HABOM Projesinde de Başoğlu Kablo Tercih Edildi
Birbirinden değerli 4 havalimanı proje alt yapısında; Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı, Adnan Menderes Havalimanı ve Bakü Havalimanı projelerinde Başoğlu Kablo tercih edildi.
HABOM açılımı Havacılık Bakım Onarım ve Modifikasyon Merkezi’dir. 20 hektarlık alan üzerine inşası devam eden proje yaklaşık 400 bin m2’lik alana kuruluyor. Çalışma kapsamında olan tesisler; Geniş Gövdeli Uçak Bakım Hangarı ve ek binası, Dar Gövdeli Uçak Bakım Hangarı ve ek binası, genel merkez binası, sosyal merkez, giyinme soyunma ve güvenlik binası, atölye binaları, kimyasal depo ve bunlara ait altyapı ve peyzaj işleri, katlı otopark ve bunlara ait altyapı ve peyzaj işleri, enerji merkezi, atık deposu, su arıtma tesislerinden oluşuyor.
HABOM projesi çerçevesinde THY Teknik A.Ş. tarafından uçak gövde bakımı tesisi kurulmasıyla ve THY Teknik A.Ş. ve ortak girişim aracılığıyla motor-bakım onarım merkezi ile motor kaporta ve ters tepki mekanizması bakım-onarım ünitelerini hayata geçirilecek. Uçak gövde bakımı ünitesinde, 3 uçaklık geniş gövdeli ve 9 uçaklık dar gövdeli hangar ile diğer yardımcı bölümlerin yer alacak.
Şu anda 60-70 olan uçak bakım ve onarım kapasitesinin yılda en az 200’e çıkarılması, şirketin 2012 yılından itibaren yaklaşık 450 milyon dolar ciro kar etmesi planlanıyor.
Proje, alt yapısında hafriyat çalışmalarından fore kazım imalatlarına, dökme betonarme imalatından çelik imalat ve montajlarına ve görsel anlamda vizyon gerektiren galeri- lerden peyzaj işlerine kadar kapsamlı bir proje olma özelliği taşıyor. Yaklaşık 2 bin kişiye istihdam sağlaması hedeflenen HABOM Projesi Türk Havayolları Teknik A.Ş.’ye teslim edilecek.
Projenin önemli bir bölümünde önem arz eden kablolar için Başoğlu Kablo’nun geniş ürün yelpazesinden H07Z1-K HFFR, LIHCH, LIHH ve JH(St) FE 180 serileri tercih edildi.
HAVALİMANI PROJELERİ
Üretimlerinde çeşitli ürün yelpazesi ve hizmet kalitesi ile uzmanlaşmış kadrosuyla araştırma, geliştirme, yenileşme ve gelişmiş teknolojilerin kullanımına özen gösteren Başoğlu Kablo, kuruluşundan bu yana havalimanları içinde birçok kablo üretiminin yanında yangına dayanıklı kablo çözümleri sunuyor. Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı, Adnan Menderes Havalimanı ve Bakü Havalimanı olmak üzere, birbirinden değerli 4 havalimanı proje alt ya- pısında Başoğlu Kablo tercih edildi.
Hem yurt içi hem yurt dışındaki gelişen talepleri karşılayabilmek için verimliliği artıran ve modern tesislerindeki üretim konusunda önemli yatırımlar gerçekleştiren Başoğlu Kablo, yatırımlarına devam ediyor. Gerçekleştirdiği üretimin her aşamasında uluslararası standartlara uygun ve ticari etiği dikkate alarak, titizlikle çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye ile sınırlı kalmayıp tek noktadan 30’u aşkın ülkeye tam hizmet sunabilen Başoğlu, bilgi, birikim ve deneyimini uluslararası kullanıma açıyor.
Bakü Havalimanı’nda Başoğlu Kablo’nun yangına dayanıklı, alev yürütmeyen, damlama yapmayan, zehirli gaz çıkartmayan özel silikon kabloları kullanıldı. Bununla birlikte Başoğlu Kablo, “SIMH-OTM“ markasıyla FE 180 sınıfı Silikon Yangın Güvenlik Kablosunu ülkemizde gerçek anlamda üretebilen firma konumundadır. Proje kapsamında SIMH-O FE 180, LIHCH FE 180, J-H(st)H HFFR gibi kablo çözümleri sunuldu.
Rohs, Reach gibi kalite standartlarına uygun üretim yapan Başoğlu Kablo’nun bünyesinde yer alan dünya standartlarındaki kalite sertifikaları CE, TSE, ABS, HAR, UL, VDE ve BSI’dir.
ADNAN MENDERES HAVALİMANI
Türkiye’deki en önemli havalimanlarından biri olan Adnan Menderes Havalimanı 2005-2007 yılları arasında inşaatı tamamlanmış, toplamda 110 bin m2 üzerine kuruluyor.
Yıllar boyunca ticaretin ve kültürün en önemli merkezlerinden biri olan, İzmir’in turizm ve
ticaret hacmine yeni bir anlayış getiren Adnan Menderes Havalimanı, aynı zamanda bölgenin dünyayla ilişkisini de yepyeni bir boyuta taşıyor.
Adnan Menderes Havalimanı projesi kapsamında Başoğlu Kablonun da yer aldığı kablo çözümleri arasında yer alan JH(ST)H, LIHCH, JHH, LIHSTH FE180 serileri kullanıldı.
ATATÜRK HAVALİMANI
Türkiye’den dünyaya açılan bir kapı olarak görülen Atatürk Havalimanı 1999 ile 2010 yılları arasında tamamlandı. Ocak 2000 yılında açılışı yapıldı ve 2004 yılında ek tesis ile genişletildi. Atatürk Havalimanı alt yapısı son teknoloji ile donatıldı. Havalimanı; pisti, karşılama bölümleri, kafe ve restoranları, bilet satış-check-in ve otoparkları ile dünya standartlarında bir proje örneğidir.
Özellikle kapalı ortamlarda ya da insanların yoğun olarak bulunduğu yerlerde örnek havalimanı, hastane, AVM gibi yapılarda doğru kullanılmadığında ya da kalitesiz kablo kullanıldığında elektrik kontağından çıkabilecek bir kıvılcım insan hayatını tehlikeye atabilir ya da ciddi zararlara yol açabilir. Kabloların alev iletmeyen özelliği sayesinde, yangın esnasında, alevin kablo üzerinde yürümesini en az seviyede tutar. Kablonun zehirli gaz çıkarmaması, yapı içerisinde tahliye işlemlerinin kolaylaştırılmasını sağlar. Yangın esnasında meydana gelen can kayıplarının çoğunluğunu zehirli gazlar oluşturur. Yangın anında yangın alarmları, acil çıkış (exit) aydınlatması, havalandırma, yangın su pompası gibi sistemlerde yüksek ısıya ve aleve dayanıklı kablo kullanılmalıdır. Buna en büyük örnek 1991 yılında Duesseldorf Havalimanı’nda meydana gelen yangında 17 kişinin ölümü ile biten faciadır. Bu gibi durumlara sebebiyet vermemek için hem proje firmaları hem sertifikasyon kuruluşları denetimleri ve tetkikleri sıklaştırmaları gerekir.
Başoğlu Kablo’nun çözüm ortağı olduğu Sabiha Gökçen Havalimanı, İstanbul Ticaret Odası ve Cumhurbaşkanlığı Köşkü Kamu Binaları grubundaki diğer projelerdir.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
19.03.2015