“İranplast Fuarı”nın Türkiye Tek Temsilcisi Olan PAGDER, Plastik Sektörü için Fırsat Kapısını Bir Kez Daha Açıyor
Türkiye plastik sektörünün küresel pazarlardaki tanıtımlarında öncü rol oynayarak üyelerine ve tüm sektör mensuplarına rehberlik yapan; plastik üreticilerinin dünya çapındaki etkinliklerini artırma vizyonuyla dünya çapındaki çalışmalarına devam eden PAGDER (Plastik Sanayicileri Derneği), “İranplast 2016 Fuarı”nın yine Türkiye tek temsilcisi oldu.
• Bölgenin en önemli ekonomilerinden olan ve Türkiye’nin yoğun plastik ürün ve hammadde dış ticareti gerçekleştirdiği İran ile fırsat kapısını bu yıl da yine PAGDER (Plastik Sanayicileri Derneği) açıyor.
• NPC (National Petrochemical Company) ile imzaladığı anlaşma kapsamında; 13 - 17 Nisan 2016 tarih aralığında, Tahran’da yapılacak “İranplast 2016” fuarının yine Türkiye tek temsilcisi olan ve katılımları organize etmeye başlayan PAGDER’in Yönetim Kurulu Başkanı Reha Gür, İran’ın mevcut siyasi sorunların çözümü yolunda atılan adımların ardından Türkiye için çok daha önemli bir ticari partner haline geldiğine dikkat çekti.
• Reha Gür, “En fazla plastik mamul ihraç ettiğimiz ürünler arasında bulunan İran, sektörümüz için büyük bir potansiyel sunuyor. Yaptığımız sözleşme ile Türkiye tek temsilciliğini üstlendiğimiz ve sektörümüze küresel ekonomiye girmek için büyük fırsat sunan İranplast 2016’ya katılım taleplerini toplamaya başladık. Sektörümüzün değerli mensuplarını bu büyük potansiyeli görmeye ve dünyada kabul gören kalitemizi İran pazarı ile de buluşturmaya davet ediyorum” dedi.
13 - 17 Nisan 2016 tarihleri arasında Tahran’da düzenlenecek “10. İranplast 2016”nın organizasyonunu yürüten NPC (National Petrochemical Company) ile anlaşma imzalayan ve Türkiye’nin en önemli dış ticaret partnerleri arasında bulunan İran’a plastik sektörünün ihracat kapılarını bir kez daha açacak olan PAGDER, fuarın Türkiye temsilcisi olarak katılım çalışmalarını başlattı. İran olağanüstü bir işbirliği imkanı taşıyor; “İranplast 2016” gerçek bir fırsatlar kapısı olacak!Bölgenin en önemli ülkeleri arasında bulunan İran’a ihracatın kapısını açacak olan İranplast 2016’ya tek temsilci olarak Türkiye katılımını düzenleyecek olan PAGDER’in Yönetim Kurulu Başkanı Reha Gür, plastik sektörünün fuara katılımının önemine dikkat çekti. Mevcut sorunlarını çözmesinin ardından her geçen gün daha fazla küresel ekonomiye katıldığı önemli bir dönem yaşayan İran’ın Türkiye plastik sektörü açısından güçlü bir potansiyel sunduğunu vurgulayan Gür, “En fazla ürün ihraç ettiğimiz 6’ncı ülke durumunda olan İran’a 2014 yılı sonu itibariyle plastik mamul ihracatımız 198 milyon dolar düzeyinde… Hepimiz biliyoruz ki, bu mevcut potansiyelin çok küçük bir kısmı… İran, hammadde tedarik ettiğimiz ülkelerin önde gelenlerinden de biridir. Coğrafi yakınlık, kültürel bağlar, İran pazarının uzun süredir kapalı olmasından kaynaklanan hızlı büyüme potansiyeli, her türlü ürüne olan ihtiyaç, yeniliğe açık, tüketim eğilimindeki kalabalık ve genç nüfus nedeniyle kaçırılmayacak bir fırsat olarak görüyoruz. PAGDER’in organize ettiği dünyanın birçok köşesindeki alanının en önemli, prestijli fuarlar gibi bu fuarda da yer almak, İran pazarının büyüdüğü bu yeni dönemi yakalamak sektörümüze büyük faydalar sağlayacaktır. PAGDER üyesi firmalarımız ve sektör mensuplarımızla birlikte İranplast 2016’ya katılarak önemli iş bağlantılarımızı, ihracatımızı geliştirirken; ülkemizi ve Türkiye plastik sektörünü tanıtmak, dünyada kabul gören yüksek kalitemizi İran pazarı ile de tanıştırarak dünya plastik pazarındaki etkinliğimizi daha fazla artırmak amacını da taşıyoruz” dedi. Rakamlarla İranplast!PAGDER’in talep toplamaya başladığı ve iki yılda bir yapılan İranplast Fuarı; hammadde, makine, kalıp ve plastik mamuller açısından büyük imkanlar sunuyor. 2014 yılında, yaklaşık 50 bin m2’lik bir alanda düzenlenen İranplast’a İran’dan ve dünyadan 800 firma iştirak etmiş, 68 binden fazla ziyaretçiye ulaşılmıştı. 2016 yılında ise Türkiye’nin yanı sıra ulusal ve uluslararası 850’den fazla firmanın fuara katılımı bekleniyor.
Haberin Kaynağı : Mediaetik
28.08.2015