Kahraman Kalıp, 2014 Yılı Hedeflerini Aştı
Otomotiv, elektrik-elektronik, beyaz eşya gibi sektörlere sunduğu ürünlerle konusunda uzmanlaşmayı tercih ederek büyümesini sağlayan Kahraman Kalıp, hedeflerine emin adımlarla ilerliyor. Kahraman Kalıp Genel Müdürü Erdinç Kahraman üretimleri ve hedefleri hakkında bilgiler verdi.
Öncelikle sizi ve firmanızı tanıyabilir miyiz?
Erdinç Kahraman: 1962 doğumluyum. Lise eğitimimden sonra baba mesleği olan kalıpçılığa yöneldim. Çeşitli firmalarda çalıştıktan sonra 1997 senesinde küçük bir atölyede kendi firmamı kurdum. 2001 senesinde şirketleşerek İkitelli Organize Sanayi Bölgesine geldik. Uzman olduğumuz konularda ilerlemeyi tercih ettik. Elektrik- elektronik, beyaz eşya ve otomotiv gibi sektörlerde kablonun bulunduğu her yerde bir metal iletken vardır. Bu metal iletkenlerin takıldığı muhakkak bir plastik konnektör, klemens tarzı parçalar vardır. Bizim hedefimiz bu parçaların imalatlarını en kaliteli şekilde üretmek, kalitemizi 2006 senesinde ISO 9001:2008 ile belgelendirdik. Bugün geldiğimiz noktada daha kaliteli ürün üretmek için yatırımlarımıza devam edeceğiz.
Firmanızın bünyesinde hangi faaliyetler yürütülüyor, müşterilerinize hangi ürün ve hizmetleri sunuyorsunuz?
Erdinç Kahraman: Bizim firma olarak avantajımız hem metali hem de plastiği, üretiyor olabilmemiz ve aynı zamanda montaj hatlarımızda çeşitli yöntemler ile bunları birleştirme yeteneğine sahip olmamız. Kalıp firması olarak profesyonel değilseniz ve dar bir alanda hizmet veriyorsanız kriz dönemlerinde sıkıntı yaşayabiliyorsunuz. Biz baştan bunu hedefledik ve riskimizi dağıtarak kablonun girdiği her sektöre hitap ediyoruz.
2006 senesinden sonra kalıp imalatı ile birlikte yaptığımız kalıpların ürünlerini de üretmeye başladık. Preshane, enjeksiyon ve montaj bölümlerimizi bünyemizde oluşturduk. Sadece kalıp hizmeti veren bir firma değil komple bitmiş ürünü imal edebilen firma haline geldik. Bunu müşterilerimize lanse etmek belli bir süre aldı bu kararımızın doğru olduğunu şu an daha iyi görüyoruz. Global firmalar bir ürünün kalıbını yaptırmak yerine Plastik ve metali ile montajlanmış bitmiş ürünü almayı tercih ediyorlar.
Müşterilerinizden gelen talepler doğrultusunda ürün yelpazenizi geliştiriyor musunuz? Mümkünse referanslarınızdan bazılarını öğrenebilir miyiz?
Erdinç Kahraman: Tabiî ki müşterilerimizin ürün taleplerini Ar-Ge bölümümüzde değerlendirerek yeni fikirler üretip onlara inovasyonu yapılmış prototipler sunuyoruz. Yapılan prototipler müşterimizin onayından sonra İmalat sürecine alınıyor.
Referanslarımızdan bazıları Standart Profil,Elsi Elektrik,Bimed,Sa-ba’dır.
Üretimimizin, %30 otomotiv, %30 elektrik-elektronik, %30 beyaz eşya %10’unu da diğer sektörler için yapmaktayız. Kadromuzda şuan 26 çalışanımızla 1600 metrekare kapalı alanda faaliyetlerimize devam ediyoruz.
Pazar payınızı arttırma adına yurt içi ve dışında yürüttüğünüz çalışmalar neler.2014’te hangi fuar ve seminerlere katıldınız veya katılacaksınız?
Erdinç Kahraman: Pazar payımızı arttırma adına Çerkezköy O.S.B’de kablo gruplama sektöründe hizmet verecek yeni bir firma kurduk. Bu firmayla müşterilerimizin ürünlerindeki imalat proseslerine kablo gruplama sürecini de ekleyerek nihai ürün verebileceğiz. Aralık ayındaki Bursa kalıp fuarına katılımcı olacağız.
Türk kalıpçılık sektörünün son dönemdeki gelişim grafiğini bizler için yorumlar mısınız? Sizce sektörün gelişimi için neler yapılabilir?
Erdinç Kahraman: Otomotiv sektöründe son yıllarda çok büyük bir gelişme var. Ürün kalitelerinin artması yan sanayinin gelişimini de doğru yönde etkiliyor. Birkaç sektöre çalıştığımız için otomotiv sektöründeki kalite baskısının firmamıza kattığı artı değerleri çok rahatlıkla görebiliyoruz. Hedefimiz çok fazla agresif büyümeden emin adımlarla ilerleyerek seçilen firma olmaktır.
Son olarak eklemek istediğiniz nelerdir?
Erdinç Kahraman: 2014 öngörümüz olan ikinci altı aylık dönemden sonra işlerin daha da artacağı bizim de işlerimizden anlaşılacağı üzere gerçekleşmektedir. Artık projeler kaliteliyi uygun fiyata yapan firmalarda kalıyor. Bizde bu projelerden kendi payımızı almayı hedefliyoruz.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
26.11.2014