İnci Akü Anadolu Markaları’nda Büyük Şirketler Kategorisinde "1." Oldu
Türkiye'nin En Değerli Markalarılistesinde ilk 100 arasında yer alan İnci Akü, Anadolu Markaları 2013 Yarışması’nda Büyük Şirketler arasında “İmalat” kategorisinde birinci seçildi.
İnci Akü, Anadolu’nun 182 markası arasından sıyrılarak birinci oldu. Markalaşma alanında yürüttüğü projelerle sektörünün öncüsü olan İnci Akü, bu yıl yedincisi gerçekleştirilen Anadolu Markaları 2013 Yarışması’nda Büyük Şirketler arasında “İmalat” alt kategorisinde birinciliğe layık görüldü. Capital ve Ekonomist'in öncülüğünde Türkiye Finans Katılım Bankası desteği ile düzenlenen Anadolu Markaları Yarışması’nın ödül töreni 13 Aralık 2013 Cuma akşamı Conrad Otel’de düzenlendi. Ödülü İnci Akü Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Göksel Paker aldı.‘Türkiye'nin En Değerli Markaları' listesinde ilk 100 arasında yer alan İnci Akü, Capital ve Ekonomist dergilerinin Türkiye Finans Katılım Bankası sponsorluğunda bu yıl yedincisini düzenlediği Anadolu Markaları 2013 Yarışması’nda Büyük Şirketler arasında “İmalat” alt kategorisinde birinci oldu. Markalaşmanın önemi konusunda bilinç yaratmayı hedefleyen yarışmada 182 firma arasından sıyrılarak dereceye giren ve birinci olan İnci Akü, markalaşma alanında yürüttüğü çalışmaları taçlandırdı.Kurumun değerini belirleyen ölçeklerden en kıymetlisinin marka değeri olduğunu belirten İnci Akü Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Göksel Paker, ödüle ilişkin yaptığı değerlendirmede, ”Tüm dünyada kabul gören global Türk markaları yaratmak Türkiye ekonomisi için önem taşıyor. Kendi sektörümüzde bir ilke imza atarak dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan TURQUALITY® programına 2010 yılında İnci Akü markamız ile girmeye hak kazandık. Yürüttüğümüz global markalaşma projesi ile bu alanda önemli bir mesafe kat ettik. Global pazarlama faaliyetlerimiz kapsamında yapılan çalışmalar ile Ortadoğu, Afrika ve CIS pazarlarında; Ukrayna, Irak, Azerbaycan, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde pazarda ilk 3 marka arasında yer alıyoruz. Biz uluslararası pazarlardaki başarımıza paralel, Türkiye’de de benzer başarılara imza atıyoruz. Marka bilinirlik seviyesi bir önceki döneme göre yüzde 48 artarken, uluslararası marka değerlendirme şirketi Brand Finance’ın Türkiye’de düzenlediği ‘Türkiye'nin En Değerli Markaları’ listesinde İnci Akü, ilk 100 arasında yerini aldı. Bugün sektörün ihracat lideri olarak 4 kıtada 73 ülkeye ürünlerimizle ulaşıyoruz. Anadolu Markaları 2013 Yarışması’nda Büyük Şirketler arasında “İmalat” alt kategorisinde birinciliğimiz için bize güvenen herkese teşekkür ediyoruz” dedi.Yarışmada Büyük Şirketler kategorisine başvuranlar Ticaret, Tarım ve İmalat alt kategorilerinde değerlendirilirken her bir alt kategoriden en başarılı ilk 3 şirket ödül aldı.
İnci Akü Sanayi ve Ticaret A.Ş. Hakkında:
Temeli 1952 yılında atılan ve Ege’nin en güçlü kurumlarından biri olan İnci Holding’in iştiraki İnci Akü San. ve Tic. A.Ş., Cevdet İnci tarafından 1984 yılında Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde kuruldu. Türkiye’nin önemli sanayi gruplarından biri olan İnci Holding’in bugün toplam 15 şirketi ve 2 bin 400 çalışanı bulunuyor. İnci Holding’in amiral gemisi olan İnci Akü, 1984 yılındaki kuruluşunun hemen ardından 1985 yılında araç üreticileri ile ilk çalışmalarına başladı, 1986 yılında ilk ihracatını gerçekleştirdi. 2009 yılında Akü sektöründe ilk Ar-Ge merkezini kuran firma, 2010 yılında sektöründe ilk TURQUALITY belgesini aldı. İstanbul Sanayi Odası’nın 2010 yılı Türkiye’nin en büyük 500 sanayi şirketi araştırmasında 323’üncü, 2011 sonuçlarında ise 17 basamak yükselerek 306’ıncı olan İnci Akü 2012 yılında da sıralamasını korudu. İnci Akü’nün Manisa’ da 2 üretim fabrikası ve Ukrayna Kiev’de starter akü tesisi bulunuyor. 2010 Temmuz ayında temellerini attığı Manisa’daki 2. Fabrikası Türkiye’nin ilk BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) sertifikalı üretim tesisi olma özelliğine sahip oldu. İnci Akü, EAS, Hugel, Blizzaro ve İnci Battery markalarıyla üretim yapan firma, yurt içinde güçlü distribütörü İncitaş Motorlu Araçlar San. Ve Tic. A.Ş.’nin 250 ana bayi, 3.500 perakende satış noktası ve 212 yetkilendirilmiş servisi ile tüketiciye ulaşıyor. Ayrıca yurtdışında 90 adet distribütörüyle, 4 kıtada 73 ülkeye ihracat yapıyor.
Haberin Kaynağı : MPR Halkla İlişkiler
19.12.2013