Henkel Innovation Challenge’ın Türkiye Galibi Belli Oldu
Yaratıcı fikirleri ve faaliyet gösterdiği ülkelerdeki gençleri desteklemeyi kurum misyonu içinde kabul eden Henkel’in gerçekleştirdiği Henkel Innovation Challenge’ın Türkiye finalini ODTÜ’den All Together ekibi kazandı. Ekip, 8 - 11 Nisan 2015 tarihleri arasında Avusturya’nın başkenti Viyana’da düzenlenecek finalde ülkemizi temsil edecek.
Henkel’in geleceğe damgasını vuracak inovatif fikirlerin gelişmesini sağlamak üzere gerçekleştirdiği Henkel Innovation Challenge’ın Türkiye finali sonuçlandı. Yarışmayı ODTÜ’den Sinem Öz ve BİLKENT Üniversitesi’nden Yasemin Canik’in oluşturdukları All Together ekibi kazandı. Henkel Innovation Challenge’ta yarışmacılar 2050 yılını düşünerek en yaratıcı, en yararlı ve sürdürülebilir yeniliği geliştirmek için projeler üretti. Bu yıl Türkiye finalinde geçen senekinden farklı olarak jüri değerlendirmesi sırasında Türk Henkel İnsan Kaynakları ekibi de işe alım ve staj için yarışmacılarla mülakat gerçekleştirdi.
Geri dönüştürülebilir yüzey temizleyici projesi ödül getirdi…
Henkel Innovation Challenge’a her yıl olduğu gibi bu yıl da çok sayıda öğrenci projeleri ile başvurdu. Bu projelerden 10’u, yapılan ön elemeyle finale kaldı. Değerlendirmeler sonucunda ODTÜ’den All Together ekibi, geliştirdikleri herkesin rahatlıkla kullanabileceği ve geri dönüştürülebilir yüzey temizleyici ürünü projeleriyle birinciliğe layık görüldü. All Together ekibinin mentoru olan Henkel Beauty Care Müşteri Yöneticisi Tuğçe Çağlar da en iyi mentor seçilerek kendisine ödül verildi. Yarışmada 2.liği ODTÜ’den Adhesive Care, 3.lüğü ise yine ODTÜ’den Chemical Brothers ekipleri elde etti.
All Together ekibi, jüriyi inovatif pazarlama stratejisi ile etkiledi…
2050 yılında pazarlamanın ve ürünlerin eskisi gibi olmayacağını öngörerek o projeksiyonda stratejilerini geliştiren All Together ekibi, gelecekte kaynak sıkıntısının yaşanacağını da düşünerek sıfır atık ile sürekli yenilenebilir sonsuz bir kaynak sağlama hedefiyle hareket etti. Akıllı lens kullanarak holografik arayüzler ile inovatif bir pazarlama stratejisi geliştirdi. All Together’ın projelendirdiği yüzey temizleyici jel ürün, özel kapsülü ile içerisine geri çekiliyor, çalkalama ile de jel temizleniyor ve 30 kullanıma kadar kullanılabiliyor.
Henkel Innovation Challenge’ın finali Viyana’da…
Yarı finalin birincisi olan All Together ekibi, Viyana'da 8 - 11 Nisan 2015 tarihleri arasında düzenlenecek olan uluslararası finalde yarışma hakkı kazandı. Uluslararası finalde kazanan 3 ekip Henkel CEO'su Kasper Rorsted ile tanışacak. Ayrıca yarışmada birinci olan ekip 10.000 Euro değerinde Around-The-World bileti kazanacak. İkinci olan ekip 4.000 Euro’luk, üçüncü ekip ise 2.000 Euro’luk para ödülünün sahibi olacak.
Henkel dünya çapında Çamaşır ve Ev Bakımı, Beauty Care ve Yapıştırıcı Teknolojileri olmak üzere üç iş biriminde lider markalar ve teknolojilerle faaliyet göstermektedir. 1876 yılında kurulan Henkel; Persil, Schwarzkopf ve Loctite gibi tanınmış markaları ile faaliyet göstermekte ve hem tüketici ürünleri hem de endüstriyel alanda, global olarak pek çok pazar liderliği bulunmaktadır. Tüm dünyada yaklaşık 50.000 çalışanı bulunan Henkel, 2014 mali yılında 16 milyar 400 milyon Euro’luk satış ve 2,6 milyar Euro’luk faaliyet karı gerçekleştirmiştir. Henkel imtiyazlı hisse senetleri, Almanya DAX borsa endeksine kayıtlıdır.
Haberin Kaynağı : Med Partners Halkla İlişkiler
27.03.2015