İş Süreçlerinde Zamanı Sıfıra Yakın Sapmayla Yöneten LAPIS, “Spice 2015” Konferansında Tanıtılacak
Logo Yazılım’ın kendine özgü olarak hayata geçirdiği ve iş süreçlerinde kullandığı ürün geliştirme sistemi LAPIS (Logo Agile Process Improvement System), 15. Uluslararası Spice 2015 konferansında tanıtılacak.
16-17 Haziran tarihlerinde İsveç’te yapılacak konferansta sunulacak sistem; kalite artışını, şirket içerisinde zaman yönetim kültürünün yerleştirilmesini ve geliştirilmesini, risklerin analitik veriler sayesinde öngörülebilir ve yönetilebilir hale getirilmesini sağlıyor.
Logo’nun iş süreçlerine özel olarak geliştirilen LAPIS, tüm çalışanların kolay uyum sağlayabileceği, çevik ve yalın süreçler tasarlıyor. Böylece proje sürelerindeki sarkmaların önüne geçilirken; kapasite planlama, maliyet hesaplama, teslimat tarihi belirleme gibi konular analitik olarak hesaplanıyor. Ayrıca sistemden alınan sürekli geribildirimler sayesinde otokontrol ve motivasyon artışı sağlanıyor.
Ana faaliyet alanı yazılım geliştirmek olan şirketler için masrafların yaklaşık %80’inin geliştirme faaliyetlerinden oluştuğunu, bu nedenle geliştirme süreçlerindeki en ufak iyileştirmenin dahi çok büyük katkısı olduğunu belirten Logo Yazılım CEO’su Mehmet Buğra Koyuncu; “LAPIS, farklı metodolojilere dayanan ürün geliştirme yönetim modellerinden ve yalın felsefeden etkilenmiş, tarifinde Logo’un tüm ürün geliştirme personelinin katkı sağladığı bir proje yönetim modeli. Bu sistemi kullanmaya başladıktan sonra yanıt verme süresinden kaynaklanan müşteri memnuniyeti arttı. Sistemli çalışma kültürünün iş ortakları üzerinden müşterilere yansıması, rekabet gücümüzü olumlu yönde etkiledi. Sadece Logo tarafından kullanılan bu sistemi, uluslararası teknoloji konferanslarında anlatmak bizim için büyük bir gurur.” dedi.
Ürün Geliştirmede Yeni Nesil Süreç İyileştirme
Logo Yazılım’ın; yazılım şirketlerinde zaman yönetiminin maliyetlerin yönetimini de etkilediği görüşünden hareketle ürettiği LAPIS çalışmasının temeli, sistem saati kavramına dayanıyor. Şirketin tüm faaliyetleri, bu sistem saatiyle senkronize edilerek düzenleniyor, birimi “hafta” olarak belirlenen saat LOGOWeek adını taşıyor. LOGOWeek kapsamında, belli saatler belli işlemlere ayrılıyor. Sürüm ve yeni ürün çıkış tarihleri 7 LOGOWeek haftasına senkronize edilip, önceden personele, müşterilere ve iş ortaklarına duyuruluyor. Düzenli sürdürülen uygulama, iç ve dış müşterilerin güvenini kazanıyor. LAPIS ile süreçler; ölçülebilen, kestirilebilen, üzerinde mutabakat oluşturulabilen ve istatistiksel süreç denetimine imkân veren sistemlere bağlanıyor. Yazılım geliştirme sürecinin isterleri toplama, tasarım, kodlama gibi faaliyetlerinin, müşteriye 7 haftada bir ürün gönderecek şekilde LAPIS’e entegre edilmesiyle, şirket bir sayısal sistem gibi yönetiliyor. Standart bir yazılım iş birimi (Story Point) geliştirilerek, kapasite planlama, maliyet hesaplama, teslimat tarihi belirleme gibi yazılım sektöründe sorun olan konular analitik olarak hesaplanabilir, izlenebilir hale getiriliyor. Bu sistemle son 3 yılda 35 iş günlük standart proje dilimlerinde ortalama 0,3 günlük sapma süresi sağlandı.
Haberin Kaynağı : A&B
12.05.2015