İKMİB Geçen Yıl 33 Fuar ve Heyet Etkinliği Düzenledi
Kimya ihracatçıları 2014’de 373 bin km yol yaptı.
Türkiye ekonomisinin lokomotifi kimya 2014 yılında kozmetik, plastik- kauçuk, ilaç-medikal ile private label gibi önemli sektörlerde faaliyet gösteren 415 Türk firmasıyla dünyayı turladı.
Geçtiğimiz yıl 18 milyar dolarlık ihracatla hedefi tutturan kimyacılar, İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) önderliğinde düzenlenen info ve milli katılım fuar organizasyonları, UR-GE kapsamında yürütülen çalışmalar, ticaret ve ön heyetlerle dünyayı dolaştı. İhracatlarını artırmak için yollara düşen 415 sektör firması, 373 bin kilometre yaptı. Hız kesmeyen sektör, bu yıl için belirlediği 19 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için de kolları sıvadı.
Türkiye ihracatında üçüncü sırada olan kimya, 2014 yılında Amerika’dan Ortadoğu’ya kadar uzanan coğrafyada alanının en önemli fuarlarında ülkemizi temsil etti. 12’si milli toplam 18 yurtdışı fuar organizasyonunda yer aldı. İlaç-medikal, ambalaj ve plastik sektörlerine yönelik Nijerya-Gana, Santiago-Şili, Bogota-Kolombiya ve Meksika’ya ticaret heyetleri düzenleyen kimya sektörü, ön heyetler kapsamında da ilaç-medikal, kauçuk sektörleri için Brezilya-Sao Paulo, Şili-Santiago, Malezya, Kamboçya ve Vietnam’a ziyaretlerde bulundu. Kozmetik Yurtdışı Pazarlama Takımıyla Fransa, İngiltere ve ABD’de yeni işbirliklerinin yollarını aradı.
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, sektörün ihracat hedefine ulaşmasında milli katılımlı fuar organizasyonları, UR-GE faaliyetleri, yurtdışı ticaret ve alım heyetlerinin büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Akyüz, “Bu yıl 19 milyar dolarlık hedefimize ulaşmak adına yine oldukça yoğun bir takvimiz var. Değişen dengeler alternatif pazarlara yönelmeyi gerekli kılıyor. Özellikle Afrika, Güney Amerika, ABD ve Meksika ticaretin aktif olarak yapılacağı bölgeler olarak dikkat çekiyor. Diğer yandan Çin her ne kadar bir tehdit unsuru olsa da büyük bir potansiyele sahip. Avustralya, Yeni Zelanda bölgesinde de çok etkin değiliz. Bu pazarlarda son sürat ihracatçımızın ilerlemesi gerekiyor.” dedi.
Haberin Kaynağı : İlyada İletişim
02.02.2015