Gummi-Welz, Demiryolu Sektörü İçin de Özel Kapı Lastik Conta Sistemleri ve İzolasyon Malzemeler Üretiyor
Gummi-Welz Lastik İzolasyon Ürünleri San. ve Tic. Ltd. Şti. Genel Müdürü Kurt Sedlaczek, 2008 yılında Türkiye’de başladıkları faaliyetleri hızla arttırdıklarını ve Almanya’da bağlı bulundukları Holding’in Plastocell firmasını da bünyesine katmasıyla daha da güçlü hale geldiklerini belirterek otobüs sektöründen sonra demiryolu sektöründe de önemli bir oyuncu olmak istediklerini belirtti.
RailwayTurkey: Gummi-Welz, Türkiye’ye ne zaman yatırım yapma kararı aldı?
Kurt Sedlaczek: Gummi-Welz (GWU) Almanya 2007 yılında Türkiye’de yatırım yapmaya karar verdi. 2007 yılının ortasında ISISO Sanayi Sitesi’nin girişindeki binada şu an bulunduğumuz işyerini boş olarak kiraladık ve yatırımlarımıza başladık.
2007 Aralık ayında ben, daha önce uzun süre birlikte çalıştığım ustabaşı ve 2 yeni genç elemanımız ile birlikte GWU Almanya’ya gittik. Orada eğitimler aldık ve bu süreçte Türkiye’de üretim yapmak üzere Almanya’dan özel kalıplar ve özel makineler getirmeye karar verdik. 2008 yılının başında burada 4 elemanımızla çalışmaya başladık. Bugüne kadar da 15 çalışanımızla faaliyetlerimize devam ediyoruz.
Bugünlerde çok yeni bir durumumuz var. Gummi-Welz, Almanya’da bir holdinge bağlı ve holding sahipleri Almanya’daki Plastocell firmasını birleşmek suretiyle devraldılar.
Biz de GWU olarak izolasyon işi yapıyorduk ama ürün yelpazemiz bu kadar geniş değildi. Plastocell Türkiye’de 10 senedir var ve Mercedes Benz’e ürün veriyor. Bu birleşmeyle Plastocell Türkiye’yi Gummi-Welz Türkiye içine entegre etmeye karar verdik. Plastocell Türkiye’nin yaptığı işleri de Gummi-Welz Türkiye olarak biz yapmaya devam edecegiz. Avrupa’da ise GWU ve Plastocell iki ayrı marka olarak iki farklı yerde üretim faaliyetlerine devam edecek.
Bu karar doğrultusunda ISISO’da 600 metrekarelik bir işyeri daha kiraladık. Ağustos ayının sonunda bu ilave yerimizde Plastocell ürünlerinin imalatına başlamış olacağız. Türkiye’deki otomotiv ana sanayilere tanıtımlar yapıyoruz, izolasyon konusunda da Plastocell markasını üreteceğimizi bildiriyoruz.
RailwayTurkey: Türkiye’de yaptığınız üretimler hakkında bilgi verir misiniz?
Kurt Sedlaczek: Şu an özel Kapı Lastik Conta Sistemleri üretiyoruz. Hammaddemiz Almanya’dan geliyor çünkü bizim hamur kalite standardımız çok yüksek ve hamurumuzun Almanya’dan yanmaz sertifikasi bulunmakta. Kapı lastik contaları kapı sistemlerinin emniyet açısından önemli bir tamamlayıcı ürünüdür. Mercedes Benz’in belediye otobüslerindeki kapı lastik sistemlerinin hepsini biz veriyoruz.
RailwayTurkey: Demiryolu sektörü için de kapı sistemleriniz var mı?
Kurt Sedlaczek: Demiryolu sektörüne de girdik ve Avrupa’da bir seneden beri denemeler yapılıyor. Sonuçlarımız çok iyi. Avrupa’da emniyet açısından özellikle virajlı istasyonlar için vagon kapılarında ışıklı perde güvenlik sisteminin kullanılma zorunluğu var. Türkiye’de ilk defa Eurasia Rail İstanbul 2014’de bu sistemi tanıttık. Ayrıca İzmir Metro ile görüştük ve şu an yeni projelerinde bizim sistemlerimizi kullanmayı düşünüyorlar. Bursa’daki Durmazlar firması ile de görüşmelerimiz devam ediyor.
İleriki planlarımız içerisinde bütün bu ürünlerimizi tek bir fabrika çatısı altında üretmeyi hedefliyoruz. Demiryolu sektörü için yine özel izolasyon malzemelerini de Plastocell markası ile üreteceğiz.
23.-26.09.2014 tarihleri arasındaki İnnoTrans Berlin 2014 fuarına Plastocell ve GWU olarak iki ayrı standta katılacağız. Plastocell olarak Hall 9/Stand 407 ve GWU olarak Hall 3.1/Stand 410’da olacağız.
RailwayTurkey: Önümüzdeki dönemler için hedefiniz nedir?
Kurt Sedlaczek: Mercedes’in üretim artışı bizim de üretimlerimizi artırdı. JIT (Just in Time) sevkiyat yapıyoruz ve Mercedes’e yakın olmamızın avantajını yaşıyoruz. Ayrıca başka müşterilerimiz de var. Mercedes kapılarını kendi yaptığı için ürünlerimizi direkt Mercedes’e veriyoruz. Kapı yapıp ana sanayiye veren yan sanayilerden de müşterilerimiz bulunmakta.
Demiryolu sektöründe kullanılan ürünlerimizden; kapılar için özel lastik conta sistemleri ve izolasyon malzemelerini Türkiye’de ilk defa Eurasia Rail İstanbul 2014’de tanıttık. Türkiye’deki otobüs sektörü ile birlikte demiryolu sektörüne de çok önem veriyoruz.
Özel lastik conta sistemlerinde Avrupa’ya ihracata başlamış bulunuyoruz. Hedefimiz ihracat hacmimizi önümüzdeki 5 yıl içerisinde mevcut durumun en az iki katına çıkartmak.
Müşteri ve ciromuzdaki artışımız Almanya’daki merkezimizin Türkiye’deki yatırımlarını artırmasına olanak sağladı. Türkiye’de yaptığımız işe göre ileride buraya bir fabrika yatırımı yapma planımız var.
Haberin Kaynağı : Railway Turkey
04.09.2014