Güler Metal, Üretiminin %60’ını İhraç Ediyor
Eskişehir Muttalip Sanayi Bölgesinde 30.000 metrekare açık, 10.000 metrekare kapalı alana sahip üretim tesisinde boru- profil ve alüminyum boru üretimi yapan Güler Metal, üretim portföyünün %60’ını Romanya, Bulgaristan, Mısır, Rusya, İtalya, Almanya, Avusturya, Sudan gibi bir çok ülkeye ihraç ediyor.
Güler Metal A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Gündaş Türkiye’nin önemli beyaz eşya üreticilerinden Arçelik’in %60 tedarikçisi olmalarının yanında, Uğur Derin Dondurucu, Bosch, Simfer, Ferre gibi firmalarında tedarikçisi olduklarını söyledi.
Kısaca firmanızı tanıtabilir misin?
Mehmet Gündaş: Güler Metal A.Ş., Eskişehir Muttalip Sanayi Bölgesinde 30.000 metrekare açık, 10.000 metrekare kapalı alana sahip üretim tesisinde boru- profil ve alüminyum boru üretimi yapan bir kuruluştur.
1978 yılından bugüne, katı yakıt sobaları ile başlattıkları üretim portföylerini zamanla genişleterek mobilya ve beyaz eşya sektörlerindeki büyük firmaların yan sanayisi olarak adından söz ettirmektedir.
Güler Metal A.Ş., müşteri taleplerine uygun kalite ve tasarımda ısıtma-soğutma borusu elemanları üretmenin yanı sıra mobilya ve seracılık sektöründe son dönemde talep gören galvanizli boru ve profil elemanları üretmektedir.
Üretim portföyünün %60’ını ihraç eden Güler Metal A.Ş., Romanya, Bulgaristan, Mısır, Rusya, İtalya, Almanya, Avusturya, Sudan gibi bir çok ülkeye alüminyum boru ve kondenser boru ihraç etmektedir.
Güler Metal A.Ş. 2006 yılından bu yana Türkiye’nin önemli beyaz eşya üreticilerinden Arçelik’in %60 tedarikçisi olması yanında, Uğur Derin Dondurucu, Bosch, Simfer, Ferre gibi firmalarında tedarikçisi pozisyonundadır.
Şirket bünyesinde üretilen bütün ürünler, ISO 9001..2015,ISO 14001..2015, TÜV CERT, RoHS belgelendirme sistemine göre ve günümüzde çok önemli olduğunun altını çizdiğimiz çevre yönetim sistemlerine uygun olarak üretilmektedir.
Hefi 2018 fuarına katılıyorsunuz. Fuara katılma amacınız, fuardan beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?
Mehmet Gündaş: Fuarların nihai amacı, ulusal ve uluslararası ticareti arttırmak için ekonomik kalkınmayı sağlamak olsa da asıl amacı, firmaların müşterilere, müşterilerinde aynı sektöre bağlı farklı firmalarla buluşmalarını sağlamaktır.
Biz de bu amaç doğrultusunda üretim hacmimizi arttırmak amacıyla, beyaz eşya sektöründeki katılımcılara üretim portföyümüz hakkında bilgi sunmak, firmamızın tanıtımını yapmak amacıyla fuara katılıyoruz.
Fuar organizasyonlarında, dünyanın bir çok ülkesinden ziyaretçiler gelmektedir. Özellikle gelişmekte olan ülkelerin son yıllarda demir çelik ve yan sanayi ürünlerine yatırımı gün geçtikçe artmaktadır. Dünya nüfusunda ki artış ve gelişen teknolojiyi de göz önüne aldığımızda, hem ülkemizde hem de uluslararası pazarlarda ki beklentileri karşılayacak oluşumlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu tutum çerçevesinde bizde dünya pazarında başarılı bir firma olarak yer almak, katılımcılara üretim prosesimiz hakkında yakinen bilgilendirme yapmak, onların taleplerini dinlemek, taleplerine uygun üretim proseslerini oluşturmak amacıyla fuarda yer almak istiyoruz.
Güler Metal, uzun yıllardır bu sektörde faaliyet gösteren bir firma olarak, çalışmış olduğu her firmadan farklı tecrübeler edinmiştir. Edindiği bu tecrübeleri üretim kalitesinde artışla pekiştirmiştir ki bugün dünyanın en başarılı firmaları ile çalışmaktadır. Her firma gibi bizimde nihai beklentimiz, daha çok ülkeye ve firmaya hizmet edebilmektir. Sektörün önde gelen firmaları ile aynı alanda ürün tanıtmak ve pazarlamak, firmamızı hem heyecanlandırmak da hem de gururlandırmaktır. Bu da fuarcılığın en temel hissiyatıdır diye düşünüyoruz.
Fuarın sektör için önemini değerlendirir misiniz?
Mehmet Gündaş: Güler Metal A.Ş. olarak fuarların en farklı yanının, üretim hiyerarşisi diye adlandırdığımız en küçük üretici ile nihai satıcının aynı amaç için bir araya gelmesi olduğunu düşünüyoruz. Bunu gerçekleştirebilen farklı bir yapının olmaması fuarcılığın önemini bize bir kez daha hissettirmektedir.
Sektörel bazda incelediğimiz de beyaz eşya sektörü, çok geniş bir tedarikçi ağına sahiptir. Teknolojilerde ki gelişmeleri gözlemleyebilmek, son dönemde firmaların Ar-Ge çalışmalarına ayırdığı yatırımı baz alırsak piyasayı hareketlendirecek yeni ürünleri inceleyebilmek, firmaların ufkunu açarak inovasyon çalışmalarına yön verebilmek sektörel gelişmeyi sağlayacak etkilerdir diye düşünüyoruz.
Fuar ile ilgili başka söylemek- eklemek istediğiniz varsa yazabilirsiniz.
Mehmet Gündaş: HEFI fuarı, umarım hem firmamız için hem de ülkemiz için verimli geçer. Ülkemizin hem dünya piyasasındaki ihracat hacmini arttırmak hem de ülkemizdeki firmaları dünya çapında tanıtmak için böyle oluşumlara ihtiyacı vardır. Temennimiz hem ülkemiz için hem de firmamız için mevcut sistemimize yeni fikirler katabileceğimiz bir fuar olmasıdır.
30.03.2018