Henkel Zorlu Piyasa Koşullarına Rağmen Yılın Tamamına İlişkin Hedeflerini Onayladı
Henkel, ikinci çeyrekte güçlü bir performans sergiledi.
• Satışlar: %13,5 artarak, 4 milyar 695 milyon Euro’ya yükseldi (organik büyüme: %2,4)
• Faaliyet karı*: +%14 ile 768 milyon Euro’ya ulaştı.
• Düzeltilmiş vergi öncesi kar marjı*: 0,1 yüzde puan artış ile %16,4 oldu.
• İmtiyazlı hisse senedi başına kazanç* (EPS): %11,2 artış ile 1,29 Euro oldu.
• Gelişmekte olan piyasalarda güçlü organik büyüme: %5,1
Konuyla ilgili bir açıklama yapan Henkel CEO'su Kasper Rorsted “Henkel süregelen zorlukların söz konusu olduğu pazar ortamında, ikinci çeyrekte genel olarak güçlü bir performans sergiledi. Gerek satış gerekse gelirler anlamında bir kez daha çift haneli büyüme gerçekleştirdik. Bunun ana nedenleri, güçlü organik büyüme, geçen yılki satın almaların etkisi ve her şeyden önce Amerikan dolarının gücü oldu. Gelişmekte olan pazarlardaki organik satışlar güçlüydü. Bu durum, büyümemize bir kez daha ortalamanın üzerinde bir katkı sağladı dedi.
Henkel'in 2015'in ilk altı ayındaki performansına atıfta bulunan Rorsted 2015'in ilk yarısında satışlarımızı yaklaşık 1,1 milyar Euro artırarak 9,1 milyar Euro'nun üzerine çıkarmayı başardık. %3'lük organik büyüme, %16,2'lik düzeltilmiş vergi öncesi kar marjı ve %12,3'lük düzeltilmiş imtiyazlı hisse senedi başına kazanç (EPS) artışı ile yılın tamamına ilişkin hedeflerimizde ulaşma yolunda ilerliyoruz.” şeklinde konuştu.
* Tek seferlik gelir/gider ve yeniden yapılandırma masraflarından arındırılmış
2015 mali yılı hakkında açıklamada bulunan Rorsted şunları söyledi: Global ekonomide mevcut zorlu ortamın devam edeceğini düşünüyoruz. Piyasadaki yüksek volatilite sürecek. Bu bağlamda, çeviklik ve esneklik kilit başarı faktörleri olarak öne çıkacak. Bu nedenle, yapı ve süreçlerimizi değişen piyasa koşullarına uygun olarak uyarlamaya ve daha da basitleştirip hızlandırmaya devam edeceğiz.”
2015 hedefleri onaylandı
Henkel CEO'su Kasper Rorsted, dev kuruluşun mali yıla ilişkin tahminlerini onayladı. Rorsted, 2015 yılında, %3 ila %5 organik büyüme hedefine ulaşmayı bekliyoruz. Düzeltilmiş satış kazancımızın %16’ya yükseleceğini öngörmenin yanı sıra, düzeltilmiş imtiyazlı hisse senedi başına karda yaklaşık %10 artış beklentisi içindeyiz. dedi.
2015'in ikinci çeyreğindeki satış ve kar performansı
2015'in ikinci çeyreğinde, satışlar bir kez daha çift haneli büyümeyle %13,5 oranında artarak 4 milyar 695 milyon Euro oldu. %7,3’lük olumlu kur etkileri açısından düzeltilen satışlar %6,2 oranında iyileşti. Döviz kuru, satın alma ve elden çıkarmaların etkisinden arındırılmış olarak organik büyüme %2,4 oranında arttı.
Çamaşır ve Ev Bakımı iş birimi %4,3 gibi güçlü bir organik büyüme kaydetti. Beauty Care iş biriminde ise %1,9'lik olumlu bir organik büyüme gerçekleşti. Yapıştırıcı Teknolojileri iş biriminde de % 1,7’lik olumlu bir organik büyüme bildirildi.
Tek seferlik gelir, gider ve yeniden yapılandırma masrafları çıkarıldıktan sonra düzeltilmiş faaliyet karı %14 olarak gerçekleşerek, 674 milyon Euro'dan 768 milyon Euro'ya yükseldi. Bildirilen faaliyet karı %21,4 artarak, 589 milyon Euro’dan 715 milyon Euro’ya yükseldi.
Düzeltilmiş satış kazancı %0,1 puan artarak %16,4’e yükseldi. Bildirilen satış geliri, %1,0 puan artarak, %14,2’den %15,2’ye yükseldi.
Azınlık paylarının düşülmesinden sonra çeyrek döneme ait düzeltilmiş net gelir %11,8 artarak 499 milyon Euro’dan 558 milyon Euro’ya yükseldi. Çeyrek dönem için bildirilen net gelir %19,1 artarak, 446 milyon Euro’dan 531 milyon Euro’ya yükseldi. Azınlık payları ile ilişkilendirilen 10 milyon Euro’nun düşülmesinden sonra net gelir 521 milyon Euro oldu (Önceki yılın çeyreği: 441 milyon Euro).
Düzeltilmiş imtiyazlı hisse senedi başına kar (EPS) %11,2 oranında artarak 1,16 Euro’dan 1,29 Euro’ya yükseldi. Bildirilen düzeltilmiş imtiyazlı hisse senedi başına kar 1,02 Euro’dan 1,20 Euro’ya yükseldi.
Satışlara ilişkin net işletme sermayesi yıllar içinde yüzde 0,6 puan artışla yüzde 6,6'ye ulaştı. Artış özellikle satın almalardan ve kur etkilerinden kaynaklandı.
2015'in ilk yarısındaki üstün iş performansı
2015'in ilk yarısında, Henkel'in satışları 1 milyar 59 milyon gibi önemli bir artış göstererek 9 milyar 125 milyon Euro'ya ulaştı. Bu rakam, 2014 yılının ilk yarısına kıyasla, yüzde 13,1'lik bir artıştı.Kur etkileri açısından düzeltilen satışlar %6,5 oranında büyüdü. Döviz kuru, satın alma ve elden çıkarmaların etkisinden arındırılmış olarak organik büyüme Henkel'in tüm iş birimlerinin sağlam bir performans sergileyerek, katkıda bulunmasıyla %3 oranında arttı.
Düzeltilmiş faaliyet karı 182 milyon Euro artarak, 1 milyar 293 milyon Euro'dan 1 milyar 475 milyon Euro'ya yükseldi ( + %14 ). Düzeltilmiş satış kazancı %16'dan %16,2’ye yükseldi.
Azınlık paylarının düşülmesinden sonra yılın ilk yarısına ait düzeltilmiş net gelir %12,3 artarak 951 milyon Euro’dan 1 milyar 68 milyon Euro’ya yükseldi.
Düzeltilmiş imtiyazlı hisse senedi başına kar (EPS) %12,3 veya 0,27 euro artarak, 2,20 Euro’dan 2,47 Euro’ya yükseldi.
İş birimlerinin 2015 yılı ikinci çeyrek performansı
Çamaşır ve Ev Bakımı iş birimi 2015'in ikinci çeyreğinde karlı bir büyüme sağlamaya devam etti. Satışlarda yıllar içinde görülen %4,3 organik büyüme sonucu ilgili piyasalarda üstün performans gösterdi. Bu durum pazar payı kazanımlarına neden oldu. Nominal olarak, satışlar bir kez daha çift haneli büyümeyle %15,3 oranında artarak, 1 milyar 314 milyon Euro'ya ulaştı (Önceki yılın çeyreği: 1 milyar 139 milyon Euro).
Organik büyümedeki güçlü artışın nedeni, temel olarak gelişmekte olan pazarlardaki yüksek performansla ilişkilendirildi. Hem Doğu Avrupa hem de Latin Amerika bölgeleri çift haneli bir büyüme kaydetti. Afrika / Orta Doğu güçlü bir büyüme kaydetti. Gelişmiş pazarlardaki satışlarda görülen organik büyüme genel olarak olumlu seyretti. Bunun nedeni ise başta Almanya'daki güçlü büyüme olmak üzere, Batı Avrupa'daki olumlu performanstı. Yine yoğun rekabet ile karakterize edilen, Kuzey Amerika'daki pazar şartlarında satış performansı olumluydu.
Çamaşır ve Ev Bakımı iş biriminin düzeltilmiş faaliyet karı %18,6 gibi önemli bir artış göstererek, 225 milyon Euro’ya yükseldi. %17,1 olan düzeltilmiş satış kazancı 2014 yılının ikinci çeyreğine kıyasla %0,5 puan gibi güçlü bir artışla iyileşme gösterdi. Raporlanan faaliyet karı da %23,6 gibi önemli bir artış göstererek önceki yılın çeyrek dönemindeki 160 milyon Euro’dan 198 milyon Euro’ya yükseldi.
Beauty Care iş birimi de 2015'in ikinci çeyreğinde karlı büyüme kaydetmeye devam etti. %1,9 ile organik büyüme yine ilgili pazarların üzerinde bir oran sergileyerek pazar paylarında yeni artışlara neden oldu. Nominal olarak satışlar, %12,2 gibi önemli bir artış göstererek 1 milyar 6 milyon Euro'ya ulaştı (önceki yılın çeyreği: 897 milyon Euro) ve çeyrek dönem satışlarında ilk kez 1 milyar Euro bandının üzerine çıktı.
İş biriminin gelişmekte olan pazarlardaki başarılı gelişimi, güçlü bir organik büyümeyle devam etti. Asya (Japonya hariç) ve Latin Amerika bölgeleri yine çift haneli büyüme kaydetti. Afrika / Orta Doğu olumlu bir organik büyüme kaydederken, Doğu Avrupa güçlü bir satış performansı sergiledi. Gelişmiş pazarlardaki iş birimleri olumsuz piyasa gelişiminden, yoğun fiyat ve tanıtım rekabetinden etkilenmeye devam etti. Batı Avrupa'daki performans nedeniyle, buradaki satışlar önceki yılın çeyrek dönemindeki seviyenin altında kaldı. Zorlu ortama rağmen, Kuzey Amerika'daki satışlar güçlü bir büyüme gösterdi. Asya-Pasifik bölgesinin gelişmiş pazarları olumlu bir organik büyüme bildirdi.
Beauty Care iş biriminin düzeltilmiş faaliyet karı önceki yılın çeyrek dönemine kıyasla %14,7'lik önemli bir artış göstererek 166 milyon Euro oldu. Düzeltilmiş satış kazancı %0,3 puan artarak, ilk kez %16,5’e yükseldi. Raporlanan faaliyet karı %17,6 oranında artarak, 158 milyon Euro’ya yükseldi.
Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimi ikinci çeyrekte %1,7'lik olumlu bir organik büyüme kaydetti. Nominal olarak satışlar %13,3 artarak 2 milyar 343 milyon Euro’ya yükseldi (Önceki yılın çeyreği: 2 milyar 69 milyon Euro).
Gelişmekte olan pazarlarda güçlü bir organik büyüme hızı sergilendi. Afrika / Orta Doğu çok güçlü bir büyüme kaydetti. Latin Amerika, güçlü bir büyüme bildirdi ve Asya'daki (Japonya hariç) gelişme olumluydu. Bölgenin belirli kısımlarında devam eden zorlu politik duruma rağmen, Doğu Avrupa’daki iş birimi olumlu bir performans sergiledi. Genel olarak, gelişmiş pazarlardaki organik satışlar olumluydu. Asya-Pasifik bölgesinin gelişmiş pazarlarındaki iş birimleri, çok güçlü bir büyüme bildirirken, Batı Avrupa'daki satış performansı olumluydu. Bununla birlikte, Kuzey Amerika'da organik satışlar yıllar içinde biraz azaldı.
Yapıştırıcı Teknolojileri iş biriminin düzeltilmiş faaliyet karı 2014'ün ikinci çeyreğine kıyasla %9,9 artarak, 398 milyon Euro oldu. %17 ile düzeltilmiş satış kazancı önceki yılın çeyrek döneminde görülen yüksek seviyenin altında kaldı. Raporlanan faaliyet karı %12,2 oranında artarak, 388 milyon Euro oldu.
2015'in ikinci çeyreğindeki bölgesel performans
Henkel'in Batı Avrupa bölgesindeki satışları %7,9 oranında artarak, 1 milyar 564 milyon Euro oldu. Son derece rekabetçi pazar ortamında, organik satışlar önceki yılın çeyrek dönemindeki seviyeye ulaştı. Fransa ve Almanya'nın yanı sıra Güney Avrupa ülkeleri olumlu gelişmeler bildirirken, Kuzey Avrupa ülkeleri ve İsviçre'deki satışlar azaldı. Doğu Avrupa bölgesindeki satışlar, önceki yılın çeyreğine ait 739 milyon Euro’ya kıyasla 707 milyon Euro’ya şeklinde gerçekleşti. Ancak, zorlu pazar ortamına rağmen, organik satışlarda %5,5'lik güçlü bir artış elde edildi. Bunun ana etkenleri, Rusya, Türkiye ve Polonya oldu. Afrika/Orta Doğu bölgesindeki satışlar 287 milyon Euro’dan 342 milyon Euro’ya yükseldi. Bazı ülkelerdeki politik durum büyümeyi etkilemeye devam etse bile, organik satışlar %4,4 oranında arttı.
Kuzey Amerika'daki satışlar 703 milyon Euro’dan 934 milyon Euro’ya yükseldi. Organik olarak, satışlar %0,3 oranında büyüdü. Latin Amerika'da satışlar %12,7 oranında artarak, 292 milyon Euro oldu. Organik olarak, artış %8,4 oldu. Bu çok güçlü gelişme özellikle Meksika'daki performanstan kaynaklandı. Asya-Pasifik bölgesindeki satışlar 666 milyon Euro’dan 826 milyon Euro’ya yükseldi. Güçlü organik büyüme nedeniyle satışlar %3,7’lik bir iyileşmeyle güçlü bir iş performansı sergiledi. Bu güçlü organik büyüme hızının nedeni özellikle Çin, Japonya ve Hindistan’ın performansı oldu.
Doğu Avrupa, Afrika / Orta Doğu, Latin Amerika ve Asya'nın (Japonya hariç) gelişmekte olan pazarlarında, satışlar %11'lik önemli bir artışla 2 milyar 47 milyon Euro oldu. Organik satışlar, tüm iş birimlerinin etkisiyle %5,1 artarak, Henkel Grubu’nun organik büyümesine bir kez daha ortalamanın üzerinde bir katkıda bulundu. Gelişmekte olan piyasaların satış payları 2014'ün ikinci çeyreğine kıyasla biraz azalarak, %44 oldu. Gelişmiş pazarlarda satışlar %0,4'lük organik artışla 2 milyar 617 milyon Euro oldu.
2015 yılında Henkel Grubuna genel bakış
Henkel 2015 mali yılında %3 ila 5’lik bir organik büyüme gerçekleştirmeyi bekliyor. Henkel, Yapıştırıcı Teknolojileri ile Çamaşır ve Ev Bakımı iş birimlerinin her birinin bu yelpazede bir organik büyüme gerçekleştirmesi bekleniyor. Beauty Care iş biriminde, Henkel yaklaşık %2’lik bir büyüme öngörüyor. Henkel ayrıca gelişmekte olan pazarlardaki satış paylarında istikrarlı bir gelişim hedefliyor. 2014 rakamlarına kıyasla Henkel düzeltilmiş satış kazancının (EBIT) yaklaşık %16 oranına yükselmesini ve imtiyazlı hisse başına düzeltilmiş karda yaklaşık %10’luk bir artış bekliyor.
Henkel dünya çapında Çamaşır ve Ev Bakımı, Beauty Care ve Yapıştırıcı Teknolojileri olmak üzere üç iş biriminde lider markalar ve teknolojilerle faaliyet göstermektedir. 1876 yılında kurulan Henkel; Persil, Schwarzkopf ve Loctite gibi tanınmış markaları ile faaliyet göstermekte ve hem tüketici ürünleri hem de endüstriyel alanda, global olarak pek çok pazar liderliği bulunmaktadır. Tüm dünyada yaklaşık 50.000 çalışanı bulunan Henkel, 2014 mali yılında 16 milyar 400 milyon Euro’luk satış ve 2,6 milyar Euro’luk faaliyet karı gerçekleştirmiştir. Henkel imtiyazlı hisse senetleri, Almanya DAX borsa endeksine kayıtlıdır.
Hande Ardane
Tel: +90 216 579 40 00 - 4276
Faks: +90 216 579 40 92
hande.ardane@henkel.com
Türk Henkel A.Ş.
Bilgi için:
- Müge AKAY - (0216) 577 41 41 -mt@medpartnersreklam.com
Haberin Kaynağı : Med Partners Halkla İlişkiler
14.08.2015