GROHE’nin Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğrencileri Arasında Düzenlediği “Design Series-Tasarım Yarışması” Sonuçlandı
“Home SPA” tasarımlarının konu edildiği yarışmayı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarım Bölümü öğrencisi Alper K. Çiftçi, İç Mimarlık bölümü öğrencisi Esin Ekincioğlu ve Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi Bilun Bilman’dan oluşan ekip kazandı.
GROHE, “Design Series Tasarım Yarışması”nı kazanan ekipteki 3 öğrenciye yurt dışındaki GROHE tesislerinde staj yapma olanağı sunuyor.
Dünyanın en önde gelen sıhhi tesisat donanımı üreticilerinden biri olan GROHE’nin Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi öğrencileri arasında düzenlediği “GROHE Design Series” tasarım yarışması sonuçlandı. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarım Bölümü, İç Mimarlık ve Grafik Tasarım bölümlerinde okuyan 15 öğrencinin, her bölümden bir kişi olmak üzere oluşturduğu 3’er kişilik 5 grup arasında gerçekleştirdiği ve “Home Spa“ tasarımlarının konu edildiği yarışmayı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarım Bölümü öğrencisi Alper K. Çiftçi, İç Mimarlık bölümü öğrencisi Esin Ekincioğlu ve Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi Bilun Bilman’dan oluşan ekip ”The Fifth Element / Beşinci Element” temalı projesiyle kazandı.
Yarışmayı kazanan “”The Fifth Element / Beşinci Element” temalı proje, evreni oluşturan ve aynı zamanda Türk banyo kültüründe de yeri olan dört element ve bu elementlerin birleşmesinden ilham alınarak hazırlandı.
Dört temel enerji olan toprak, su, ateş ve hava, GROHE Home Spa içerisinde de farklı alanlara ayrılan ve tüketicinin kullanım ihtiyacına göre şekillenen bölümleri sembolize ediyor. Türk banyo kültüründe de yeri olan bu elementleri kullanarak bir bütün oluşturan projede beşinci element ise insan ruhunu sembolize ediyor ve bu alanda kullanıcının GROHE Grandera ile iletisime geçtigi bir merkez olarak dikkat çekiyor.
‘‘A Timeless Journey to the Rebirth’’ mottosundan yola çıkarak oluşturulan projedeki tüm ürünlerin GROHE Grandera ile bütünlük sağlanması hedeflendi. Beşinci elementi olusturan insan ruhunun ise, mekandaki öğelerle etkileşime geçip onları tamamlayıcı bir unsura dönüşmesi hedeflendi.
GROHE’nin tasarımdan sorumlu Başkan Yardımcısı Paul Flowers, Doğu Akdeniz, Orta Doğu ve Afrika Pazarlama Müdürü Lina Varytimidou, GROHE Türkiye’den İç Mimar Zeynep Gökçe Döner ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Güzin Konuk’tan oluşan jüri, 27 Haziran’da düzenlenen toplantıda finale kalan iki projeyi tekrar değerlendirdi ve “‘Fifth Element“ temalı projeyi gerçekleştiren ekip birinci oldu.
Yarışmacılar “Home SPA“ konseptli projelerinin tasarımında GROHE SPA™ ürün grubunun yükselen yıldızı, yeni batarya koleksiyonu Grandera serisini kullandılar.
İlk kez geçtiğimiz yıl Beyrut’ta ALBA Üniversitesi öğrencileri arasında düzenlenen “GROHE Design Series” tasarım yarışması bu yıl Türkiye’de Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi öğrencileri ile gerçekleştirildi. Tasarım alanındaki genç üniversite öğrencilerinin başarılı yaratıcı çalışmalarını teşvik etmeyi, desteklemeyi ve ödüllendirmeyi hedefleyen yarışma, öğrencileri GROHE’nin tasarımdan sorumlu Başkan Yardımcısı Paul Flowers ile bir arada çalışma fırsatı sundu. Flowers bu süreçte, projeye katılan 15 öğrenci ile bir araya gelerek, öğrencilere GROHE’nin “Home SPA” konsepti ve tasarımda kullanacakları Grandera ürün serisi konusunda bilgi verdi. Ayrıca GROHE Design Series projesi için yarışmacı grupların katıldığı ve gerçekleştirdikleri yaratıcı çalışmaya baz oluşturan beyin fırtınası oturumuna liderlik etti. Yarışma ile GROHE, öğrencilerin bireysel yeteneklerinin ve öğrenim gördükleri alanlardaki becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmayı hedefledi.
Yurt dışında bir aylık staj kazandılar
GROHE Design Series tasarım yarışmasında kazanan gruptaki öğrenciler bütün masraflarının karşılanacağı yurt dışında bir aylık bir staj yapma olanağına kavuştular. Grupta yer alan öğrencilerinden Endüstri Ürünleri Tasarım Bölümü öğrencisi Alper K. Çiftçi bir aylık stajını Paul Flowers’ın yönettiği Almanya’nın Dusseldorf kentindeki GROHE Tasarım Merkezi’nde yapacak. İç mimarlık öğrencisi Esin Ekincioğlu ve Grafik tasarım bölümü öğrencisi Bilun Bilman ise kazandıkları bir aylık stajı yurt dışında kendi alanlarına uygun faaliyetler gerçekleşen GROHE merkezlerinde tamamlayacaklar.
“Home Spa” tasarımlarında yeni batarya koleksiyonu Grandera serisini kullanıldı.
“GROHE Design Series” tasarım yarışmasına katılan öğrenciler geliştirdikleri “Home SPA” tasarımlarında GROHE’nin özel tasarımlı batarya koleksiyonlarına eklenen Grandera serisini kullandılar. GROHE’nin Mart ayı başında Almanya’nın Frankfurt kentinde düzenlenen ISH 2013 Fuarı’nda lansmanını yaptığı Grandera serisi modern tasarımı zamanın ötesine taşıyan estetik ile bir araya getiriyor ve ihtişamlı bir nostalji hissi uyandırıyor. GROHE SPA™ ürün gamının yeni yükselen yıldızı olarak konumlandırılan Grandera, üst düzey GROHE koleksiyonunun parçası olarak her türlü beklentiyi karşılıyor. Grandera, eşsiz bir tasarımı, uzun ömürlülük, fonksiyonellik ve sürdürülebilirlik ile bir araya getiriyor. Tasarımı, mühendisliği ve üretimi Almanya’da gerçekleştirilen koleksiyon, şirketin ‘Alman Malı’ damgasını taşıyor.
Bu özgün tasarım unsurları, bataryalardan duş ve aksesuarlara kadar serideki tüm ürünlerde kendini gösteriyor. Çeşitli geometrik şekilleri, tasarım tarzlarını ve dönemleri harmanlayan Grandera, ister klasik, ister çağdaş, isterse de modern, tüm banyo dekorları ile kolaylıkla kombine edilebiliyor. Krom ve krom/altın kaplama seçenekleri de her türlü zevke uygun alternatifler sunuyor.
GROHE Hakkında:
Grohe AG, Avrupa'nın en büyük ve dünyanın önde gelen sıhhi tesisat donanımı üreticileri arasındadır. Sıhhi tesisat ürünleri ve sistemlerinde küresel bir marka olan GROHE kalite, tasarım, teknoloji ve sürdürülebilirlik alanlarında standartları belirlerken, mükemmel su çözümleri sunmaktadır.
Hemer'deki genel merkezinde ve Düsseldorf'taki kurumsal merkezinde faaliyet gösteren şirket, 2.400'ü Almanya'da olmak üzere dünya genelinde 5.500 çalışana istihdam olanağı sağlamaktadır. Şirket, 2011 yılında; perakende ve inşaat sektörleri için tasarladığı ve ürettiği mutfak ve banyo bataryaları, duş sistemleri; fotoselli ve digital bataryaları; kumanda paneli ve yıkama sistemleriyle €1,165 milyon satış hacmine ulaşmıştır.
GROHE’nin altı üretim fabrikası bulunmaktadır. Bunlardan üçü Almanya dışında, Portekiz, Tayland ve Kanada’da yer almaktadır. Halihazırda, şirketin satışlarının yüzde 84’ü Almanya dışında gerçekleşmektedir.
Haberin Kaynağı : Ogilvy Public Relations İstanbul
04.07.2013