini düşünüyorum. Öncü olduğumuz bu sektörde dalgalanmalar olsa da her şirketin büyüdüğünü görebilir ve gelecek yılların çok umut verici olduğunu söyleyebilirim.
Önümüzdeki dönem içerisinde yatırım planlarınız var mı?
Arden Çakır: Gençler Kablo olarak yatırım planımız hep var. Bu konu söyleyebileceğim, makina anlamında 2019 yılında fişli kablo üretimi için bir yatırımımız var; bu yatırım 2019 yılında aktif kullanıma geçecek. Aynı zamanda altyapı konusunda da yenilikçi bir sisteme geçiş sağlayacağız.
Eklemek istedikleriniz varsa öğrenebilir miyiz?
Arden Çakır: Buradan bizlerin sesini her alana ve her yere ileten bütün SUBCONTURKEY ailesine teşekkür eder, başarılarını dilerim. Çok sevgili okurlarına saygılarımı iletirim.
16.01.2019