Hıdır Usta İçin 2015 Yeni Bir Milat Olacak
Yatırımları ve her geçen gün genişleyen dağıtım ağı ile istikrarlı büyüme grafiğini sürdüren Hıdır Usta, 2015 yılına hızlı bir başlangıç yaptı. Distribütörlüğünü yaptığı markalara Euroricambi, SKF ve FAG gibi dünya devi üreticileri de eklediklerini söyleyen Hıdır Usta Motorlu Araçlar Genel Müdürü Rıza Şahin, bu yıl içinde araç gruplarını genişleteceklerine de dikkat çekiyor. “DAF, Volvo, Renault Trucks ve Scania marka araç gruplarına
Kurulduğu günden bu yana yedek parça sektörünün güçlü temsilcileri arasında yer alan Hıdır Usta’nın bugün geldiği noktayı sizden dinleyebilir miyiz?
Rıza Şahin: Otomotiv yedek parça sektörüne 1978 yılında adım atan, 1997’den bu yana da özellikle MAN ve Mercedes-Benz marka ticari araçların toptan yedek parça dağıtımında uzmanlaşan Hıdır Usta Motorlu Araçlar, bugün bulunduğu segmentin ‘en yüksek ciroya sahip’ şirketi konumunda.
İç piyasaya dönük faaliyetlerimizin yanısıra global işbirliklerine de imza atıyoruz. Bu kapsamda aralarında Hıdır Usta’nın da bulunduğu 10 şirket bir araya gelerek TATCOM A.Ş.’yi kurdu ve dünya otomotiv pazarının lider oyuncusu TEMOT INTERNATIONAL’ın hissedarı oldu. “Aftermarket Profesyonelleri Kulübü” olarak bilinen TEMOT üyeleri dünya genelinde sektörün gelişiminde önemli rol oynuyor.
“Yedek Parça Deponuz” mottosu misyonunuza ve iş süreçlerinize nasıl yansıyor?
Rıza Şahin: “Yedek Parça Deponuz” mottosuyla müşteri memnuniyeti ve kaliteyi ön planda tutan Hıdır Usta olarak, 1 merkez ve 4 şubemiz, ürün çeşitliliğimiz, deneyimli çalışanlarımız ve güçlü altyapımız ile olabilecek en hızlı hizmeti müşterilerimize sunmayı ilke ediniyoruz. Misyonumuzu ise ‘müşterilerimizin zamanına ve haklarına saygı duymak, insanlığa, çevremize ve evrensel değerlere olan sorumluluğumuzu yerine getirmek’ olarak özetleyebiliriz.
60’a yakın dünya markasının temsilciliğini yapan Hıdır Usta’nın ürün yelpazesi hakkında daha detaylı bilgi alabilir miyiz?
Rıza Şahin: MAN ve Mercedes-Benz marka ağır ticari araçların yedek parçaları konusunda alanında lider markaların distribütörlüğünü yapıyoruz. Halihazırda dağıtımını yaptığımız markaları şöyle sıralayabiliriz:
Blacktech, Bando, Behr, Beru, Beşer, BF, Boge, Bogra, Bosch, Brio, Contitech, Corteco, Dayco, Delco, Depo, Diesel Technic, Dinex, Ditaş, Elring, Erich Jager, Euroricambi, FAG, Febi, Ferodo, FTE, Garrett, Glyco, Goetze, Haldex, Hella, Hengst, Holset, Hubner, INA, KKK-Schwitzer, Kongsberg, Laso, Lemforder, Maysan, Mekra, NTN, OE Germany, Orex, Pobjeda, Prestolite, Racor, Sachs, Sampa, Sanz, Separ, Seuffer, SKF, SKT, Supar, Supsan, Textar, Valeo, VDO, Voith, Wabco ve ZF.
%17 Büyüme, 1 Milyon TL Altyapı Yatırımı
Hıdır Usta olarak 2014 yılında nasıl bir performans sergilediniz? Devreye aldığınız şubeleriniz ve altyapı yatırımlarınızdan da söz eder misiniz?
Rıza Şahin: Şirketimiz açısından 2014 yılı, birçok önemli adıma sahne oldu. Bir önceki yılın son çeyreğinde başlattığımız şubeleşme çalışmalarımız, hızla meyvelerini vermeye başladı. Gaziantep’in ardından 2014 yılında Ankara, Samsun şubelerimizi devreye aldık. Geçen yılki son durağımız ise Ege’nin İncisi İzmir oldu. Böylece 1 merkez ve 4 şube deposu, aynı zamanda gezici ekiplerimizle daha güçlü bir yapıya kavuştuk. Müşteri yelpazemizi de önemli ölçüde genişleterek 2000 farklı lokasyona dağıtım yapabilir duruma geldik.
Öte yandan 2014 yılında cirosal bazda %17 oranında bir büyüme kaydettik. Şube yatırımları da dahil olmak üzere 1 milyon TL’lik bir bütçeyi altyapı yatırımlarımıza ayırdık.
Geçtiğimiz yıl yeni B2B sisteminizi de müşterilerinizle buluşturdunuz. Bu yatırımınız ile ilgili de bilgi verir misiniz?
Rıza Şahin: Geçtiğimiz yıl, 2009’dan bu yana müşterilerimizin hizmetine sunduğumuz B2B Online Sipariş Sistemimizde yeni bir sayfa açtık. Gelişen teknolojiye ve iş süreçlerindeki değişen ihtiyaçlara hızlı ve doğru cevap verebilmek için B2B sistemimizi tasarımından işlevselliğine, içeriğinden menülerine kadar baştan sona yeniledik. Kapsamlı bir yatırımın ve ekip çalışmasının sonucu olarak Haziran 2014 itibariyle https://b2b.hidirusta.com adresinde devreye giren uygulamamız yedek parça siparişinde birçok yeniliği beraberinde getiriyor.
“Kullanıcı dostu” Hıdır Usta B2B Sistemi sayesinde artık herhangi bir aracıya ihtiyaç duymadan, zaman ve mekandan bağımsız olarak, ister bilgisayar, ister akıllı telefon, ister tablet vasıtasıyla cari hesap takibi, 3D Secure Sistemi kredi kartı ile ödeme, şifre ve bilgi güncelleme yapılabiliyor. Dünya standartlarında veri güvenliği sağlayan B2B çözümümüz ile tedarik, sipariş ve ödeme süreçlerinde hata yapma oranı sıfıra iniyor.
2015 yılında ajandanızda hangi başlıklar var?
Rıza Şahin: Tüm ticari araçlara yönelik yedek parça segmentinde akla gelen ilk firma olma hedefimiz çerçevesinde 2015, bizim için önemli bir yıl olacak. MAN ve Mercedes-Benz’in yanısıra DAF, Volvo, Renault Trucks ve Scania marka araç gruplarına da hizmet vermeyi planlıyoruz. Bir sonraki adımımız ise hafif ticari araç grubu olacak.
Bu yıl ayrıca yaptığımız yatırımların meyvelerini de toplamaya başlayacağız. %25’in üzerinde büyüme kaydetmeyi hedefliyoruz.
Yedek Parçada Avrupa’nın Üssü Olabiliriz
Son olarak Türkiye otomotiv yedek parça sektörüne yönelik değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Rıza Şahin: Türkiye’nin 2023 hedeflerini göz önünde bulundurduğumuzda otomotiv ana sanayi kadar yedek parça tarafında da önemli fırsatların olduğunu düşünüyorum. Ana sanayide yerli parça kullanım oranı giderek düşüyor. Bu olumsuz gidişi engellemek için ana sanayideki projeleri ve üretimi teşvik etmede, yerli kaynak kullanım oranının önemli bir unsur olmasını sağlayacak düzenlemeler yapılması gerekiyor.
Türkiye otomotiv yan sanayi motor yenileme konusunda da altyapıya sahip. Parça fiyatlarının yanında ucuz ve nitelikli işgücünün büyük avantaj olduğu görüşündeyim. İyi bir yasal düzenleme ve teşvik ile Avrupa’nın motor yenileme merkezi ve otomotiv yedek parça tedarik üssü olması mümkün. Bunun için öncellikle fizibilite çalışması yapılmasına ihtiyaç var.
BİR BAKIŞTA HIDIR USTA
KURULUŞ TARİHİ : 1997
MERKEZİ : İSTANBUL
ŞUBELERİ : GAZİANTEP, ANKARA, SAMSUN ve İZMİR
ARAÇ GRUPLARI : MAN, MERCEDES-BENZ, DAF, VOLVO, SCANIA, RENAULT TRUCKS
TEMSİLCİLİĞİNİ YAPTIĞI MARKA SAYISI : 60
DEPO BÜYÜKLÜĞÜ : 20.000 m2
DAĞITIM NOKTALARI : 2000 FARKLI LOKASYON
ÇALIŞAN SAYISI : 130
2020 CİRO HEDEFİ : 500 MİLYON TL
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
13.04.2015