Goodyear’dan Cenevre Motor Show 2015’te ‘Geleceğin Çözümleri’
• Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, inovasyona odaklanarak geliştirdiği bugünün ve yarının yüksek kaliteli lastiklerini Cenevre Motor Show’da ziyaretçilere tanıtıyor.
• Goodyear, bu yılın başlarında sekiz ebatta piyasaya sunduğu ve lastik etiketleme standardında en yüksek değer olan AA etiketine sahip yeni EfficientGrip Performance yaz lastiği serisini, Cenevre Motor Show 2015'de sergiliyor.
Geleceğe yönelik teknoloji konseptleri geliştiren dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear,
5-15 Mart 2015’te gerçekleşecek olan Cenevre Motorshow 2015’te, geleceğin mobilite ihtiyaçlarına odaklanan iki konsept lastiğini sergiliyor. Goodyear’ın pazar araştırma ekipleri, sadece tüketici ihtiyaçlarını karşılamak için değil ayrıca gelecekte karşılaşılması muhtemel toplumsal ve çevresel zorluklarıda bertaraf edebilmek için, sürekli şirketin mühendislerini ve bilim adamlarını daha yenilikçi yaklaşımlara sahip olmaları ve teknolojik çözümler üretmeleri yönünde zorlar.
Goodyear’ın konsept lastiği, iki tür materyalin aksiyona geçmesiyle elektrik üretiyor!
• Termoelektrik materyal, ısıyı elektrik enerjisine dönüştürürken, (ışık/ısı emilimi ya da dinamik haldeyken yuvarlanması sırasında, statik durumdaki ultra siyah doku sayesinde lastiğin içinde oluşturulur),
• Piezoelektrik materyal ise yapısal deformasyon sebebiyle oluşan esneme ve titreşimleri elektrik enerjisine dönüştürür.
Goodyear’ın Cenevre’de tanıtımını gerçekleştirdiği, geleceğin lastik teknolojisine sahip konsept lastiklerinden ilki, termoelektrik ve piezoelektrik materyallerinin aksiyona geçmesiyle elektrik üretiyor. Termoelektrik ve Piezoelektrik materyallerinin, lastiğin içindeki ısı ve lastik yuvarlanırken yaptığı esneme sayesinde oluşan enerjiyi dönüştürerek elektrik üreten konsept lastik BH03 koduyla anılıyor. Lastiğin geliştirilmesinde kullanılan bu materyaller, lastiğin elektrik üretme yeneteniğinin yanısıra, yuvarlanma direncini de optimize eder.
Goodyear, Akıllı Konsept Lastiği ‘TripleTube’u Cenevre’de Tanıttı.
Goodyear'ın Lüksemburg'daki İnovasyon Merkezi tarafından geliştirilen lastik, yol koşullarına göre şişerek veya inerek sürücüler için geliştirilmiş performans ve çok yönlülük sunuyor. Lastiğin bir kavise girmeden önce şeklini hazırlamasına izin veren ve geleceğin otonom araçlarında kullanılabilecek teknolojiyle üretilen bu konsept lastik, Goodyear'ın yenilikçi bakış açısıyla geleceğe nasıl yön verdiğinin bir örneği olarak öne çıkıyor.
Lastikte, havayı ana hava odasından üç ayrı hava odacığına hareket ettiren bir iç pompa bulunmaktadır. Birden fazla hava odasının bulunması, bir odanın patlaması durumunda bile sürücüye yolculuğuna devam etmesi imkanını verecek şekilde, daha fazla hareket kabiliyeti sağlar.
Goodyear’ın En Yüksek Etiket Değerine Sahip Lastikleri Cenevre’de.
Goodyear, Cenevre Motor Show 2015’te, sekiz farklı ebatta AA etiket değerlerine sahip EfficientGrip Performance ürün gamını tanıtıyor. AA lastik etiket değerlerine sahip yeni EfficientGrip Performance, hem yakıt verimliliğinde hem de ıslak zemin yol tutuşunda A sınıfı bir performans sunuyor. Goodyear, AA etiket değerine sahip, en fazla ebat çeşitliliği sunan lastik üreticilerinin başında yer alıyor.
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, otomotiv sektörünün önemli etkinliklerinden biri olan Cenevre Motor Show’da Salon 2’de bulunan #2056 numaralı standında tüm ziyaretçilerini bekliyor.
3-4 Mart 2015’de basın lansmanı ile açılacak olan Cenevre Motor Show, 15 Mart’a kadar ziyaretçilerini ağırlayacak.
Goodyear’ın Cenevre Motor Show’daki etkinliklerini ve haberlerini, Twitter’daki @goodyearpress hesabından veya www.goodyear-press.com adresinden takip edebilirsiniz.
Goodyear Lastikleri T.A.Ş. hakkında:
Üretim, satış ve satış-sonrası hizmetleri ile lastik sektöründe faaliyet gösteren Goodyear Lastikleri T.A.Ş., dünyadaki en büyük lastik üreticilerinden olan Goodyear Tire and Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak, 1 Eylül 1961'de kuruldu. Goodyear Lastikleri T.A.Ş.; Türkiye’de 1,400’ün üzerinde çalışanı ile İzmit ve Adapazarı’ndaki 2 üretim tesisinde faaliyet göstermektedir. Şirket, ürünlerini Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava ve Debica markaları altında üretip tüketicilerine sunmaktadır. Şirket Türkiye’de, yaklaşık 600 bayisi ile tüketicilere hem tüketici lastikleri hem de ticari lastikler ve hizmetler sunmaktadır. Goodyear Lastikleri T.A.Ş., ürünleri ve Türkiye’deki faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için, www.goodyear.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Haberin Kaynağı : Global Hill+Knowlton Strategies
03.03.2015