Japon Gıda Devlerinin İstanbul Çıkarması
Japonya'nın büyük gıda firmaları 18 Mart 2015 tarihinde gerçekleştirilen JETRO Gıda Etkinliği İstanbul 2015de olası ticari anlaşmalara yönelik temaslarda bulundu.
Japon Dış Ticaret Teşkilatı (JETRO) ve Japonya Tarım, Ormancılık ve Su Ürünleri Bakanlığı desteği ile ülkenin önde gelen gıda markalarının, ürünlerini İstanbul'da tanıtma fırsatını buldukları etkinlik büyük ilgi gördü. Türkiye'nin önde gelen ithalatçı firmaları, restoranları ve Japon mutfağı ile yakından ilgilenenlerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlik sonrasında önemli ticari anlaşmaların yapılması bekleniyor.
Japonya'nın büyük gıda firmaları JETRO Gıda Etkinliği İstanbul 2015de Türkiye'nin önde gelen ithalatçı firmaları, restoranları ve Japon mutfağı ile yakından ilgilenenlerle bir araya gelme şansı yakaladı.
Mövenpick Hotel Levent’te gerçekleştirilen etkinliğe; Sake (Fermente edilmiş pirinç şarabı), Japon çayı, işlenmiş sebze ürünleri, organic yeşil çay, sushi yapımında kullanılan çeşitli malzemeler, farklı baharatlar, sirke, çeşitli unlar, soslar ve şekerlemeler gibi ürünlerini tanıtmak amacıyla Ajinomoto, Gassan Shuzo, Gekkeikan Sake ve Kaneka gibi Japonya'nın önde gelen gıda firmaları katıldı.
Yoğun ilgi çok sevindirici
Japon Dış Ticaret Teşkilatı (JETRO) İstanbul Ofisi Genel Müdürü Yasuyuki İSHİGA, söz konusu etkinliğin iki ülke arasında uzun yıllara dayanan dostluğun ve son yıllarda artan ticari ilişkilerin devamı niteliğinde olduğunun altını çizerek;
Etkinlik çok verimli geçti ve gördüğümüz yoğun ilgiden çok memnun kaldık. JETRO olarak, Türkiye'de bütün Japon firmalarına, gerek belirli sürelerde ofis desteği, gerek yatırımlar gerekse hukuki alanda destek veriyoruz. Son yıllarda Japon firmaların Türkiye'ye ilgisi artıyor, hali hazırda Türkiye'de 160 adet Japon şirketi faaliyet gösteriyor. Gerçekleştirdiğimiz bu tür etkinlikler, Türkiye yatırımlarında öncelikle ortaklık şeklinde ilerlemeyi tercih eden Japon kuruluşları için olası işbirliklerinin ön adımlarını oluşturuyor diye konuştu.
Japonya’dan Türkiye’ye doğrudan yatırım 4,5 kat artarak, 493 milyon dolar oldu
Ishiga; Japon firmalarının öncelikli olarak gıda, finans ve otomotiv sektörleri için Türkiye’de yatırım hedeflediklerini belirterek, JETRO olarak tüm sektörlere yönelik hareket ediyoruz. 2013 yılında Japonya'dan Türkiye’ye toplam 493 milyon dolar doğrudan yatırım geldi, bu tutar bir önceki yıla göre 4,5 kat artışa işaret ediyor. Bu çok sevindirici ve geleceğe yönelik büyük umut veren bir durum dedi.
Türkiye, Japon firmaları için çok cazip
Japon firmaları ile işbirliği yapmak isteyen Türk firmalara yönelik tavsiyelerini de paylaşan JETRO İstanbul Ofisi Genel Müdürü Yasuyuki İshiga şunları söyledi: Japonları iyi anlamak gerekiyor, Türk firmalarına 2 ülke arasındaki çalışma yöntem ve prosedürlerindeki farkları göz önünde bulundurarak sabırlı olmalarını tavsiye ediyoruz. Japon firmaları karar verirken uzun dönemli düşünüyor, bu da zaman alıyor.
Türkiye, Japon firmalar için 2 şekilde cazibe teşkil ediyor. İlk olarak gıda, otomotiv gibi sektörlerde yatırım yapılarak Türkiye ve çevresindeki ülkelere ihracatın artması ile Türkiye bölgesel merkez olarak görülüyor Türkiye'nin diğer bir avantajı ise tüketici pazarının büyümesidir. Türk insanının gelir düzeyi artmakta, bu sayede Türk tüketicisinin yeni düşüncelere, yeni ürünlere açık ve ilgili olmaya başladığını düşünmekteyiz. Bu doğrultuda da Japon yatırımlarının Türkiye pazarı ilgisi artarak devam edecektir.
Tarımsal Ürünlerin Direkt İhracatı Önündeki Engeller Kalkıyor
Ishiga; Japon firmaları ve buralarda çalışan Japon sayısına bağlı olarak, Türkiye'de (özellikle büyük şehirlerde) Japon restoranlarının sayısı ve faaliyetleri son yıllarda daha da arttı. Kısa süre önce Japonya'dan Türkiye'ye tarımsal ürünlerin direkt ihracatı önündeki engellerin birçoğunun da kaldırılması ile artık birçok tarım kaynaklı Japon gıda markası, Türkiye'ye direkt üreticisinden gelebilecek.
Bu nedenle Japonya Tarım, Ormancılık ve Su Ürünleri Bakanlığı’nın desteği ile bugün önemli bir etkinliğe imza atıp, ülkemizin en önemli gıda markalarını İstanbul'a getirerek, hem Türkiye'yi Japon firmalarına tanıtmak hem de burada yapacakları ticari işbirliklerinin önünü açmak istedik dedi.
Japon mutfağı sadece “suşi”den ibaret değil
Gerçekleşen seminerler aracılığıyla Japon mutfağı ve ürünlerine ilişkin bilgilerin de verildiği Jetro Gıda Etkinliği’nde, tanıtılan ürünlerle yapılmış Japon yemekleri de ikram edildi. Yasukuki Ishiga; “bu etkinlikle beraber hem Japon mutfağının yalnızca suşi’den ibaret olmadığına dikkat çekmek, hem de Japon ürünlerinin artık doğrudan Türkiye’de temin edilebileceğini duyurmak istiyoruz” diyerek Japonya ile işbirliği yapmak isteyen tüm ithalat firmalarının ilgisinin devamını diledi.
Japon firmalarının yurtdışına açılmalarına destek vermek, yabancı firmaların ilgisini Japon pazarına çekmek, Japonya’nın uluslararası ticaret politikalarını geliştirmek amacıyla faaliyetlerini sürdürmektedir.
Türkiye’de de 1964 yılından bu yana bulunan Jetro İstanbul Ofisi ise; Japon firmalarına bilgi sağlama, iş gezileri ve seminerler düzenleme, Türkiye pazarı hakkında raporlar hazırlama gibi çalışmalarla Japon firmalarının ilgisini Türkiye’ye çekerek pazara girmelerini desteklemektedir.
Haberin Kaynağı : POZİTİF PR
27.03.2015