Has Vida, Aylık 250 Milyon Adet Kapasiteye Sahip
Metrik 2’den metrik 10’a kadar, 4 mm boydan 150 mm boya kadar çeşitli tiplerle vida ve perçin üretimi yapan Has Vida, aylık 250 milyon adet kapasiteye sahip.
‘Has Vida gücünü çözüm ortaklığı yapısından alırken, mükemmeliyetçi bir felsefe ile en kaliteli ürünü en hızlı şekilde müşterilerine ulaştırmayı amaçlamaktadır’ diyen Has Vida Satış ve Pazarlama Direktörü Korhan Erkan, sorularımızı yanıtladı.
SUBCONTURKEY: Has Vida ne zaman kuruldu? Bugün geldiği noktada üretim alanı, çalışan sayısı, üretim kapasitesi gibi konularda bilgi verir misiniz?
Korhan Erkan: Has Vida, 1975 yılından beri hizmet veren Türkiye’nin en köklü vida üreticilerinden biridir. Kurulduğu ilk günden beri kaliteli üretim ve müşteri memnuniyeti önceliği ile hareket eden Has Vida; bağlantı elemanları sektöründe Türkiye’nin ve Avrupa’nın lider kuruluşları arasında yer almak, marka bilinirliği ve güvenirliği açısından ilk sırada gösterilmek vizyonuyla üretimine hızla devam etmektedir.
Has Vida gücünü çözüm ortaklığı yapısından alırken, mükemmeliyetçi bir felsefe ile en kaliteli ürünü en hızlı şekilde müşterilerine ulaştırmayı amaçlamaktadır. Sadece bugün değil, yarınları da düşünerek Ar-Ge çalışmalarına ve yatırımlarına hız kesmeden devam ederken, topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket etmektedir.
SUBCONTURKEY: Has Vida’nın üretimini yaptığı ürünler ve üretim kapasitesini detaylandırır mısınız?
Korhan Erkan: Metrik 2’den Metrik 10’a kadar, 4 mm boydan 150 mm boya kadar çeşitli tiplerle vida ve perçin üretimi yapmaktadır. Aylık 250 milyon adet kapasitesi ile sektörün en aktif firmalarından biri konumundadır.
SUBCONTURKEY: 2018 yılı bir önceki yıla kıyasla nasıl geçti? Kapasite olarak artış sağladınız mı? Yüzdesel olarak hem tonaj hem de ciro anlamında nasıl bir yıl oldu?
Korhan Erkan: 2018 yılı hem bizler hem de Türkiye için zorlu bir yıl oldu. Oluşturduğumuz tecrübeli ve yetenekli kadro ile ciddi efor sarf ederek hedeflerimize yaklaşmayı başardık. Hem cirosal hem de adetsel anlamda büyüyerek 2018 yılını tamamladık. 2018 yılı içinde kapasite artışı için makine yatırımının yanısıra, ERP/MRP programı konusunda da çok ciddi yatırımlar yaptık. Global müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek, verimlilik artışı ve yalın üretim mantalitemizin geliştirilmesi amacı ile SAP programının yatırımına başladık. Bunun yanında müşterilerimizden gelen taleplerin daha hızlı karşılanması amacı ile yine makine yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik. Endüstriyel Depolarda FIFO Sistemi’ni daha aktif kullanmak amacıyla etiketleme sistemimiz yeniledik. Böylece depomuza giren ve çıkan tüm hammaddeleri günlük olarak takip edebilecek konuma geldik. Ayrıca Kalite Kontrol Laboratuvarımıza da yeni test cihazları alarak daha üst düzey hale gelmesini sağladık.
SUBCONTURKEY: 2019 yılı hedefleriniz nelerdir? Yatırım planlarınız var mı?
Korhan Erkan: Bizim 2019 yılından öncelikli beklentimiz, iç pazarın tekrar eski gücüne kavuşması ve ihracatın daha da ivmelenerek artıyor olması olacak. Tüm planlarımızı ve yatırımlarımızı bu doğrultuda planladık ve bütçelerimizi belirledik. İlk adım olarak mevcut durumumuzu koruyup, ilave aldığımız projelerle de ciromuzu artırmayı hedefliyoruz.
SUBCONTURKEY: Has Vida olarak tercih edilme nedenleriniz nelerdir?
Korhan Erkan: Çalıştığımız müşterilerin neredeyse tamamı çok uzun yıllardır bizimle iş ortaklığı yapan firmalar. Aslında bu soruyu en doğru onlar cevaplayacaktır. Biz kendimizi tedarikçi ya da sadece bir üretici olarak konumlandırmıyoruz. Biz iş ortaklarımızın Ar-Ge Merkezi, Tedarik Zinciri Birimi, yani Çözüm Ortağı şeklinde konumlandırıyor ve bu mantalitede hareket ediyoruz. Etik değerler, Sürdürülebilir Kalite ve Verimlilik Artışı şirketimizin temel prensipleri arasında yer alıyor. Global oyunculara hitap eden, onların taleplerini dinleyen ve oluşabilecek ihtiyaçlarını da öngörüp planlama yapan bir firmayız. Özetle müşterilerimizin tedarikçisi değil, onların iç bünyelerindeki önemli bir departman gibiyiz. Bu sebeple yıllardır, onlarla birlikteyiz ve birlikte büyüyoruz. Umarım uzun yıllar da birlikteliklerimiz devam edecektir.
SUBCONTURKEY: Bağlantı elemanları sektörü genel anlamda nasıl bir yıl geçirdi? Sektörün sorunları firma olarak sizi nasıl etkiliyor?
Korhan Erkan: Sektör bazında zor bir yıl geçirdik. Özellikle hammadde çeşitliliği ve tedarik konusunda darbağazın yaşandığı bir yıl oldu. İş ortaklarımızın taleplerine hızlı cevap verebilmek adına yüksek tonajlı stoklarla süreci yönettik. Ancak kurda yaşanan dalgalanmalar, birim maliyetleri çok olumsuz etkiledi. Girdilerin yoğun bölümü dövizle ve satışların da TL bazlı olması, artan kurların bağlantı elemanları üreticilerini olumsuz etkilediğini söyleyebilirim. Bunun yanında artan finansman maliyetleri de biz üreticilere ilave yükler getirdi. 2019 yılında bu sorunların daha az olduğu bir dönem geçirmeyi ümit ediyoruz.
SUBCONTURKEY: Üretiminizin ne kadarını ihraç ediyorsunuz? İhracatınızı artırmaya yönelik, yeni müşteriler ve yeni pazarlar bulma konusunda neler yapıyorsunuz?
Korhan Erkan: Genellikle global üreticilerin çözüm ortaklığını yapıyoruz. Bu nedenle ürettiğimiz ürünlerin bir çoğu direkt ve dolaylı yollarla yurtdışına gidiyor. Bundan da büyük guru yaşıyoruz. Özellikle belli sektörlerde, neredeyse her üründe bir HAS Vida ürünü var diyebilecek konumdayız. Satış ve Pazarlama Ekibimiz her yıl yönetimle birlikte stratejilerini belirliyor ve buna paralel olarak mevcut pazarlarının geliştirilmesi ve yeni pazarların oluşturulması üzerinde master planlarını oluşturuyor. 2019 ve 2020 yılları için de planlarımızı hazırladık ve bu doğrultuda aksiyonlarımıza başladık.
SUBCONTURKEY: 5 yıllık süreçte hedefleriniz nelerdir?
Korhan Erkan: Global’da Has Vida markasını iyi bir konuma getirdiğimizi düşünüyoruz. Uluslararası bir çok iş ortağımız var. Bunlarla olan potansiyellerimizi daha da artırmak, yeni iş ortaklarını bünyemize kazandırmak istiyoruz. Bu bağlamda da Ülkemize ihracat anlamında önemli katkımızın olmasını planlıyoruz. Ayrıca her geçen gün büyüyerek istihdam anlamında da ülkeye katkımızın olması bizi orta ve uzun vadede her zaman mutlu edecektir.
Bunun yanında dünya düzenin değiştiğini, buna paralel olarak satış ve pazarlama mantalitesinin de geçtiğimiz yıllara göre ciddi değişim gösterdiğini düşünüyoruz. Bilirsiniz senelerdir tüm sektörler için “Büyük Balık, Küçük Balığı yer!” mottosu söylenir. Elbetteki büyük olmak çok önemli bir avantaj. Ancak içinde bulunduğumuz dönem ve takip eden yıllar artık bu düşünce değişti, değişiyor. Zaman herkesin en önemli önceliği konumuna geldi. Bu sebeple biz Has Vida olarak “Hızlı Balık, Büyük Balığı Yer!” diye düşünüyor ve bu mantalitede hizmet anlayışımıza devam ediyoruz. İş ortaklarımızın taleplerine en hızlı ve en verimli cevapları verebilecek stratejik tüm gelecek planlarımızı oluşturduk.