Kanca’dan Yerli Motora Yerli Krank Mili
Şu sıralar 5 milyonuncu aracını üretmeye hazırlanan Oyak Renault, bünyesinde 2008 yılında üretimine başlanılan 1,5 dci dizel motorların yerlilik oranının yükseltilme hamlesine devam etmektedir. Bu kapsamda motorun en önemli parçalarından biri olan krank milinin Türkiye’de üretilebilmesi için krank işleme yatırımına 2013 yılında başladı ve 2014 yılında seri üretime geçti.
Bu süreçte Kanca ve Oyak Renault ekiplerinin ortak çalışmaları ile Türkiye’nin ilk otomobil dövme krank üretimi de, tam otomatik robotlu hatlarda Kanca tarafından devreye alındı.
Ülkemizdeki cari açığın azaltılması için son yıllarda verilen önemli teşviklerini bir ürünü olan bu proje ile yıllık yaklaşık 20.000.000 Euro ithalatın önüne geçilmiş oldu.
Oyak-Renault, Türk otomotiv sektöründe, otomobil ile birlikte motor, vites kutusu, ön/arka takım, motor beşiği ve yürüyen aksamların üretimini gerçekleştiren tek kuruluştur. 1969’da kurulan ve iki yıl sonrasında faaliyete geçen Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları, bugün Renault firmasının Batı Avrupa dışındaki en büyük iştiraki konumunda bulunuyor. Karoseri-montaj ve mekanik-şasi fabrikaları ile bir uluslararası lojistik merkezinden oluşan Oyak Renault, Renault Grubu’nun dünya çapındaki 38 üretim merkezinden biri. Yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor üretim kapasitesine sahip. Oyak-Renault, Yeni Clio, Fluence ve Mégane HB modelleriyle bu otomobillerin motor ve mekanik aksamlarını üreterek, üretimin yüzde 80’ini ihraç ediyor.
Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 1999 yılında yeni nesil çevreci K motorların üretimi için yeni bir motor üretim hattı devreye alarak Türkiye’nin ilk çevreci motorlarını üretmeye başlamıştı. 10 yılda bu hatlardan çıkan 8 supaplı 1.4 ve 1.6, 16 supaplı 1.4 ve 1.6 yeni nesil benzinli motorlar Oyak Renault’nun ürettiği Renault 19, Megane, Symbol, Clio ve Yeni Renault Symbol’lerin yanı sıra Fransa, İspanya, Slovenya, Kolombiya, Arjantin, Malezya’da üretilen Kangoo, Clio, Mégane’ları ya da Romanya ve İran’da üretilen Logan’ları donatarak dünya yollarına çıktı.
2008 yılında Türkiye’nin ilk dizel otomobil motoru1.5 dci dizel motor üretiminin devreye alınmasıyla birlikte Oyak Renault Otomobil Fabrikaları bugün 1 milyonundan fazla çevreci motor üretimine imza atmıştır.
Haberin Kaynağı : SUBCONTURKEY YAN SANAYİ ve TEDARİKÇİ GAZETESİ
20.02.2015