Kahraman Kalıp, 2012 Yılında %20 Büyüme Sağladı
Otomotiv, elektrik-elektronik, beyaz eşya gibi sektörlere sunduğu ürünlerle konusunda uzmanlaşmayı tercih ederek büyümesini sağlayan Kahraman Kalıp, hedeflerine emin adımlarla ilerliyor.
Kahraman Kalıp Genel Müdürü Erdinç Kahraman üretimleri ve hedefleri hakkında bilgiler verdi.
Kısaca kendinizden bahsettikten sonra firmanız hakkında bilgi verir misiniz?
Erdinç Kahraman: 1962 doğumluyum. Meslek lisesi mezunuyum. Lise eğitimimden sonra baba mesleği olan kalıpçılığa yöneldim. Çeşitli firmalarda çalıştıktan sonra 1997 senesinde küçük bir atölyede kendi firmamı kurdum. 2001 senesinde şirketleşerek İkitelli Organize Sanayi Bölgesine geldik. Uzman olduğumuz konularda ilerlemeyi tercih ettik. Elektrik- elektronik, beyaz eşya ve otomotiv gibi sektörlerde kablonun bulunduğu her yerde bir metal iletken vardır. Bu metal iletkenlerin takıldığı muhakkak bir plastik konnektör, klemens tarzı parçalar vardır. Bizim hedefimiz bu parçaların imalatlarını en kaliteli şekilde üretmek, kalitemizi 2006 senesinde ISO 9001:2008 ile belgelendirdik. Bugün geldiğimiz noktada daha kaliteli ürün üretmek için yatırımlarımıza devam edeceğiz..
2006 senesinden sonra kalıp imalatı ile birlikte yaptığımız kalıpların ürünlerini de üretmeye başladık. Preshane, enjeksiyon ve montaj bölümlerimizi bünyemizde oluşturduk. Sadece kalıp hizmeti veren bir firma değil komple bitmiş ürünü imal edebilen firma haline geldik. Bunu müşterilerimize lanse etmek belli bir süre aldı bu kararımızın doğru olduğunu şu an daha iyi görüyoruz. Global firmalar bir ürünün kalıbını yaptırmak yerine Plastik ve metali ile montajlanmış bitmiş ürünü almayı tercih ediyorlar.
Bizim firma olarak avantajımız hem metali hem de plastiği, üretiyor olabilmemiz ve aynı zamanda montaj hatlarımızda çeşitli yöntemler ile bunları birleştirme yeteneğine sahip olmamız. Koyduğumuz hedefimize ulaşmak için doğru yolda olduğumuzu görüyoruz. Kalıp firması olarak profesyonel değilseniz ve dar bir alanda hizmet veriyorsanız kriz dönemlerinde sıkıntı yaşayabiliyorsunuz. Biz baştan bunu hedefledik ve riskimizi dağıtarak kablonun girdiği her sektöre hitap ediyoruz.
Üretimimizin, %30 otomotiv, %40 elektrik-elektronik, %30’unu da diğer sektörler için yapmaktayız. Kadromuzda şuan 23 çalışanımızla 1600 metrekare kapalı alanda faaliyetlerimize devam ediyoruz.
2012 yılı firmanız için nasıl geçti? Önümüzdeki dönem hedefleriniz arasında neler var?
Erdinç Kahraman: 2012 yılı 2011 yılına göre daha iyi geçti, ciromuzda %20’lik bir artış yakaladık. 2008 senesinde ayrı ayrı olan bölümlerimizi 2010 senesinde yeni bir yapılanmaya girerek yeni yerimizde aynı çatı altında topladık. İleriki hedeflerimiz kısa ve orta vadede kendimizi daha iyi tanıtmak için fuar organizasyonlarına katılmak ve ihracata yönelik atılımlarda bulunmaktır.
2013 öngörümüz ikinci altı aylık dönemden sonra işlerin daha da açılacağı yönündedir. Artık projeler işini iyi yapan kaliteli firmalara gidiyor. Bizde bu projelerden kendi payımızı almayı hedefliyoruz.
Otomotiv sektöründe son yıllarda çok büyük bir gelişme var. Ürün kalitelerinin artması yan sanayinin gelişimini de doğru yönde etkiliyor. Birkaç sektöre çalıştığımız için otomotiv sektöründeki kalite baskısının firmamıza kattığı artı değerleri çok rahatlıkla görebiliyoruz. Hedefimiz çok fazla agresif büyümeden emin adımlarla ilerleyerek seçilen firma olmaktır.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
Editör : Özlem Çelebi
21.02.2013