Kayatel, Otomotiv Sektörüne Süspansiyon Helezon Yayları Üretiyor
Kayatel’in 3. kuşak yöneticilerinden Satış Müdürü Zeynep Kaya Uğurlu ve Satın Alma ve Dış Ticaret Müdürü Sadık Kaya’dan bilgiler aldık.
Kayatel, Otomotiv Sektörüne Süspansiyon Helezon Yayları Üretiyor
Uzun yıllardır yay sektörünün lider kuruluşlarından biri olan Kayatel, üretiminin yüzde 50’sini otomotiv sektörüne, yüzde 35’ini beyaz eşya sektörüne, yüzde 15’ini de diğer sektörlere yapıyor. 2020 yılı başında yapmış olduğu yeni yatırımla otomotiv sektörüne ticari araç yayları da üretmeye başlayan Kayatel, yatırımlarını sürekli artırarak pazar da yerini kuvvetlendirmeye devam ediyor.
Kayatel’in 3. kuşak yöneticilerinden Satış Müdürü Zeynep Kaya Uğurlu ve Satın Alma ve Dış Ticaret Müdürü Sadık Kaya’dan üretim süreçleri ve gelecek dönem hedefleri hakkında bilgiler aldık.
SUBCONTURKEY: Kısaca sizleri tanıyabilir miyiz?
Zeynep Kaya Uğurlu: 2005 yılı Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü mezunuyum. Kayatel’de kurumsallaşma sürecinin yönetimi başta olmak üzere ISO9001 ve ISO/TS 16949 belgelerinin alınması gibi bir çok projenin hayata geçirilmesi için orta ve uzun vadeli çalışmalarda bulundum. Kayatel’de Satış Müdürü ve Genel Müdür Vekili olarak görevime devam etmekteyim.
Sadık Kaya: 2014 yılında İşletme Enformatiği bölümünü bitirdikten sonra Litvanya’da Proje Yönetimi üzerine yüksek lisansımı tamamladım. Eğitimimi tamamladıktan sonra 2016 yılında şirketimizde satın alma biriminde görev yaparak iş hayatıma başladım. 1 yılı aşkın süredir de Satış Pazarlama bölümüne destek olarak şirketimizin Dış Ticaret Müdürlüğü görevini yürütmekteyim.
SUBCONTURKEY: Kayatel’in kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?
Sadık Kaya: Kayatel 1967 yılında dedemiz Sadık Kaya tarafından kurulmuştur. İlk olarak Karaköy’de küçük bir atölyede yay üretimine başlayan Kayatel, 1983 yılında şirketleşmesini tamamlamıştır. Bugün deneyimli kadrosu ve sürekli modernleştirilen geniş makina parkı ile günlük 35.000.000 adeti aşan yay üretim kapasitesine sahip olan Kayatel, yaptığımız yatırımlar ve yenilikçi teknolojisiyle gelişen Türkiye’nin yaycılık alanında ülkemizde kurulmuş önde gelen tesislerden biridir ve yatırımlarına son hızla devam etmektedir.
Otomotiv ve Beyaz Eşyadan Savunma Sanayi’ne kadar geniş bir yelpazede hizmet sunuyoruz. 10 bin metrekare kapalı alanı olan Tuzla fabrikamızda 100 çalışanımızla yurt içi ve yurt dışı müşteri portföyümüzü etkin olarak yönetmeye çalışıyoruz. Ø0,08 – Ø22,00 mm arasında basma, çekme, torsiyon, form yaylar (bant malzeme dahil) sübap ve segman yayları ayrıca vidalı ve yaylı tip hortum kelepçeleri üretmekteyiz.
Bu sene yaptığımız otomotiv sektörü yatırımlarımız toplam yatırımlarımızın yüzde 90-95’lik kısmını oluşturuyor. Bu yatırımlarımızın karşılığında helezon yay grubu özelinde ülkemizin ithalatını azaltmak bu ürünü kaliteli bir şekilde yurt içinde üreterek hem sektörümüze hem de ülkemize katkı sağlamak yönünde hedefler belirledik. Bugün otomotiv sektörü için ürettiğimiz süspansiyon helezon yaylar, halen Uzak Doğudan yoğun biçimde ithal ediliyor. Avrupa standartlarına uygun kalitede soğuk sarım ürün yapabilen bir kuruluşuz ve bu yayların Türkiye’de üretilebilirliğini hem iç hem dış pazarda duyurmak istiyoruz.
Kayatel, IATF 16949 Kalite Belgesini de Aldı
SUBCONTURKEY: Otomotiv sektörüne yapmış olduğunuz üretim ne zaman ağırlık kazandı?
Zeynep Kaya Uğurlu: 2019 yılına kadar yoğunluğumuz büyük ölçüde beyaz eşya sektöründeydi. Otomotiv sektörüne en büyük adımı 2020 yılı başında yaptığımız 22 mm makine ve ürünlerin kontrolüne uygun test cihazları ile atmış olduk. Otomotive şuan ağırlıklı olarak süspansiyon helezon yay üretimi yapıyoruz. Ürün gamımızın ağırlığını Aftermarket oluşturuyor. Bu sektörde istediğimiz hedeflere kısa sürede ulaştığımızı söyleyebilirim. Yatırımımızı tamamladığımızdan beri tam kapasite olarak çalışıyoruz. Ayrıca helezon yaylarının satışını kendi markamız olan KYT Springs markası ile gerçekleştiriyoruz.
Ekip, üretim ve hacim olarak ihracat taleplerini karşılayabilecek duruma geldik.
Kayatel, Beyaz Eşya Sektöründe de Büyümeye Devam Edecek
SUBCONTURKEY: 2020 yılı sonu itibariyle üretiminizin ne kadarını otomotiv ve beyaz eşya oluşturmaktadır? Ayrıca ihracat, iç piyasa satış oranı ne durumdadır?
Zeynep Kaya Uğurlu: 2020 yılı sonu itibariyle üretimimizin yüzde 50’sini otomotiv, yüzde 35’ini beyaz eşya, kalan kısmını da diğer sektörler oluşturmaktadır. Otomotiv sektörünün yanında beyaz eşya sektöründe de büyümeye devam ediyoruz, üretim kapasitemiz yüzde 15 oranında arttı. Beyaz eşya sektöründe şu an için yüzde 50 ihracat yüzde 50 iç piyasa satışımız bulunuyor ve önümüzdeki dönemde ihracat payını arttırmak yönünde çalışmalarımız devam ediyor.
SUBCONTURKEY: Hammadde ihtiyacınızı nasıl karışılıyorsunuz?
Sadık Kaya: 2020 yılında yaklaşık 5500 ton malzeme kullanımımız oldu. 2021 yılında ise üretim kapasitemize paralel olarak hammadde kullanımında yüzde 50 oranında artış bekliyoruz. Türkiye de arzın talebe yeterli olmamasından dolayı hammadde ihtiyacımızın yarısından fazlasını ithal ediyoruz. Ürün grubuna bağlı olarak yüzde 100 ithal ederek kullandığımız hammadde tedariğimiz de bulunmaktadır.
SUBCONTURKEY: Önümüzdeki dönem için de yeni yatırım planlarınız var mı?
Sadık Kaya: Önümüzdeki yıl hizmete alacağımız yeni yatırımlarımızla Savunma Sanayi’ndeki payımızı artırma hedefindeyiz.
Ayrıca üretim proseslerimizde iyileştirmeler yapmayı planlıyoruz. Dış kaynaklı süreçlerimizi de kendi içimizde gerçekleştirmek için yatırım planlarımızı yapıyoruz, böylece şirketimizin ürün gamı ve ürünlerini daha da ileriye taşıyacağız.