İnovasyon Haftası’nın Stratejik Partneri Arçelik
Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Öztürk: Dijital Dönüşüm Yolculuğumuzda Dünya Çapında Edindiğimiz Deneyimi Tüm Ekosistemimize Yayıyoruz.
İnovasyon Haftası’nı bu yıl da Stratejik Partner olarak destekleyen Arçelik, akıllı, bağlı teknolojilerini, görsel, yapay zeka uygulamalarını ve sensör teknolojileri alanındaki yeni çalışmalarını sergiliyor.
Arçelik Üretim ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Öztürk, İnovasyon Haftası ile ilgili değerlendirmesinde, “150’ye yakın ülkede 22 üretim tesisi ve 17 Ar-Ge merkezi ile faaliyet gösteren bir şirket olarak, dijital dönüşüm yolculuğumuzda dünya çapında edindiğimiz deneyimleri, tüm ekosistemimize yayarak sektörümüzde dijital devrimin bayraktarlığını yapıyoruz” dedi.
Bu sene 3-4 Mayıs’ta İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen İnovasyon Haftası’nın 2012 yılından beri Stratejik Partneri olan Arçelik’in, sergilediği akıllı ve bağlı teknolojiler, görsel zeka uygulamaları ve sensör teknolojileri alanındaki en son çalışmaları büyük ilgi gördü.
İnovasyon Haftası’nın ilk gününde Arçelik Üretim ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Öztürk, dijital dönüşümde inovasyona ilişkin bir konuşma yaptı. Arçelik’in dijital dönüşüm yolculuğunu anlatan Öztürk, şunları söyledi: “Arçelik’te son 10 yılda da yaşadığımız globalleşme sürecinde hedef pazarlarımıza yakın olmak ve teknoloji üretim ekosistemlerinin içinde kalarak enler ve ilkler yaratmaya devam edebilmek için global varlığımızı güçlendirdik. Bugün Arçelik olarak dünyanın birçok farklı bölgesinde 22 üretim üssü ve 17 Ar-Ge merkezimiz ile faaliyetlerimize devam ediyoruz. 30.000’i aşkın çalışanı ve 150’ye yakın ülkede satılan ürünleriyle Arçelik, sektörün en önemli oyuncularından biri haline geldi. Dijital dönüşüm yolculuğumuzda dünya çapında edindiğimiz deneyimleri, tüm ekosistemimize yayarak sektörümüzde dijital devrimin bayraktarlığını yapıyoruz” dedi.
Arçelik’in uluslararası en çok patent başvurusu yapan şirketler sıralamasında bu yıl 67’inci sıraya yükseldiğine dikkat çeken Oğuzhan Öztürk, “Bu başarıyı hem farklı coğrafyalara yaygınlaşmamız hem de gittiğimiz her yeni bölgenin ihtiyaçlarına karşılık gelen çözümlere odaklanmamız sayesinde elde ettik” diye konuştu.
Açık İnovasyon Ekosistemi
Arçelik Üretim ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Öztürk, şirketin açık inovasyona verdiği önemi şu sözlerle anlattı: “Yeni nesil Ar-Ge merkezimiz Garage fikri olan herkese açık. Ar-Ge ve girişimcilik kaynaklarına isteyen tüm paydaşların eşit şekilde ulaşabilmesini sağlayan bir ekosistem yaratmak için çalışıyoruz. “TÜBİTAK BİGG” ve “MAKER’lar Aranıyor” programları Arçelik dijital inovasyon ortamını şirket dışına açtığımız iki önemli çalışmamız. TÜBİTAK’ın bireysel girişimciler için başlattığı bir program olan BİGG’de yer alan tek sanayi şirketiyiz. Her iki program sayesinde fikri olan, geliştirmek isteyen 3000’den fazla girişimciye erişim sağladık. Başvurular arasından 18 girişimci ile kaynaklarımızı ve tecrübelerimizi paylaşmaktan, onlara mentorluk yapmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.
Dijitalleşmenin katma değerli ürünler geliştirilmesini sağladığını vurgulayan Öztürk, bireysel girişimcilerden kurumsal şirketlere dijital dönüşüm yolculuğuna çıkan herkes için ülkelerin oluşturduğu inovasyon ortamının önemli olduğunu söyledi. Öztürk, dijitalleşme alanında ülkelerin rekabetinin söz konusu olduğunu vurgulayarak, devlet fon ve teşvik programlarının önemli olduğunu ifade etti.
Güvenlik ve konfor için akıllı teknolojiler
İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşen İnovasyon Haftası’nda Arçelik standında en ilgi çeken ürünlerin başında akıllı ev platformu HomeWhiz® geliyor. Sensör teknolojilerinin de sergilendiği Ar-Ge standında tüm ürünler birbirleriyle konuşuyor. Kullanıcılar tüm ev aletlerini, tablet, telefon ya da akıllı TV üzerinden kontrol edebiliyor. Ürünler akıllı çözümleriyle kullanıcılara evde konfor sağlarken, güvenlik, ısıtma ve soğutma, hava kalitesi kontrolü, otomasyon ve yaşlı bakımı gibi ihtiyaçlarına yanıt veriyor. Arçelik akıllı evinde kişi yoğunluğuna ve tercihlerine göre klima ve hava filtresi devreye giriyor. Gece aktif hale gelen alarm açık pencereler için uyarıyor, sensör teknolojileri ışıkları otomatik olarak kapatıyor.
Yaşlı Bakım Çözümleri
Yaşlı bakım çözümleri bağlanabilir teknolojiler, kablosuz iletişim, sensör teknolojileri, öğrenebilen algoritmalar, bulut teknolojisi ve mobil uygulama sayesinde sevdiklerinizin konumunu, güvenliğini, günlük aktivite durumunu ve önemli faaliyetlerin hatırlatılmasını sağlayarak, kullanıcılarını hep onların yanlarında hissettiriyor.
Stantta sergilenen diğer teknolojilerden bazıları şöyle: Arçelik’in geliştirdiği Cornerwash teknolojisine sahip bulaşık makinesi 3 kollu püskürtme pervanesi ile en kenardaki bulaşıkların bile en iyi şekilde temizlenmesini sağlıyor. AutoDose teknolojisi alacağı deterjan miktarını kendisi otomatik olarak ayarlıyor. Her defasında deterjan yüklemeye gerek kalmıyor. Yakında devreye girecek servisle bulaşık makinesi deterjan bittiğinde otomatik olarak sipariş de verebilecek.
Kombi buharlı fırın hem dokunmatik ekran hem de manuel kontrollü pişirme özelliğine sahip. Fırın yemek tarifleri de öneriyor. Çok fonksiyonlu fırının noktalı et pişirme probu da bulunuyor.
Tüketici iç görülerinden yola çıkılarak geliştirilen Aquatech teknolojili çamaşır makinesi ise yüzde 50’ye kadar daha hızlı, yüzde 30’a kadar daha hassas yıkıyor. Deterjan tambura suyla karışmış şekilde geldiği için çamaşırın üzerinde deterjan kalıntısı bırakmıyor.
Görsel Zeka
İnovasyon Haftası’nın en ilgi çeken teknolojilerinden biri de Arçelik’in İnovasyon standında sergilenen Görsel Zeka olarak adlandırdığı uygulaması oldu. Görsel Zeka teknolojisi, video ve fotoğraflardan elde edilen bilgileri derin öğrenme teknikleriyle tıpkı insan beyninin analiz ettiği gibi bulgulara dönüştürebiliyor. Değişik sektörlerde uygulama alanı bulabilecek bu teknoloji, başta perakende olmak üzere işlemlerinin yoğun olduğu otel ve işyerlerinde, havaalanlarında, üretim sahaları, sürücü analizi, ödeme sistemlere gibi diğer pek çok alanda kullanılabiliyor. Örneğin; mağazayı ziyaret eden müşterilerin demografik yapısını, duygu durumunu analiz ederek mağazadaki yoğunluğu, memnuniyeti, ilgi çeken ürün ve reyonları belirleyebiliyor. İnovasyon Haftası’nda sergilenen Görsel Zeka uygulaması, kullanıcıların yaşı, cinsiyeti, duygu durumu hakkında bilgi veriyor. Ayrıca Arçelik standındaki Görsel Zeka duygu durumu yarışması da ziyaretçilere keyifli anlar yaşatarak büyük ilgi çekiyor.