İyi Tanımlanmış İnovasyon Stratejilerine Sahip Otomotiv Şirketleri Rekabet Avantajı Kazanıyor
PwC “Büyümeye Giden Yol: Otomotiv Sektöründe İnovasyon Stratejileri Araştırması”nı Yayınladı.
PwC’nin “Büyümeye giden yol: Otomotiv sektöründe inovasyon stratejileri araştırması”na göre; dünya otomotiv sektöründeki üst düzey yöneticilerin öncelikli stratejik hedefi, teknoloji ve müşteri deneyiminde çığır açan yenilikler
PwC tarafından yapılan “Büyümeye giden yol: Otomotiv sektöründe inovasyon stratejileri araştırması”nın sonuçlarına göre, iyi tanımlanmış inovasyon stratejilerine sahip otomotiv şirketleri, yetenekli iş gücünün dikkatini çekmekten gelir büyümesine kadar pek çok alanda rekabet avantajı kazanıyor. Los Angeles’da düzenlenen Connected Car Expo’da sunulan PwC “Büyümeye giden yol: Otomotiv sektöründe inovasyon stratejileri araştırması”, dünya genelinde otomotiv sektöründeki yöneticilerin üçte birinin gelişmekte olan ürünleri inovasyon bakımından öncelik olarak aldığını ve yaklaşık aynı sayıda yöneticinin de radikal ya da çığır açan yenilikler yapmayı planladığını ortaya koyuyor.
Araştırma sonuçlarına göre, otomotiv sektöründeki yöneticiler, teknoloji ve müşteri deneyimi olmak üzere iki alana çok büyük önem veriyorlar. Sektör yöneticilerinin çoğu, önümüzdeki üç yıl içinde yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirmek üzere dış ortaklarla işbirliği yapmayı planladığını belirtiyor. Ayrıca, otomotiv sektöründeki yöneticilerin %88’i ‘müşterilerin’, %85’i ise ‘stratejik ortakların’ ilk seçenekleri olduğunu ifade ediyorlar.
PWC Türkiye otomotiv lideri M.Bilgutay Yaşar araştırmada ortaya çıkan sonucun Türk Otomotiv Sektörünün öncelikleriyle de uyumlu olduğunu belirterek, Avrupa’da bir otomotiv üretim üssü haline gelen ülkemizde en çok AR-GE faaliyeti ve yatırımı yapan sektörün otomotiv sektörü olduğunu vurguladı. Sektörün global rekabet gücünü artırması için ise bunun yeterli olmadığını belirten Yaşar, daha fazla inovasyon ve bunu destekleyebilecek eğitimli insan gücünün yetiştirilmesinin ve desteklenmesinin önemli olduğunun da altını çizdi.
PwC’nin Avrupa otomotiv lideri olan Felix Kuhnert araştırmayı değerlendirirken şunları söyledi; “Otomotiv sektörü büyük ölçüde rekabete dayalı ve müşterilerin beklentileri şu anda hiç olmadığı kadar yüksek. Bu bir risk alma ve karşılığında ödül kazanma süreci. Kurumsal yapılarının temel unsuru olarak inovasyonla ilgilenen otomotiv şirketlerinin gelecekte pazar lideri olma olasılığı çok yüksek.”
Otomotiv sektöründeki yöneticiler, yetenek ve kültürün, inovasyon üzerinde çalışma konusunda karşılaştıkları temel zorluklar olduğunu ifade ediyorlar. Otomotiv sektöründeki CEO’lar, inovasyon kültürünü oluşturup teşvik etmenin en önemli noktasının “üst yönetimin yaklaşımını” doğru şekilde ayarlamak olduğunu belirtiyor. Otomotiv sektöründeki yöneticilerin dörtte üçünden fazlası (%79), yenilikçi projelerde üst düzey yönetici katılımının önemli olduğunu düşünüyor.
PwC’nin küresel inovasyon lideri olan Robert Shelton, araştırma sonuçlarını değerlendirerek, “İyi tanımlanmış bir inovasyon stratejisine sahip olmak, lider olmakla geride kalmak arasındaki fark anlamına gelebilir. Hızlı teknolojik gelişmeler ve iş modelindeki yenilikler, şirketlerin müşterilerine değer sağlama şeklini değiştiriyor. Tekrarlanabilir, ölçeklenebilir ilerlemelerin yolunu açmak amacıyla inovasyondan yararlanan otomotiv şirketleri, yetenek kazanmaktan ticarileştirmeye kadar pek çok alanda küresel pazarda öncü olacak.”
Shelton sözlerine şu şekilde devam ediyor: “Güçlü bir yenilik kültürü, çalışanların motive olmasına ve onların ilgisini çekmeye yardımcı oluyor”. “Deneyimlerimiz, en büyük inovasyon yanlılarının işlerinde, şirketlerinde ve hatta tüm dünyada fark yaratan kişiler olarak tanınmak isteyen kişiler olduğunu gösteriyor. Bu da güçlü bir inovasyon kültürüne sahip ve kurumsal sürdürülebilirliğe bağlı otomotiv şirketlerine, en yetenekli kişileri işe alırken avantaj sağlıyor.”
Metodoloji:Araştırma, 25’den fazla ülkede ve 30 sektörde inovasyondan sorumlu, üst düzey
yönetimden ve yönetici düzeyinden 1757 katılımcıya düzenlenen anketin sonuçlarına dayanıyor. PwC tarafından gerçekleştirilen çalışma, küresel ve çok sektörlü bir bakış açısıyla inovasyonu araştıran, üst düzey yöneticilere yönelik en büyük ve en kapsamlı çalışmalardan biridir. Bu rapor için, 17 ülkeden ve tüm otomotiv değer zincirinden 72 otomotiv sektörü katılımcısı örnek olarak alındı.
Raporda, aynı yönetici grubundan kişilerle ve PwC’nin küresel yenilik liderleriyle yapılan ayrıntılı görüşmelerden alınan yorumlar ve vaka çalışmaları da yer alıyor. Bu fikirler bir araya getirilerek, bu raporun 3. bölümünde özetlenen “Detaylı İnovasyon Planı” hazırlandı. Araştırma, Meridian West’in işbirliğiyle PwC tarafından şekillendirildi.
PwC Hakkında:
PwC, tüm dünyada en üst düzey sektör uzmanlığı ile sunduğu denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri ile müşterilerine aradıkları değeri katar.
157 ülke 184.000’i aşkın çalışanı ile PwC yeni bir yaklaşım ve pratik tavsiyeler üretmek üzere müşterileri ile düşünce, deneyim ve çözüm önerilerini paylaşır.
PwC 1981’den bugüne faaliyet gösterdiği Türkiye’de, İstanbul’da iki, Ankara’da, Bursa’da ve İzmir’de birer ofis olmak üzere toplam 5 ofiste, yaklaşık 1.300 kişilik profesyonel kadrosu ile Türk iş dünyasının aradığı değeri yaratmak için hizmet sunmaktadır.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
18.02.2014