Goodyear’dan Filolara Lastik Hava Kontrol Teknolojisi
Goodyear, ABD kamyon taşımacılığı filoları bünyesindeki ticari araçlara yönelik geliştirmiş olduğu ‘Lastik Hava Kontrol Teknolojisi’ni test ediyor.
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear’ın, Amerika Birleşik Devletleri Araç Teknolojisi Ofisi’nin (DOE) desteklediği “Lastik Hava Kontrol Teknolojisi”(AMT) önümüzdeki bir kaç ay içinde test edilmeye başlanacak. Yakıt verimliliği gibi filoların karşılaştığı temel güçlüklere karşı geliştirilen proje, Goodyear’ın Brüksel’de düzenlediği “Geleceğin Yolcuğu” adlı Ulaşım Sempozyumu’nda da gündeme geldi. “Geleceğin Yolculuğu: Akıllı Filolar ve Ulaşım Endüstrisinin Geleceği” adlı resmi raporun da tanıtıldığı sempozyumda, Avrupa’daki filoların bir numaralı sorununun yakıt masrafı olduğu belirtildi.
Raporda, doğru lastik basıncının korunmasını sağlamak, yakıt verimliliğinin arttırılmasında ve emisyon azaltılımında önemli bir rol oynadığı yer almaktadır. Rapora göre “Lastik Hava Kontrol teknolojisi”ni (AMT), doğru lastik basınçının devamlılığını sağlamaktadır.
Goodyear 2011 yılından bu yana “Lastik Hava Kontrol teknolojisi”ni (AMT) geliştirmekte ve test etmektedir. Bu teknoloji yakıt tasarrufuna ve karbondioksit salınımının azaltılmasına yardım etmekle kalmayıp lastik ömrünü de uzatmaktadır. Ayrıca karkas dayanıklılığını arttırarak güvenli bir sürüş sağlarken lastiklerin elle şişirilmesi ihtiyacını da ortadan kaldırır.
Testin bir sonraki aşamasında AMT, ABD ve Kanada merkezli kamyon taşımacılığı yapan filoların günlük operasyonlarında 18 ay boyunca test edilecek. Goodyear Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Ticari Lastikler Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef, “Goodyear inovasyonları, yönlendirmesiyle ünlüdür. Yakın zamanda duyurusu yapıldığı üzere AMT’nin Kuzey Amerika’daki filolar tarafından sahada test edilmesi, bizim için geleceğin hareketliliğinin başlaması anlamına geliyor. AMT ile gelecekte müşterilerimize doğru basıncı koruyarak yakıt tüketimini ve lastiğin yol kat etme ömrünü arttıracak kamyon lastikleri sunabileceğiz” dedi.
Lastik Hava Kontrol Teknolojisi ne demek?
Lastik Hava Kontrol Teknolojisi (Air Maintenance Technology – AMT); herhangi bir dış pompaya ya da elektronik cihaza gerek kalmadan, lastiklerin soğukken belirli bir şişirme basıncında kalmasını sağlar. Sistem lastik basıncını otomatik olarak filoların istediği düzeyde tutmak için “Peristaltic” pompa teknolojisini kullanır. AMT sisteminin pompa dahil olmak üzere tüm bileşenleri tamamen lastiğin içindedir.
Taşıt Teknolojisi Ofisi (DOE), ticari araç lastiklerine yönelik AMT sistemine ilişkin Akron tabanlı eğitim, geliştirme ve gösterim çalışmalarına, 1,5 milyon $ (1,17 milyon €) hibe sunarak destek sağlamaktadır.
Goodyear Tire & Rubber Şirketi hakkında:
Goodyear dünyanın en büyük lastik şirketlerinden biridir ve dünyanın çoğu bölgesinde faaliyet göstermektedir. İştirakleri ve ortak girişimleriyle birlikte, Goodyear çoğu uygulamaya yönelik lastikler geliştirmekte, pazarlamakta ve satmaktadır. Bugün için, dünyanın dört bir yanında 69,000 civarında insanı bünyesinde çalıştıran Goodyear 22 ülkede 52 tesiste faaliyet göstermekte ve ürünlerini dünya çapında 185 ülkede pazarlamaktadır. Goodyear markasına ek olarak, şirket Dunlop, Fulda, Sava, Debica ve Kelly dahil bir dizi saygın markalar altında da lastikler üretip tüketicilere sunmaktadır. Ar-Ge’ye yılda yaklaşık 400 milyon ABD Doları harcayan Goodyear; 2008 yılında Forbes dergisinin yenilik, insan yönetimi, varlıkların kullanımı ve küresel oryantasyon kriterlerinde “Dünyanın En Beğenilen Şirketleri” listesine girerek Dünyanın En Beğenilen Motorlu Araç Parçaları Şirketi olmuştur. Şirket aynı zamanda 2008’den bu yana her yıl Forbes dergisinin Amerika’nın “En Saygın Şirketleri” listesi ve Amerika’nın “En Güvenilir Şirketleri” listesinin yanı sıra, CRO dergisinin 100 En İyi Kurumsal Yurttaş sıralamasında yerini almıştır. Şirket, ürünleri ve küresel operasyonları hakkında daha fazla bilgi edinmek için, www.goodyear.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Haberin Kaynağı : Global Hill+Knowlton Strategies
10.11.2014