Goodyear, Lastik Etiket Değerlerindeki Liderliğini Sürdürmeyi Hedefliyor
Goodyear’ın yüksek etiket değerleri, SUV ve cross-over araç segmentlerindeki lastikleri kapsayacak şekilde genişledi.
Goodyear; Cenevre Motor Show 2014’te yeni SUV lastik konseptinin tanıtımını gerçekleştirdi. Cenevre Motorshow’da Goodyear’ın SUV ve cross-over araç segmentlerindeki lastikleri kapsayan yüksek etiket değerlerine sahip portföyü de sergilendi.Cenevre-İsviçre, 04 Mart 2014 – Goodyear; Cenevre Motor Show 2014’te yeni SUV lastik konseptinin tanıtımını gerçekleştirdi. Goodyear ’in potansiyel lastik teknolojileri üzerine devam eden araştırmalarının bir parçası olarak tasarlanan yeni lastik konsepti, şirketin gelecekte tüketicilerine yenilikçi ürünler sunmak için yürüttüğü çalışmalara dayanıyor.
Henüz ismi belirlenmeyen konsept, geniş merkezi kanala sahip, standart bir SUV lastiğe dayanarak geliştirilmiştir. Sahip olduğu bu kanal sayesinde, lastiğin, yol ile temas alanı azaltılarak, yuvarlanma direnci artırılmıştır. Bu, yakıt verimliliğini artırma ve araçtan açığa çıkan karbondioksit emisyonunu azaltma amacıyla yürütülen çalışmaları desteklemektedir. Yuvarlanma direncindeki azalma, araç motorlarının, zeminle temas esnasında ortaya çıkan sürtünmeye karşı lastiği ileri itmek için daha çok çalışmasına gerek olmadığı anlamına gelmektedir.SUV lastik konseptinin sahip olduğu kanal, aynı zamanda ıslak zeminlerde lastiğin yolla temas alanında oluşan fazla miktardaki su ve çamuru boşaltmak için tasarlanmıştır. Böylece, lastiğin, ıslak yol tutuş gücü de artırılmıştır. Diğer pek çok konseptin aksine, Goodyear lastiği, bir jant üzerinde iki küçük lastiği bir arada tutmak yerine, yolla çift temas alanı olan tek bir SUV lastik gövdesi oluşturur. Böylece, lastik hala yolla çift temas alanına sahip olmanın faydalarını sunarken, diğer yandan da SUV yük ağırlığını destekler.Goodyear’ın geliştirdiği yeni SUV lastik tasarımının bir diğer avantajı, lastiğin üzerindeki kanalın oluşumu için önemli boyutta kauçukların çıkarılmasıyla lastiğin toplam ağırlığının azalmasıdır. Bu azalım sayesinde, daha az kauçuk ile üretilmiş daha hafif bir ürün elde edilir.Lüksemburg’da bulunan Goodyear Inovasyon Merkezi (GICL)’nin Genel Müdürü Jean-Pierre Jeusette yeni SUV lastik tasarımı ile ilgili olarak; “Biz Goodyear’da daima, gelecekteki gelişim alanlarına ilişkin ana fırsatları tespit etmeye çalışıyoruz. Hem Avrupa hem de ABD’deki araştırma ve geliştirme tesislerimizde yeni fikirleri ve konseptleri tartışarak, analiz ederek, öğrenerek, tasarlayarak ve geliştirerek yüzlerce saatimizi harcıyoruz. Tüm bu çalışmalar sonucunda, daha sonraki ürün geliştirmelerini başlatmada kullanılan lastik konseptleri şekilleniyor. SUV lastik tasarımı dünyaya, Goodyear’daki gelişim sürecinin bir örneğini sunuyor. Pazara yeni ve inovatif ürünler sunmak amacıyla uyguladığımız lastik geliştirme süreci devam edecek.
Goodyear; yeni SUV konsept lastiğini piyasaya sunmak üzere tasarlamıyor ancak bu ürününü 2014 Cenevre Motorshow’da Hyundai Intrado konsept aracına takarak, lastik etiketinin iki önemli kriteri olan yuvarlanma direncinin ve ıslak zemin yol tutuşunun önemine dikkat çekiyor.Bu ürün, ayrıca Auto-Clean Hydrophobic özelliğine sahip. Bu özelliği sayesinde, lastik, sürüş esnasında üzerinde bulunabilecek çamuru ve diğer katı maddeleri kolayca sırtından atabiliyor. Bu özellik ayrıca, lastiğin sırt kanallarında bulunan geliştirilmiş gürültü azaltıcı yapısı ile, sürüş esnasında lastikten kaynaklanan gürültünün de azaltılmasını sağlayarak daha keyifli bir sürüş sunuyor.Konuyla ilgili olarak Jeusette; “2012’de AA lastik etiketli bir konsept lastiğin tanıtımını yaptığımızda, bu konsept, Avrupa pazarı için yüksek etiket değerlerine sahip, yeni bir ürün portföyünün geliştirilmesi için zemin hazırladı. Bugün, Goodyear’ın EfficientGrip Performance lastiği pazardaki mevcut yüksek etiket değerlerine sahip bir ürün. Yaratılan bu konsept ürünler, gelişim sürecimizin bütünleyici bir parçasıdır. Bu konsept ürünler ayrıca, yol güvenliğini, sürüş konforunu ve ürünlerimiz için sürdürülebilir çözümler sunmadaki başarılarımızı artırmak için tasarlanan yeni teknolojileri tespit etmemizde ve geliştirmemizde bize destek olmaktadır” dedi.Goodyear’ın yeni ürünü tamamen bir tasarımdır ve Goodyear’ın devam eden araştırmalarının bir parçasıdır. Bu ürünün sırtı ve tüm tasarımı ilham kaynağı olması amacıyla geliştirilmiş olup, herhangi bir araca takılmak üzere tasarlanmamıştır.
Efficient Grip SUV, ait olduğu ürün grubunda en yüksek etiket değerine(BA) sahip ilk lastik
Goodyear; küçük ve orta büyüklükteki araçlar için ürettiği ve yüksek etiket değerlerine sahip lastiklerden sonra, şimdi de SUV ve cross-over araç segmentleri üzerine yoğunlaşıyor ve bu yıl Cenevre Motorshow’da yüksek etiket değerlerine sahip SUV ve cross-over araç lastiklerini sergiliyor. Cenevre’de 215/50R17 ebadıyla sergilenen Goodyear EfficientGrip SUV, ait olduğu ürün gamında en yüksek etiket değerine (BA) sahip ilk lastik. Bu etiket değerleri, EfficientGrip SUV’nin sahip olduğu ana faydalarının yerine getirilmesini de destekliyor.EfficientGrip SUV, düşük yuvarlanma direncinde B etiket değerine sahip ve Goodyear’ın “Yakıt Tasarrufu Teknolojisi” ile geliştirilmiş olmasıyla, yakıt tüketiminin ve karbondioksit emisyonunun azaltılmasına da yardımcı oluyor. Goodyear tarafından lastik sırtında kullanılmak üzere geliştirilen ve çekiş gücünü artıran özel hamur sayesinde, EfficientGrip SUV ıslak zeminde artırılmış yol tutuşu sağlar. Bu performansıyla da ıslak zemin frenlemede A etiket değerini almaya hak kazanmıştır.Goodyear’ın lastik etiketleme uygulamasındaki önemli başarılarının bir diğer örneği ise BB etiket değerine sahip Eagle F1 Asymmetric SUV lastiğidir. Bu ürün, BB etiket değeriyle Eagle F1 Asymmetric SUV kategorisi altında yer alan ilk lastiktir.Goodyear Avrupa, Orta Doğu, Afrika Bölgesi (EMEA) Tüketici Lastiklerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef; “Lastik etiketlemesinde yüksek dereceler alan ürünleri geliştirmek, Goodyear’ın son iki yıldaki en temel önceliğidir. Goodyear olarak, lastik etiketlemesinin uygulanmaya başlanmasından bu yana, bayilerin ve son tüketicilerin satın alımlarındaki karar alma sürecinde, etiketlemenin önemli bir rol oynadığını vurguluyoruz” dedi. Bu durumun Goodyear tarafından sürdürülen araştırmalar tarafından da doğrulandığının altını çizen Rzonzef; “Elbette ki, biz de yalnızca etiket değerlerinin değil; aynı zamanda, kaliteli ürün geliştirmede kullandığımız dahili testlerimiz kapsamındaki 50 kriterinin de başında gelen ‘dengeli lastik üretme’ taraftarıyız” şeklinde konuştu.Goodyear’ın destekleriyle, bağımsız bir araştırma şirketi tarafından yapılan anket sonuçlarına göre, etiketin lastik satın alma kararını vermede önemli bir etken olduğu ortaya konulmuştu. Bu araştırmaya göre, bayilerin % 53’ü satış argümanlarında lastik etiketi kullanırken bunun tüketici satın alma davranışları üzerine etkisi daha şimdiden % 36 gibi yüksek bir orana ulaşıyor .
Rzonzef: “Bugün, Goodyear olarak yüksek teknolojilerimizi , SUV ve cross-over segmentlerini de kapsayacak şekilde genişletiyoruz. Söz konusu yakıt verimliliği olduğunda, SUV ve cross-over araçları zorlayıcı olarak değerlendirilen segmentlerdir. Biz Goodyear olarak, bu algıyı lastik etiket değerleri aracılığıyla değiştirmede önemli bir rol sahibi olduğumuza inanıyoruz. SUV ve cross-over pazarı büyüdükçe, bu segmentteki yüksek etiket değerlerine sahip lastiklere olan talep de büyüyecektir. Lastik etiketleme uygulamasına ve bu alandaki OEM (Orijinal Malzeme Üreticisi) ortaklarımıza olan bağlılığımız gayet açıktır ve gelecekte, bu alanda daha büyük başarıları sizlerle paylaşmayı heyecanla bekliyoruz” dedi.
Goodyear Tire & Rubber Şirketi hakkında:
Goodyear dünyanın en büyük lastik şirketlerinden biridir ve dünyanın çoğu bölgesinde faaliyet göstermektedir. Bugün için, dünyanın dört bir yanında 69,000 civarında çalışanı olan Goodyear 22 ülkede 52 tesiste faaliyet göstermekte ve ürünlerini dünya çapında 185 ülkede pazarlamaktadır. Ar-Ge’ye yılda yaklaşık 400 milyon ABD Doları harcayan Goodyear; Akron, Ohio, ABD ve Colmar-Berg, Lüksemburg’ta bulunan iki inovasyon merkezlerinde son teknolojiye sahip ürün ve hizmetler geliştirerek, sektöründe teknoloji ve performans standartlarını belirliyor. Şirket, ürünleri ve küresel operasyonları hakkında daha fazla bilgi edinmek için, www.goodyear.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Goodyear Lastikleri T.A.Ş. hakkında:
Üretim, satış ve satış-sonrası hizmetleri ile lastik sektöründe faaliyet gösteren Goodyear Lastikleri T.A.Ş., dünyadaki en büyük lastik üreticilerinden olan Goodyear Tire and Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak, 1 Eylül 1961'de kuruldu. Goodyear Lastikleri T.A.Ş.; Türkiye’de 1,200’ü aşkın çalışanı ile İzmit ve Adapazarı’ndaki 2 üretim tesisinde faaliyet göstermektedir. Şirket, ürünlerini Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava ve Debica markaları altında üretip tüketicilerine sunmaktadır. Şirket Türkiye’de, yaklaşık 600 bayisi ve 300’ü aşkın araç servisleri kanalıyla tüketicilere hem tüketici lastikleri hem de ticari lastikler ve hizmetler sunmaktadır. Goodyear Lastikleri A.Ş. ürünleri ve Türkiye’deki faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için, www.goodyear.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Haberin Kaynağı : Global Hill&Knowlton Strategies
10.03.2014